Pirmdiena, 6. maijs Didzis, Gaidis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sēdies kabīnē un brauc svilpodams. Likums tagad atļauj pārsēsties no vieglā auto pie traktora stūres

No 6. jūlija ar automašīnu vadītāja tiesībām var vadīt arī traktortehniku! Par šiem grozījumiem “Ceļu satiksmes likumā” līksmo lauksaimnieki un laukos dzīvojošie, jo tagad drīkst legāli ar traktoru izbraukt uz ceļa, nebīstoties no nepatikšanām ar policiju.

Sēdies kabīnē un brauc svilpodams. Likums tagad atļauj pārsēsties no vieglā auto pie traktora stūres
Likums tagad atļauj pārsēsties no vieglā auto pie traktora stūres, tomēr rūpīgi jāizlasa, kādu tehniku atļauts vadīt, un pirmās iemaņas labāk gūt vietā, kur nav citu satiksmes dalībnieku. (Foto: pexels.com)
Likums tagad atļauj pārsēsties no vieglā auto pie traktora stūres, tomēr rūpīgi jāizlasa, kādu tehniku atļauts vadīt, un pirmās iemaņas labāk gūt vietā, kur nav citu satiksmes dalībnieku. (Foto: pexels.com)
15.08.2023 00:07

liepajniekiem.lv

Tomēr ceļu satiksmes eksperti atgādina – vadīt sastāvu nav gluži tas pats, kas braukt ar jebkādu automašīnu.

Māk ar mašīnu, mācēs ar traktoru

Zemnieku saeimas virzītie un Saeimas apstiprinātie grozījumi bija nepieciešami, lai veicinātu darbaroku pieejamību laukos, jo cilvēku ar traktora vadīšanas tiesībām trūkst.

“Dienā, kad pieņēma grozījumus likumā, teicu lielu, lielu paldies valstij,” pauž Kazdangas “Kazbāra” īpašnieks Ernests Medenis.

Vēl pirms “Kazbāra” atvēršanas ģimene uzsākusi bioloģisko zemkopību 20 ha īpašumā ap mājām.

Pēc traktora iegādes Ernests pats savā teritorijā to izmantojis darbos, bet viņam vienkārši nebijis laika iet kārtot tiesības. “Tad esmu Latvijā, tad neesmu, tad ir citas lietas. Iegūt TR1 traktortehnikas vadīšanas tiesības stāvēja uz sirdsapziņas kādus divus gadus.

Ja braucu pa savu teritoriju, tad ir viss kārtībā, bet, ja izbrauktu kaut kur tālāk, tad pārkāptu likumu,”

viņš atzīst.

TR1 kategorija ir līdz 7,5 tonnām un E. Medenim ir “vidusmēra traktors – trīsarpus tonnas, varu uzlikt vēl trīsarpus un braukt svilpodams. Tas pats ir Īrijā – ja cilvēkam ir autovadītāja tiesības, automātiski nāk līdzi traktors, jo tas ir pašsaprotami”.

Dienā, kad likums atļāva izbraukt ar traktoru uz ceļa, Ernests svinīgi braucis no mājām uz “Kazbāru”. Tieši viesojusies cilvēku grupa, kas piedalījusies izaicinājumu spēlē. “Ne tikai nosvinēju pats, bet arī grupai, kurai vajadzēja savā čeklistē vēl vienu ķeksi, devu iespēju pabraukāties ar traktoru,” viņš pastāsta.

Cilvēkam ar autovadītāja tiesībām, kurš nav gājis traktora vadīšanas kursos, neesot sarežģīti apgūt TR1 līmeni.

“Ja cilvēks māk braukt ar mašīnu, viņš māk braukt ar traktoru.

Kloķu ir mazliet vairāk, bet ideja tā pati, kā pārslēgt ātrumus velosipēdam, – mazie ātrumi un lielie ātrumi. Mans astoņgadīgais dēls to iemācījās pāris stundās, un viņš savā vecumā jau ir ar traktoru izvilcis mani no slapja lauka, kur ar džipu biju iestrēdzis pusdivpadsmitos vakarā. Vēl ir kloķis uz priekšu/atpakaļ, bet viss pārējais – sajūgs, bremze, gāze, pagriezieni – saglabājas tieši tāds pats,” klāsta Ernests.

Viņš apsver iespēju braukt uz darbu “Kazbārā” ar traktoru, jo tas nepatērē vairāk degvielas kā džips, turklāt tāds piegājiens piederas stilam.

Papīrītis par 500 eiro

Lauksaimnieks un Saeimas deputāts, Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Putra domā, ka šosezon vēl ne, bet uz priekšdienām tas varētu būt atvieglojums lauksaimniekiem tieši sezonas laikā.

“Varbūt ir kāds radagabals, kurš ikdienā strādā ar smago tehniku un brīvdienā varētu nākt palīgā lauksaimniekam, bet viņam nav atbilstošas kategorijas. Lai gan pamatlietas –

tā pati graudu vešana ar traktora piekabi no lauka uz klēti ir līdzīga vešanai ar automašīnu, tie paši gabarīti, tikai lēnāk,”

viņš skaidro.

Darbaspēka problēmas risināšana esot viens no aspektiem. Otrs – kā izskatāmies šai ziņā uz citu valstu fona, jo kaimiņiem lietuviešiem un arī citur šāda norma spēkā jau ilgāku laiku.

“Jautāju autoskolām un Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrai un atbildīgajam departamentam – ko iemāca autoskola? Neiemāca ne tehnikas uzbūvi, ne ekspluatāciju, traktorists neko neiegūst no tā visa. Ja ej arodskolā, tad apgūsti.

Bet vienkārši samaksāt tos 500–600 eiro, lai būtu papīrītis kabatā un miličonkulis nevarētu piesieties, tas, man liekas, nav labi.

Un ja vēl kaimiņos regulējums ir daudz vienkāršāks, bet mēs gribam panākt viņus izaugsmē, tad šis ir pirmais mazais solītis,” saka E. Putra.

Ražas novākšanas laikā uz koplietošanas ceļiem izbrauc traktori, kombaini un cita tehnika. E. Putra aicina atcerēties, ka tie ir ne tikai lēni, brauc ap 25–30 km/h, bet arī apmēram 25 metrus gari.

“Jāvēro manevri, ko viņi veic, tehnika ir lēna un tūļīga. Visvairāk mani tracina, ja es ieslēdzu kombainam kreiso pagriezienu, bet, jau griežoties nost, man vēl iet garām vieglās mašīnas. Tā ir augstākā necieņas izrādīšana,” uzskata graudu audzētājs.

Protams, arī lauksaimniekiem svarīgi, lai strādātu visas gaismas un diennakts tumšajā laikā būtu nepieciešamais apgaismojums.

Braucot ar traktoru pa ceļu un redzot, ka aizmugurē jau daudzi sastājušies, pieklājīgi ir piestāt autobusu pieturā, lai kolonna neveidojas. “Jābūt savstarpējai cieņai. Kombaini uz koplietošanas ceļiem ir vienu mēnesi gadā. Jāvēro, ko tehnika priekšā dara. Ja nav ieslēgts kreisais pagrieziens, tad pārredzamā vietā var iet garām,” norāda E. Putra.

Iemaņas ir jāapgūst

Jauninājums neesot viennozīmīgs, vērtē CSDD Liepājas nodaļas vadītājs Gvido Ķirsons.

Viņš paslavē situācijas izpratni, ka cilvēkam ar nelielu saimniecību, kuram vajag traktoriņu, lai appļautu teritoriju, nav vajadzīgs iet atsevišķos kursos. Tomēr medaļai esot arī otra puse.

“Ja salīdzina ar automašīnu vadīšanas apliecībām, tad, lai iegūtu BE kategoriju – lai varētu vilkt piekabi, kuras pilna masa ir lielāka par 750 kilogramiem –, ir jāiet autoskolā un jāapgūst tehniskie jautājumi un praktiskā vadība. Lai šādu piekabīti vilktu satiksmē, ir jākārto valsts eksāmens,” viņš atgādina.

Traktora vadīšanas apliecībā netiek nodalīts, vai tiesību ieguvējs drīkst braukt tikai ar solo traktoru vai vilkt piekabi, kādu agregātu vai siena rulli. Taču traktors jau nav domāts, lai vienkārši pārvietotos no mājas uz darbu.

“Ar pliku B kategoriju es pārsēžos uz traktora, pielieku aizmugurē divasu piekabi, kurā iekrauju vairākas tonnas smagu kravu, un piedalos ceļu satiksmē. Ar B kategoriju jau var vilkt mazo piekabīti līdz 750 kilogramiem bez papildu eksaminācijas, bet tas jau kaut kas pavisam cits!” uzsver CSDD pārstāvis.

“Ar C kategoriju, kas ļauj vadīt mazu kravas mašīnu, var ņemt vislielāko traktoru ar vislielāko piekabi, pat divas, un braukt. Kā tu to darīsi, ja nekad neesi saskāries?

Mācīsies reālā satiksmē? Tas nebūs īstais un pareizais risinājums no satiksmes drošības viedokļa.”

Ja nolemj izmantot šīs izmaiņas likumā, tad cilvēkam, kurš nekad nav vadījis sastāvu, būtu vispirms jāveic praktiska pašmācība zinoša cilvēka vadībā, uzskata G. Ķirsons.

“Ļoti nopietni jāpieiet pie šī jautājuma un jātiek pie praktiskām iemaņām. Tā nebūtu pareizi, ka man ir tiesības, saimnieks parāda, kur stāv traktors un piekabe, un liek braukt uz lauku, paņemt kravu un vest uz kalti. Jābūt īpašai uzmanībai un iemaņām,” viņš saka.

Arī pēc šīm izmaiņām Valsts policija, veicot satiksmes kontroli, tieši tāpat kā iepriekš, kontrolē arī traktortehnikas vadītājus, atzīmē likumsargu pārstāve Madara Šeršņova. “Pārbaudes laikā vadītājam ir jābūt atbilstošas kategorijas vadītāja tiesībām, par ko ir atbildīgs pats transportlīdzekļa vadītājs,” viņa uzsver.

Uzziņai

Traktortehnikas vadīšana ar autovadītāja tiesībām

Ar B, BE, C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE kategorijas apliecību atļauts vadīt TR1 kategorijas traktortehniku (līdz 7,5 t).

Ar C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D un DE kategorijas apliecību var vadīt TR2 kategorijas traktortehniku (virs 7,5 t).

Līdzi ir jābūt automašīnas vadīšanas tiesībām vai personu apliecinošiem dokumentiem.

Pieredze citās valstīs:

Lietuvā ar B kategorijas mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām atļauts vadīt traktorus, kuru dzinēju jauda nepārsniedz 60 kW. Ar mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām C1, C, C1E, CE, D, D1, DE vai D1E varat vadīt mazās un lielās kategorijas traktorus, kā arī kombainus;

Dānijā ar B kategorijas mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām atļauts vadīt traktorus, kombainus, ekskavatorus un teleskopiskos iekrāvējus;

Zviedrijā, Somijā, Īrijā un Islandē ar B kategorijas mehāniskā transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām atļauts vadīt traktorus.

Avots: Zemnieku saeima

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz