Atkal labo šoseju pie Grobiņas
Vakar uz Rīgas šosejas pie Grobiņas atkal lāpīja bedres, lai gan pagājušā gada vasarā segums jau tika saremontēts. Būvnieki vaino “Latvijas Valsts ceļus” un “Aizputes ceļinieku”, bet šie uzņēmumi to noliedz.
Kolīdz kāda karstāka diena, tā šoseja Grobiņā kļūst spoža. Un priekšā braucošajām mašīnām no riepām krīt melni pikuči. Vietās, kur tie izrauti, veidojas sīku bedrīšu kopas. Dziļākās no tām vakar laboja “Latvijas Autoceļu uzturētāja” Liepājas ceļu rajona vīri.
Šajā vietā pērn tika veikta ceļa seguma virsmas divkāršā apstrāde. “LVC” Iepirkumu komisijas loceklis Kaspars Ķēniņš virsmas apstrādi raksturoja kā lētu, bet labu metodi. To veica “LAU” Saldus ceļu rajons, kas pēc šā gada 1. jūnijā notikušās reorganizācijas iekļāvies Liepājas ceļu rajonā.
Lai arī bija pagājuši tikai pieci gadi, kopš SIA “Aizputes ceļinieks” un apakšuzņēmējs “Ceļu, tiltu būvnieks” pie Grobiņas rekonstruēja Rīgas – Liepājas šoseju, segumā daudzviet bija izveidojušās pamatīgas bedres. Tika vainoti gan būvnieki, jo it kā izmantojuši nekvalitatīvu asfaltu, gan iepirkuma konkursa izsludinātāji, kas esot izvēlējušies nepareizas tehniskās specifikācijas.
Krustojumos deformācija sākās jau tajā pašā gadā, kad notika virsmas apstrāde. Tagad nelīdzens segums izveidojies daudzviet šajā posmā. “Virsmas svīšana,” procesu raksturo “LVC” Liepājas nodaļas vadītāja Baiba Kampmane. Tā notiek, paaugstinoties gaisa temperatūrai, uz ceļiem, kur ir liela intensitāte un slodzes, skaidro “LAU” Liepājas ceļu rajona direktora vietnieks Armands Sanders.
Egona Zīverta foto
Objektam ir trīs gadu garantija, un šajā laikā uzņēmējam jārūpējas par defektu novēršanu.
Andra Getrsona foto
Egils Muižulis noliedz, ka virskārta bojājas nekvalitatīvā asfaltbetona dēļ.
Plašāk lasiet laikrakstā “Kurzemes Vārds” 18. jūlija numurā.
#kvards-20120718-06#