Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uldis Hmieļevskis: Varbūtība, ka tiltā ietriecas kuģis, nav augsta, tomēr risks ir pietiekami liels

ASV pilsētā Baltimorā konteinerkuģis ietriecies 2,6 kilometru garajā Frānsisa Skota Kī tiltā, kas sagruvis. Uz tilta tobrīd bijušas vairākas automašīnas. Konkrēts cietušo skaits vakar dienas pirmajā pusē vēl nebija zināms. Vai Liepājas tilti ir drošībā?

Uldis Hmieļevskis: Varbūtība, ka tiltā ietriecas kuģis, nav augsta, tomēr risks ir pietiekami liels
Foto: Egons Zīverts
27.03.2024 05:43

liepajniekiem.lv

Liepājā ar kuģu kustību saistīti divi tilti – O. Kapaka jeb Karostas tilts un Tramvaja tilts.

Tirdzniecības kanāls lielajiem kuģiem jau kļuvis daudz par mazu, lielākoties tajā notiek jahtu, kā arī nelielu kuterīšu kustība, un šie peldlīdzekļi Tramvaja tilta drošību būtiski ietekmēt nevar.

Protams, ir ļoti svarīgi, lai tie kuģi, kas piestāj Tirdzniecības kanālā, būtu kārtīgi pietauvoti.

Mūsu dienesti attiecīgi seko līdzi un pārbauda, lai viss ir atbilstoši tauvošanās shēmām – lai vētrā un vējā tauvas netiek atrautas.

Par Karostas tiltu – mums visiem vēl labā atmiņā ir negadījums 2006. gadā, kad šī tilta ziemeļu daļā ietriecās tankkuģis “Anna”.

Tieši tāpēc šodien, ejot pāri Karostas tiltam, pie tā balstiem var redzēt nesen uzbūvētās vadulas. Tās būvētas tieši šādam mērķim – tilta aizsardzībai.

Arī Baltimorā, spriežot pēc video, kuģis uztriecās vienam no tilta balstiem.

Vadulas tiltu gan aizsargā, gan arī padara drošāku kuģu kustību. Tagad Karostas kanālā varēs doties iekšā lielāki kuģi.

Varbūtība, ka tiltā ietriecas kuģis, nav augsta, tomēr risks ir pietiekami liels.

Lai uzlabotu kuģošanas drošību Karostas kanālā, pirms dažiem gadiem tika demontēta arī Liepājas ostas 1. piestātne.

Pirms tam kuģiem, ienākot Karostas kanālā, lai apietu šo piestātni, tiešā tilta tuvumā bija jāveic vairāki sarežģīti manevri. Pēc piestātnes demontāžas kuģu ceļš ir iztaisnots.

Nākamais solis bija vadulu izbūve, lai izvairītos no tā, ka kāds kuģis atkal ieskrien tiltā, Karostai nogriežot savienojumu ar pārējo pilsētas daļu.

Uldis Hmieļevskis, Liepājas SEZ pārvaldnieks

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz