Trešdiena, 8. maijs Staņislava, Staņislavs, Stefānija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vieniem ielas sāla par daudz, citiem – par maz

Vieniem ielas sāla par daudz, citiem – par maz
Foto: Egons Zīverts
04.01.2017 13:11

liepajniekiem.lv

Portāls saņēmis lasītājas vēstuli: ”Vai ir iespējams uzzināt, kāpēc kompānija, kura atbild par ceļu tīrību ziemas periodā Liepājā, atkal netiek galā ar saviem pienākumiem? Ja 3.janvārī pulksten astoņos vakarā specializētais transports uz ielām kaisīja sāls maisījumu, tad laika posmā no pulksten 23 līdz pusnaktij, izbraucot pa pilsētas lielākajām ielām un cauri dažādiem pilsētas rajoniem, netika manīts neviens tīrs ceļš vai kāda specializētā tehnika, kura darītu savu darbu pie intensīvās snigšanas, kā rezultātā pa ielām kājām gājējs laikam varētu pārvietoties ātrāk nekā autobraucējs.”

”Netīrītais sniegs ar laiku pieblietējas un ielas kļūst aizvien slidenākas un bīstamākas, arī braucot uz 30 km/h nav garantijas, ka nesanesīs auto.”

”Varbūt ceļu uzturētāji uzskata, ka Liepājā, kad sāk snigt, cilvēkiem nav vajadzības vairs pārvietoties,” Laura retoriski jautā: ”Gan jau neesam vienīgie, kuriem kārtējo reizi interesē šis jautājums, tāpēc ceram, ka vērsīsieties pie šīs kompānijas un portālā būs lasāmas kādas atbildes šinī sakarā. 

Tajā pašā laikā portāls uzklausījis vairāku citu autovadītāju neapmierinātību par to, ka, viņuprāt, ielas Liepājā tiek pārāk daudz ”sālītas”. ”Tikko sāk krist pirmās sniegpārslas, tā intensīvi kaisa mitro sāli,” tā Linards, kurš uzskata: ”Kamēr sniega sega vien pāris centimetru, vispār nebūtu nepieciešams neko darīt. Bet, ja sniegs dziļāks, pietiktu ar sniega izstumšanu. Ir taču ziema! Sāls bojā transportlīdzekļus. Bet tie, kuri neprot braukt ziemas apstākļos, lai iet kājām vai brauc ar sabiedrisko transportu.”

Bez sāls mūsu laikapstākļos nevar

Ministru kabineta noteikumi Latvijā paredz ziemā brauktuvju apstrādāšanai kā pretslīdes materiālu izmantot mitro sālu un sāls smilts maisījumu.

”Neizmantojot sāli, nav iespējams mazināt/novērst apledojuma un bīstamu rišu/bedru veidošanos,” skaidro Komunālās pārvaldes Ziemas dienesta vadītājs Normunds Kairis:

”Sāls, sāls/smilts vai sāls/grants maisījuma izmantošana ceļu un ielu brauktuvju uzturēšanā ziemā mūsu klimatiskajā joslā ir pārbaudīta, tradicionāla, piemērota, ilggadēja, finansiālajām iespējām un pieejamam aprīkojumam atbilstoša ceļu uzturēšanas metode. Valstī spēkā esošie normatīvi (juridiskā bāze) nosaka prasības, kādām ir jāatbilst.”

Viņš stāsta: ”Uz asfaltētām ielām galvenokārt izmantojam mitrināto sāli, jo tādejādi uz brauktuvēm ir mazāks piesārņojums. Sāls/smilts vai sāls/grants maisījums nereti aizdambē gūlijas, līdz ar to ir traucēta lietus/sniega notekūdeņu aizvadīšana.

Bez tam sāls/smilts vai sāls/grants maisījums, ja tas izkaisīts lielākā apjomā, papildus, ilgāk  un ar lielākām izmaksām jātīra pavasarī. Cenšamies ievērot visus apstākļus.”

Kaisīts nepārtraukti

Jau informējām, ka uzņēmums ”Clean R”, kas uzvarēja konkursā un tā rezultātā šoziem Liepājā tīra un kaisa ielas, uz savu galvu lēmumu: kad kaisīt, nepieņem. Ielu stāvokli novērtē Komunālās pārvaldes Ziemas dienests, kas attiecīgi nepieciešamības gadījumā dod rīkojumu darbu izpildītājam sākt kaisīšanu vai tīrīšanu.

SIA “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics, lūgts komentēt lasītājas pausto par situāciju 3.janvāra izskaņā, portālam skaidroja: ”Ņemot vērā laika prognozes, ceļu uzturēšanas tehnika bija pastiprinātā darba gatavībā jau no otrdienas rīta, īpaši ņemot vērā to, ka tika prognozēta intensīva un ilgstoša snigšana.”

Darba uzdevumu uzsākt ielu tīrīšanu SIA “Clean R” no Komunālās pārvaldes saņēma 3.janvārī pulksten 19.00, kā arī 4.janvārī pulksten 1.00: ”Kas faktiski nozīmē, ka ielu un ceļu tīrīšana un apstrāde ar pretslīdes materiāliem noritēja bez pārtraukumiem.”

Pēc Guntara Levica teiktā: ”Darbu veikšanā no vakardienas, 3.janvāra, pulksten 19 līdz pat 4.janvāra rītam tika iesaistītas 14 tehnikas vienības.

Komunālās pārvaldes Ziemas dienesta vadītājs Normunds Kairis to apstiprina: ”Jau 3.janvāra rīta pusē notika sagatavošanās darbam vakarpusē un naktī. Sekojām laika prognozēm un kopīgi ar ceļu uzturētājiem gatavojāmies darbam tieši sniegputenī.

Tehnika bija pārbaudīta, ar cilvēkiem pārrunāti pienākumi/uzdevumi/maršruti un atrisināti citi jautājumi.”

”3.janvārī pulksten 19 devām rīkojumu uzsākt A, A1 un B klases ielu kaisīšanu ar mitrināto sāli. Darbs turpinājās līdz pulksten 1 naktī.”

Un uzsver: ”Stipras puteņošanas apstākļos nav lietderīgi veikt ielu tīrīšanu. Tas, pēc saistošajiem noteikumiem, ir jādara noteiktā laikā, atbilstoši ielu uzturēšanas klasei, pēc tam kad snigšana ir beigusies.”

”Ziemas dienests nevar novērst snigšanu vai apledojuma izveidošanos, uzdevums ir uzlabot braukšanas apstākļus atbilstoši autoceļu ziemas uzturēšanas klasei,” skaidro Ziemas dienesta vadītājs: ”Galvenās nozīmes ielu brauktuves no sniega jāatbrīvo trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām, taču intensīvas snigšanas un puteņa laikā ceļu no sniega pilnībā atbrīvot nav iespējams.”

Pēc viņa teiktā naktī uz 4.janvāri, ap vieniem naktī, sākās ielu tīrīšana, lai gan vēl turpināja snigt un puteņot: ”Arī uz valsts autoceļiem ir noteikta darbu secība, kas tiek ievērota stipras puteņošanas laikā, un noteikti darbu. A, A1 un B klases ielu tīrīšana un kaisīšana tika pabeigta 4.janvāra rītā, atbilstoši ielu klasēm noteiktajiem darbu izpildes laikiem, apjomiem, kvalitātei. Taču atsevišķu posmu pārtīrīšana turpināsies līdz 4.janvāra pēcpusdienai.”

Kad galvenajās ielās braukšanas apstākļi būs apmierinoši, darbs turpināsies C un D klases ielās.

Atslēga: drošs ātrums

Kā portālam pastāstīja Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste sabiedrisko attiecību un sadarbības jautājumos Madara Šeršņova, šogad kopš pirmā sniega negadījumu skaits nav īpaši palielinājies.

”Pagaidām tie negadījumi, kuri reģistrēti dēļ laika apstākļiem, ir divi. 2.janvārī kopumā reģistrēti seši ceļu satiksmes negadījumi, galvenokārt kāds uzbraucis vai nu stāvošai automašīnai, kas nav retums un vienā gadījumā – apgaismes stabam. Arī 3.janvārī kopumā bijuši seši ceļu satiksmes negadījumi un situācija tā pati – autovadītājs uzbraucis virsū citai automašīnai, un noformēts saskaņotais paziņojums. Divos gadījumos gan ceļu satiksmes negadījums noticis tāpēc, ka autovadītāji nav izvēlējušies drošu braukšanas ātrumu attiecībā pret ceļa segumu un meteoroloģiskajiem apstākļiem. Vienā gadījumā automašīna uzbraukusi apgaismes stabam, bet otrā gadījumā vīrietis Rucavas novadā ar automašīnu iebraucis grāvī. Neviens šajos negadījumos nav cietis.”

Tiesa, sniegs piebremzējis ātrbraucējus: ”Apturētie ātrumpārkāpēji ir krietni mazāk. 2.janvārī atļautā braukšanas ātrumu pārkāpis viens transportlīdzekļa vadītājs, bet 3.janvārī – divi.”

”Skatoties uz laika apstākļiem, kādi ir šobrīd, ir jābūt piesardzīgākiem,” uzsver policijas pārstāve: ”Aicinām transportlīdzekļu vadītājus izvēlēties drošu braukšanas ātrumu, kā arī atbilstošu braukšanas stilu.

Drošai transportlīdzekļa vadīšanai ziemas laikā jāizvēlas laika apstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums, kā arī jāizvairās no strauju manevru veikšanas.”

Ik pārslu gaisā noķert nevar

Policijas teiktajam pievienojas arī Komunālās pārvaldes pārstāvji. ”Braucot ziemas apstākļos, ir jāizvēlas ceļu stāvoklim un auto tehniskajam stāvoklim atbilstošs ātrums,” uzsver Komunālās pārvaldes Ziemas dienesta vadītājs Normunds Kairis: ”Ir ziema, brauc prātīgi!”

Ziemas sezonā Komunālā pārvalde nesola un spēkā esošie ceļu un ielu brauktuvju uzturēšanas noteikumi neprasa tādus  apstākļus, kā vasaras sezonā: ”Ziemas laikā ikvienam satiksmes dalībniekam ir jārēķinās ar apledojumu, sniega sanesumiem, papildu tehniskajiem šķēršļiem un citiem sarežģījumiem.”

Arī SIA “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics pievienojas: ”Autovadītājiem jāņem vērā, ka ilgstošas un intensīvas snigšanas apstākļos nodrošināt nevainojami tīru un sausu brauktuvi nav tehniski iespējams. Līdz ar ko jāizvēlas laika apstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums un jābūt īpaši uzmanīgiem.”

___________________

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz