Uz Ventspils šosejas pārbūvē brāķi
“Kas notiek? Tikko ceļš nodots ekspluatācijā, un jau tiek veikti atkārtoti remonta darbi. Lielos apjomos frēzē nost asfalta virskārtu un klāj no jauna. Kas par to maksā?” par Ventspils šoseju posmā līdz Pāvilostai vaicā lasītājs.
"Kurzemes Vārds"
VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) skaidro, ka šeit tiek pārbūvētas nekvalitatīvās vietas, lai segums kalpotu ilgāk.
Uzņēmuma Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova stāsta, ka pagājušā gada rudenī pēc būvdarbu pabeigšanas LVC Ceļu laboratorijas speciālisti veica pasūtītāja gala pārbaudes, tai skaitā grunts penetrācijas radara mērījumus, kas atsevišķās vietās konstatēja nepietiekamu asfaltbetona virskārtas sablīvējumu. Tāds ar laiku noved pie ātrākas plaisu un izdrupumu veidošanās un samazina seguma kalpošanas laiku. “LVC uzdeva pārbūvēt nekvalitatīvās vietas un līdz tam būvi nepieņēma ekspluatācijā un neizmaksāja būvdarbu veicējam aizturēto maksājumu. Labotā darba kvalitāte tiks pārbaudīta atbilstoši līguma prasībām. Lai segums būtu pēc iespējas viendabīgs, LVC pieprasīja pārbūvēt arī posmus starp nekvalitatīvajām vietām, ja attālums starp tām ir mazāks par 100 metriem,” viņa norāda.
Lasītājs atzīmē, ka jaunuzklātā kārta vietām esot nelīdzena un ir sliktākā izpildījumā nekā iepriekš bija. “Pārbūve jāveic, izmantojot asfaltbetonu ar līdzīgas izcelsmes materiāliem kā pārējam segumam, lai pārbūvētie posmi vizuāli neatšķirtos. Šobrīd pārbūvētie posmi vizuāli atšķiras, jo virsmu klāj svaiga bitumena kārtiņa, kas ar laiku noies, un seguma krāsa kļūs viendabīga,” skaidro A. Kononova.
Plānots, ka defektu pārbūvi uz reģionālā autoceļa P111 pabeigs līdz 27. septembrim.
Būvdarbi autoceļa Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) posmā no Labraga līdz Mežainei (43,2.–63. km) sākti 2018. gada aprīlī un pabeigti 2019. gada augustā. Šeit veikta segas pārbūve, ūdens novades sistēmas sakārtošana, atjaunotas autobusu pieturvietas un tilti pār Saku un Karpu. Ceļu būvēja SIA “Binders” par līgumcenu 10,6 milj. EUR (ar PVN), ar ERAF līdzfinansējumu.