Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Riteni no jauna neizgudrosi, bet…”

“Riteni no jauna neizgudrosi, bet…”
22.08.2012 11:38

“Tas joprojām ir velosipēds. Pedāļi ir jāmin,” nokāpjot no ērtā transportlīdzekļa, smaidot saka viens no elektrovelosipēdu ieviesējiem Liepājā Neils Kalniņš. Viņš kopā ar savu partneri Arti Dauginu trešdien finišēja promenādē, pieveicot 250 kilometru garu ceļu no Rīgas līdz Liepājai, lai prezentētu neparasto divriteni.

“Ir prieks un lepnums,” neslēpj Kurzemes biznesa inkubatora vadītājs Vilis Brūveris par ideju, ko “varam stāstīt un rādīt visai pasaulei”. Arī Liepājas mērs Uldis Sesks pēc tam, kad izmēģināts elektroritenis, atzina, ka pilsētai tas ir kārtējais izaicinājums un liela lieta, jo kas tāds ir pirmo reizi Baltijas valstīs. Ērto braucamo notestēja arī Polijas pilsētas Elblongas mērs Gžegožs Novačiks, kurš šodien viesojās Liepājā. Ar tik inovatīvu riteni viņš braucis pirmo reizi.

Daugins stāsta, ka uz šiem velosipēdiem piekusis dibens, ne kājas. “Var ērti sēdēt un baudīt,” saka A.Daugins, velosipēda prezentācijas pasākumā uzskaitot priekšrocības. “Brīžiem pat salām, vilkām papildus apģērbus.” Ripojuši ar ātrumu līdz 30 kilometriem stundā un ātrāk. No Rīgas līdz Liepājai braukuši cauri Jūrmalai, Kandavai, Kuldīgai un Aizputei. “Gribējām parādīt, ka tas viss ir īsts. Un cilvēku atsaucība bija liela. Uz ceļa mūs sveicināja, autovadītāji pīpināja. Domāju, ka šī lieta aizies, un mums tas ir svarīgi, jo neesam izdomājuši veidu, kā paprasīt cilvēkiem naudu. Tas ir forši,” par realizēto ideju prieku neslēpj N.Kalniņš.

Šobrīd Liepājas reģionālā tūrisma informācijas birojam iznomāšanai nodotie firmas “Agogs” divriteņi ir ražoti Čehijā, taču nākotnē iecerēts tos ražot tepat Liepājā. Tas varētu realizēties pēc diviem gadiem. Pagaidām iznomāt varēs divus velosipēdus. Jo, kā paskaidroja A.Daugins, sezona iet uz beigām, tūlīt būs tos jāieziemo. Taču, kā papildināja N.Kalniņš, “esam ļoti elastīgi. Ja būs vajadzīgs vēl, riteņu skaitu palielināt nav problēmu. Tas ir tikai dažu dienu jautājums.” Septembrī būs pieejams cits velo modelis – “Mountain bike”, kas būs jaudīgāks par pilsētas variantu.

Jāatzīmē, ka līdz svētdienai, 26.augustam, ikviens interesents elektrovelosipēdus var izmēģināt bez maksas. “Gribam parādīt kādas ir elektrotehnoloģijas priekšrocības, izdevumi, ienākumi utt.,” testu nepieciešamību skaidro A.Daugins. No nākamās nedēļas minimālais laiks, uz kādu varēs iznomāt šo neparasto braucamrīku, ir trīs stundas, un tas maksās sešus latus. N.Kalniņš piebilst, ka no nākamā gada būs iespējams šos velosipēdus iznomāt pat uz vairākiem mēnešiem, un, ja cilvēkam būs vēlme, varēs arī to galu galā iegādāties savā īpašumā, piemaksājot atlikušo riteņa vērtību, kas kopā ir 800 lati. Vēl nākamgad plānots velosipēdus aprīkot ar planšetdatoriem, kas darbosies kā ceļveži un gidi pa Liepāju un apkārtni. Tāpat būs īpaša drošības sistēma, lai “brīdī, kad kādam radīsies doma to vest neceļos, redzētu, kur tas notiek”.

“Tos nav tik viegli salauzt. Par to ražotājs ir daudz domājis. Var nokrist uz sāniem un nekas netiks sabojāts, elektriskās daļas sargā atsitēji. Ir ļoti talantīgi jāpieiet, lai riteni kaut kādā veidā sabeigtu,” stāsta N.Kalniņš, runājot par velosipēdu izturību. Ja ritenis tiks iemērkts ūdenī, drošības sistēma atslēgs elektropadevi, un tālāk būs jābrauc kā ar parastu riteni, minot pedāļus. Brauciena laikā no Rīgas uz Liepāju piedzīvots arī kāds nepatīkams atgadījums – pie ceļa zīmes “Grobiņa” viens ritenis izlaidis gaisu. “Tā kā arī šiem riteņiem gadās tas pats, kas parastajiem,” smaidot sacīja A.Daugins.

Velo maratons vienam cilvēkam izmaksājis 35 santīmus, pastāsta N.Kalniņš, norādot uz ekonomiskajiem ieguvumiem, lietojot elektrovelosipēdu. Vienas baterijas izlāde izmaksājot septiņus santīmus. “Šobrīd degviela maksā latu par litru. Par šo summu ar elektrovelosipēdu var braukt desmit dienas. Manuprāt, tas ir būtiskākais punkts par ko būtu vērts aizdomāties. Nē, es nesaku, ka mašīnas tagad vajadzētu aizstāt ar riteņiem. Taču izmantojot pareizo transporta vienību reizēs, kad kaut kur dodamies, ir reāls ieguvums. Mēs taču visus ēdienu arī neēdam ar karoti,” salīdzina N.Kalniņš. Viņaprāt, elektrovelosipēds sevi var atpelnīt četru piecu gadu laikā. Vienā reizē uzlādētu bateriju var nobraukt vairāk nekā 60 kilometrus. N.Kalniņš stāsta, ka uzlāde ir tikpat vienkārša kā mobilajam telefonam – iespraud rozetē un viss.

Jāatzīmē, ka uzņēmums “Blue Shoke Taxi”, zem kā ir zimols “Blue Shock Bike”, nākotnē plāno radīt arī apģērbu līniju velosipēdistiem “Blue Shock Fashion”.  

Uzziņai

Elektrisko velosipēdu izmēģinājuma braucieni – pie Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja Rožu laukumā:
– 23. un 24.augustā no pulksten 9 līdz 19,
– 25.augustā no pulksten 10 līdz 18,
– 26.augustā no pulksten 10 līdz 15.

Publicitātes foto
Sagaidīšanas pasākumā un velosipēdu prezentācijā piedalījās arī Polijas pilsētas Elblongas mērs, kurš veltīja pozitīvus vārdus transportlīdzeklim: “Man vēl nav bijusi iespēja braukt ar tik inovatīvu velosipēdu”.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz