Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sākta jauna satiksmes drošības kampaņa “Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis”

Sākta jauna satiksmes drošības kampaņa “Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis”
05.01.2009 12:35

No šodienas līdz pat janvāra beigām visā Latvijā tiks īstenota Satiksmes ministrijas (SM) organizētā satiksmes drošības kampaņa “Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis”, aģentūru LETA informēja SM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietniece Elīna Balgalve.

Kampaņa tiek organizēta no 5.janvāra līdz 31.janvārim, un tās laikā 15 Latvijas pilsētu centros – Rīgā, Daugavpilī, Jelgavā, Liepājā, Rēzeknē, Ogrē, Jūrmalā, Tukumā, Cēsīs, Jēkabpilī, Valmierā, Ventspilī, Aizkrauklē, Limbažos un Madonā – būs izvietoti 63 vides objekti – eņģeļi.

Sabiedriskā transporta pieturvietās un dinamiskajos stendos tiks izvietoti vides plakāti, bet pilsētu sabiedriskajā transportā – piekariņi. Kājāmgājējiem tiks dalīti atstarotāji.

Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati, tad no 2008.gada sākuma līdz septembrim Latvijā ir ievainoti vai bojā gājuši 892 gājēji, kas ir par 170 cilvēkiem jeb 16% mazāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš. Iespējams, ka daļa no šiem cilvēkiem ir izglābti, pateicoties atstarotāju lietošanai, norāda SM.

Līdzīga akcija tika organizēta arī 2007.gada nogalē, kad Rīgas ielās bija redzami vides objekti – eņģeļi, kas aicināja kājāmgājējus lietot atstarotājus. Šoreiz akcija tiek īstenota ne vien Rīgā, bet vēl 14 citās Latvijas pilsētās – vietās, kurās reģistrēts vislielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits.

SM atzīst, ka par kampaņas simbolu izraudzīts eņģelis, jo tas iejūtīgā, taču nepārprotamā veidā rada ideju par dzīvības zaudēšanu. Vides objekta – eņģeļa virsma ir pārklāta ar materiālu, kas rada spoguļa efektu, tādējādi ikviens garāmgājējs tajā var ieraudzīt sevi un padomāt par to, ka, vieglprātīgi izturoties pret drošību uz ceļa, šāds liktenis var piemeklēt tieši viņu.

Tāpat kā 2007.gadā, arī šogad kampaņas organizēšanā SM sadarbojas ar radošo aģentūru “Emergency”, kas 9.starptautiskajā reklāmas festivālā “Golden Hammer” 2008.gada otrajā pusē par vides objektu – eņģeļu kampaņas ideju un realizāciju ieguva galveno balvu kategorijā “Labākais mediju pielietojums”.

Ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu Latvijā jau īstenoti 90 projekti satiksmes drošības uzlabošanai apdzīvotās vietās 5,8 miljonu latu apmērā, bet līdz 2015.gadam pašvaldības līdzīgu projektu īstenošanai vēl saņems 10,8 miljonus latu no ERAF.

Kampaņas “Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis” kopējais finansējums ir apmēram 30 000 latu.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz