Mareks Alberts: Salīdzinot ar citām valstīm, šeit ielu tirdzniecība vēl ir tikai pašos pirmsākumos
Liepājas pašvaldība no 1. marta sāks pieņemt iesniegumus atļaujām sniegt ielu tirdzniecības un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus šī gada tirdzniecības sezonā pilsētā.
"Kurzemes Vārds"
Tas, cik veiksmīga ir ielu tirdzniecības sezona, vispirms ir atkarīgs no laika apstākļiem. Ja līst lietus, tirdzniecība faktiski apstājas. Esam piedzīvojuši arī vasaras, kad tikai vienu dienu gaiss iesilst virs +25 grādiem.
Kā zināms, lielā mērā tas ir sezonāls bizness, taču mēs to esam mēģinājuši pagarināt. Šoreiz mums ir izdevies strādāt visus 12 mēnešus gadā.
Protams, sala laikā darbiniekiem apstākļi ir skarbi. Strādājām arī tad, kad termometra stabiņš noslīdēja līdz -17 grādiem. Ne visi to var.
Manuprāt, ielu tirdzniecībā nozīmīga loma ir pieredzei. Mūsu kafejnīcai pludmalē šogad būs jau 11. sezona. Katru gadu tiek pieļautas kaut kādas kļūdas, ko mēģinām labot. Cenšamies arī dažādot sortimentu, sekojot līdzi tendencēm, piemēram, piedāvājam vegāno virtuvi. Šādi pamazām notiek attīstība, un tas arī nes augļus – cilvēki mūs novērtē, ir labas atsauksmes, par ko mums prieks.
Arī pašvaldība attīsta Jūrmalas parku, teju katru gadu tur notiek kaut kādi remontdarbi un uzlabojumi. Līdz ar to mēs augam kopā ar pilsētu.
Ielu tirdzniecību ietekmē dažādi faktori, taču pēdējos gados noteicošais nav cena, bet gan kvalitāte. Protams, salīdzinot ar citām valstīm, šeit ielu tirdzniecība vēl ir tikai pašos pirmsākumos.
Daudz kas atkarīgs no tā, kādas katrā valstī ir Pārtikas un veterinārā dienesta prasības. Taču lēnām viss notiek, arī dažādas instances ir pretimnākošas. Vajadzīga tikai vēlēšanās darboties un drosme eksperimentēt.
Mareks Alberts, “Park Cofee Liepāja” līdzīpašnieks