Vai jāpagarina mācību gads? Bērni un jaunieši grib mācīties klātienē
Noteiktās mājsēdes un attālināto mācību dēļ daļa vecāku un pedagogu uzskata, lai bērni iegūtu kvalitatīvu izglītību klātienē, mācību gadu vajadzētu pagarināt vismaz par mēnesi – nevis līdz maija, bet jūnija beigām.
"Kurzemes Vārds"
Agris Ruperts, Liepājas Valsts tehnikuma direktors:
Tiem jauniešiem, kas mācās Liepājas Valsts tehnikumā un apgūst profesionālo izglītību, nav nepieciešamības pēc mācību gada pagarinājuma, jo mācības notiek visu laiku.
Mūsu specifika tāda, ka audzēkņi mācās arī jūnijā. Savu mācību procesu garāku vairs nevaram pabīdīt, jo vēl jāatvēlē laiks praksei un arī atpūtai.
Runājot par vispārizglītojošajām skolām, personīgi es neredzu nepieciešamību mācību gadu pagarināt, bet laiku vajadzētu atvēlēt intensīvākām mācībām.
Piemēram, vai tiešām ir vajadzīgs veselas piecas dienas veltīt tā saucamajai projektu nedēļai? Cik tā patiesi lietderīga?
Līdzīgi notiek daudzās augstskolās, kur lekcijas studenti klausās tikai pāris dienas nedēļā, bet studiju laiks izstiepts vairāku gadu garumā. Tas rada iespaidu, ka mācību intensitāte ir zema.
Protams, skolām būtu jāstrādā klātienē un bērniem jāiet uz skolu! Šī brīža situācija – mācības attālināti – ļoti apgrūtina pilnvērtīgi apgūt mācību vielu un tiešām grūti ir kā skolēniem, tā skolotājiem.
Elīna Mantaja, jauniešu mentore attīstības platformā You+:
Uzskatu, ka no mācību gada pagarināšanas nebūs nekādas jēgas. Manuprāt, brīvlaiku varēja arī par nedēļu nepagarināt, kā tas šobrīd izdarīts. Tad jau labāk, lai šajā nedēļā visi mācītos attālināti.
Mēs, mentori, katru dienu runājam, strādājam ar jauniešiem, kuri dažādo ierobežojumu un attālināto mācību dēļ, kas bija aizvadītajā gadā, zaudējuši motivāciju kaut ko darīt, mācīties. Bija daudzi, jāsaka pat bezcerīgi, gadījumi, kad vajadzēja ieguldīt ļoti daudz pūļu, lai vairāki bērnu saņemtos un beigtu 9. klasi.
Vērtējot aizvadītā mācību gada pieredzi un šodienas situāciju, domāju, ka bērniem, pusaudžiem, jauniešiem tagad visvairāk nepieciešams atbalsts, konsultācijas, iesaiste no skolas, lai noturētu un nezustu motivācija vispār mācīties. Gada pagarinājums neko neuzlabos.
Situācija, protams, nav vienkārša, bet sociālajiem pedagogiem, skolotājiem vajadzētu vērot savus audzēkņus, pievērst lielāku uzmanību.
Piedāvāt, lai bērni ielūkojas attīstības platformā youpluss.lv un, ja ir vajadzīgs atbalsts, lai droši sazinās ar mums.
Ļoti daudzos jauniešos šobrīd vērojama neticība, vienaldzība, bezspēcība un pat izmisums. Laiks tiek pavadīts destruktīvi un bezmērķīgi. Viņi zaudē jēgu mācībām kopumā. To visu rada attālinātās mācības, kas apgrūtina saprast mācību vielu, un sajūta – tad kādēļ vispār mācīties, jo man jau pagājušajā gadā ar attālinātajām mācībām gāja tik grūti.
Šobrīd novērojam, ka kūtri, neuzņēmīgi un vienaldzīgi sāk palikt pat agrāk aktīvie jaunieši, kas iesaistījās dažādās skolas un citās aktivitātēs.
Bērni, jaunieši grib mācīties klātienē, jo tad daudz vieglāk saņemties, darboties un apgūt jaunas zināšanas. Ja bērnam trūkst motivācijas un viņš nevar iet uz skolu, tad situācija veidojas ļoti slikta. Ko darīt? Visai sabiedrībai saņemties, lai ātrāk izkļūtu no esošās krīzes situācijas, lai skolas būtu atvērtas un dzīve atgrieztos ierastajās sliedēs ar tik nepieciešamajām sportiskajām aktivitātēm, treniņiem, pulciņiem.