SEZ plāno aizņemties tilta vadulu projekta sadārdzinājuma segšanai
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde Valsts kasē plāno ņemt 544 876 eiro aizņēmumu O. Kalpaka tilta vadulu izbūves projekta sadārdzinājuma segšanai, apstiprināja SEZ pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe.

liepajniekiem.lv
Sadārdzinājums radies inflācijas un būvniecības izmaksu pieauguma dēļ. Jautājums par aizņēmumu šonedēļ skatīts Ministru kabineta sēdes slēgtajā daļā, vēsta aģentūra LETA.
Lēmums par aizdevuma piešķiršanu vēl būs jāapstiprina Saeimā.
Jau rakstījām, ka, lai neatkārtotos 2006. gada jūlijā notikušais negadījums, kad O. Kalpaka izgriežamā tilta ziemeļu daļu sagrāva tankkuģis, Karostas kanālā, izgriežamā tilta labajā un kreisajā pusē, paredzētas kuģu vadulas. To uzdevums ir aizsargāt tilta balstus no kuģu uzgrūšanās.
Līgumu par aizsargkonstrukciju izbūvi Liepājas SEZ pārvalde noslēgusi ar AS ”BMGS”, kuras piedāvājums izraudzīts iepirkumā.
Vadulu izbūve, kuru izmaksas ir 2,4 miljoni eiro, ir viens no četriem Kohēzijas fonda līdzfinansētā Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošanas projekta komponentiem.
Projekta īstenošana uzsākta 2018. gadā.
Pirmajā posmā rekonstruētas ostas Ziemeļu mola un Ziemeļu viļņlauža galvas, Ziemeļu vārti aprīkoti ar navigācijas gaismām, nākamajā atjaunotas Karostas kanāla hidrotehniskās būves (rekonstruēti abi moli, pārbūvēta 1. piestātne), trešajā etapā uzstādīts Karostas kanāla un Loču kanāla nakts apgaismojums, bet vadulu izbūve ir šī projekta pēdējais komponents.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.