Līna Bagdone: Iespēja palikt neskartam sadursmē ar vilcienu ir tikpat liela kā skārda kārbiņai sadursmē ar auto
Pirmdien Rīgā vilciena remonta vagons aizķēra 2007. gadā dzimušu meiteni, kura gāja pāri dzelzceļam, klausoties austiņās mūziku, tāpēc nedzirdēja apkārt notiekošo un nepievērsa uzmanību drošībai. Ar gūtajām traumām viņa nogādāta slimnīcā. Šādi notikumi vēlreiz liek atgādināt par drošību, šķērsojot dzelzceļa sliedes. Kas jāatceras, šķērsojot dzelzceļa sliedes?
"Kurzemes Vārds"
Pats galvenais pirms sliežu šķērsošanas ir pārliecināties par savu drošību un visu uzmanību pievērst dzelzceļam. Par laimi, šās nedēļas negadījums nebeidzās traģiski.
Aicinām gan pieaugušos neaizmirst par drošību sliežu tuvumā, gan vecākiem regulāri ar savām atvasēm pārrunāt noteikumus, atrodoties dzelzceļa tuvumā, it īpaši, ja ikdienas maršrutā ietilpst dzelzceļa sliežu šķērsošana vai pārvietošanās gar tām.
Būtiski, lai satiksmes dalībnieki apzinātos, ka, esot dzelzceļa tuvumā, visa uzmanība jāpievērš drošībai – obligāti jāizņem austiņas no ausīm, lai varētu dzirdēt apkārt notiekošo, arī viedierīces jānoliek nost, lai varētu pilnu uzmanību pievērst drošam ceļam.
Tāpat svarīgi ņemt vērā, ka vilciena bremzēšanas ceļš ir daudz garāks nekā vieglajām automašīnām.
Pat ja vilciena mašīnists ir laikus pamanījis bīstamību uz dzelzceļa sliedēm, tas vēl nenozīmē, ka vilciens paspēs sabremzēt.
Tādēļ pirms sliežu šķērsošanas ir jāpaskatās, vai to droši var darīt, vai pārbrauktuve nav slēgta, vai netuvojas vilciens. Tāpat visdrošāk to darīt tam paredzētās vietās.
Aicinām vecākus ar savām atvasēm pārrunāt drošības jautājumus ne tikai par dzelzceļa sliežu šķērsošanu, bet arī par uzvedību, kādai jābūt dzelzceļa tuvumā – būtiski atgādināt, ka dažādas spēles vai aktivitātes uz dzelzceļa ir nepieļaujama rīcība – tādējādi dzīvība tiek pakļauta nevajadzīgam un ļoti lielam riskam.
Jaunieši reizēm neaptver to, kā viņu dzīvi negatīvi var ietekmēt bezatbildīga uzvedība dzelzceļa tuvumā, tādēļ ir nepieciešams regulāri atgādināt par šādas rīcības sekām.
Vilciena bremzēšanas ceļš atkarībā no tā, vai tas ved pasažierus vai smagu kravu, ir no 200 metriem līdz pat 1 kilometram. Jo lielāks vilciena svars, jo ilgāks laiks un attālums nepieciešams, lai tas apstātos.
Iespēja palikt neskartam sadursmē ar vilcienu ir tikpat liela kā skārda kārbiņai sadursmē ar auto.
Sadursmē ar vilcienu iespēja izdzīvot ir 40 reizes mazāka nekā divu citu sauszemes transportlīdzekļu sadursmē.
Līna Bagdone, Valsts policijas vecākā speciāliste
Uzziņai
Negadījumi uz dzelzceļa
Negadījumu skaits | Gājuši bojā | Traumēti | |
2023. g. | 1 | 1 | |
2022. g. | 23 | 20 | 3 |
2021. g. | 16 | 11 | 5 |
2020. g. | 13 | 9 | 4 |