Ilze Tenase: Daļa pārdevēju ne vienmēr ir godprātīgi un mēdz manipulēt ar atlaižu cenām
Novembra beigās arī Latvijā tirgotāji ierasti piedāvās daudzviet pasaulē populārās ”Melnās piektdienas” un ”Kiberpirmdienas” izpārdošanas. Diemžēl joprojām augošā dzīves dārdzība kļūst aizvien jūtamāka, un tas mudina iedzīvotājus būt taupīgākiem.
"Kurzemes Vārds"
Mūsu uzņēmuma un ”Norstat” veiktā aptauja liecina, ka, neraugoties uz pieaugošo dzīves dārdzību, arī šogad 23% Latvijas iedzīvotāju novembra nogalē gaidāmajās izpārdošanās plāno iepirkties, un tas ir par 3% vairāk nekā pagājušajā gadā.
Visvairāk ”Melnās piektdienas” un ”Kiberpirmdienas” izdevīgos piedāvājumus plāno izmantot iedzīvotāji vecumā līdz 39 gadiem, īpaši jaunieši.
Katrs sestais aptaujātais norāda, ka nekad nav izmantojis ”Melnās piektdienas” vai ”Kiberpirmdienas” piedāvājumus un neplāno to darīt arī turpmāk. Vēl tikpat iedzīvotāju atbildējuši, ka viņiem viss nepieciešamais jau ir.
Savukārt aptuveni ceturtā daļa neizmantos akciju piedāvājumus, jo ir pieauguši ikdienas tēriņi par pārtiku un enerģiju, pastāv bažas par savu finansiālo stabilitāti un drošību, ir augsta inflācija vai ir samazinājušies ienākumi.
Lai arī ”Melnās piektdienas” un ”Kiberpirmdienas” akcijas ir vairāk atpazīstamas ārzemēs, konkurence katru gadu paliek sīvāka arī Latvijā.
Novērojumi liecina, ka arvien vairāk uzņēmumu izmanto izpārdošanas jaunu klientu piesaistei, taču ne vienmēr ir laikus padomājuši par interneta veikala sagatavošanu papildu slodzei.
Diemžēl daudzi uzņēmēji joprojām izmanto tehnoloģiski novecojušus risinājumus, mājaslapas ir lēnas, pienācīgi nedarbojas meklētājs u.tml. Tehniskās neērtības samazina iespēju, ka potenciālais klients lapā kaut ko iegādāsies vai tajā atgriezīsies vēlreiz, tāpēc uz izpārdošanu laiku ir jādomā ne tikai par atlaidēm, bet arī mājaslapas lietojamību.
Kamēr daļa iedzīvotāju ”Melno piektdienu” gaida ar nepacietību, vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto šajā dienā neplāno iepirkties, jo netic, ka cenas tiešām tiek pazeminātas.
Gandrīz trešdaļa iedzīvotāju, galvenokārt vecumā no 40 līdz 59 gadiem, to ir norādījuši kā svarīgāko iemeslu, kāpēc neplāno vai šaubās veikt pirkumus novembra izpārdošanu laikā.
Diemžēl daļa pārdevēju ne vienmēr ir godprātīgi un mēdz manipulēt ar atlaižu cenām, mākslīgi paaugstinot sākotnējo vērtību, kas acīmredzami atstāj ietekmi uz klientu uzticību izpārdošanām.
Ceru, ka jaunā Eiropas Savienības direktīva, kas pieprasa – ja precei tiek piešķirta atlaide, tad ir jānorāda arī informācija, kāda bija preces zemākā cena pēdējo 30 dienu laikā, uzticību pamazām atgriezīs.
Tas nozīmē, ka negodprātīga uzņēmējdarbības prakse nepaliek neievērota gan no patērētāju, gan uzraugošo institūciju puses.
Ilze Tenase, uzņēmuma ”TRY Dig Latvia” vadītāja