Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Līdz gada beigām sola atjaunot transporta kustību Tukuma, Ķempes un Ventas ielā

Līdz gada beigām sola atjaunot transporta kustību Tukuma, Ķempes un Ventas ielā
26.09.2012 12:56

Šogad līdz decembra vidum tiks pabeigta apakšzemes komunikāciju, ietvju, gājēju pāreju, pieturvietu, sliežu ceļu montāža un ielas apgaismojuma izbūve. Līdz ar to būs iespējams atjaunot visa veida transporta un gājēju kustību Tukuma, M.Ķempes un Ventas ielās. Savukārt 2013.gada pavasarī paliks vien asfalta virskārtas ieklāšanas un apzaļumošanas darbi, vēsta domes sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zane Ģirne.

“Projekta “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” apjoms ir vērienīgs un jaunais tramvaja sliežu ceļš ir būtiskākā, bet ne lielākā projekta sadaļa. Tā izbūve aizņem vienu trešo daļu no projektā iecerēto darbu apjoma. Pārējo apjomu veido labiekārtošanas darbi, piemēram, ceļu izbūve, apzaļumošanas darbi un apakšzemes komunikāciju, kā gāzes, siltuma un ūdens apgādes sistēmas un dažādu kabeļtīklu izbūve. Arī šie darbi tiek veikti jaunās tramvaja līnijas izbūves projekta ietvaros,” skaidro Z. Ģirne. 

Pēc viņas teiktā jau šobrīd M. Ķempes, Tukuma un Ventas ielās ir noslēgušies darbi pie jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma inženierkomunikāciju būvniecības. Šie apakšzemes darbi jau pilnībā pabeigti Tukuma ielā, arī daļa ielas seguma jau sakārtota, ir uzsākta jaunā sliežu ceļa montāža. M.Ķempes ielā ir izbūvēta jauna siltumtrase. Arī ūdens kanalizācijas jaunā sistēma projekta ietvaros veiksmīgi nomainīta un jau pieslēgta esošajiem tīkliem. Sākotnēji projektā nebija paredzēts atjaunot lietus ūdens savākšanas sistēmu, bet pēc tehniskās situācijas izvērtēšanas tika pieņemts lēmums to pilnībā izbūvēt no jauna. Līdz šim projektā bijušas jau tuvu 50 šādas izmaiņas, kas radīja būtiskas nobīdes no plānoto darbu grafika.

Pēc projekta īstenošanas M. Ķempes ielā transporta kustība tiks organizēta abos virzienos divās joslās, kurām pa vidu atradīsies tramvaja sliežu ceļš. Tramvaja sliežu ceļš tagadējo ielas brauktuvi sadalīs, bet ārējās brauktuves joslas būs paredzētas arī stāvvietām. M. Ķempes ielā būs trīs tramvaja pieturvietas : pie veikala “IKI”, pie Cieceres ielas un Reiņa meža ielas. Pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai būs izbūvētas platformas ar nojumēm, atkritumu urnām un soliņiem. No un uz visām tramvaja pieturvietām pasažieru plūsmu paredzēts organizēt ar luksoforu, pāreju un norobežojošu margu palīdzību.

M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas tiek izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī ēka tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām ar tualetes un atpūtas telpām.

Vissarežģītākie projektā paredzētie būvdarbi veicami Ventas ielā. Ielas posmā no Vaiņodes ielas līdz Tukuma ielai apakšzemes inženierkomunikāciju darbi pilnībā pabeigti, uzsākta ceļa izbūve. Pēdējais komunikāciju izbūves posms vēl jāveic no Vaiņodes ielas līdz Ganību ielai.

Projekts paredz sakārtot arī vairāku tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu apgaismojumu, lai to pabeigtu, būvniekiem nepieciešams sagaidīt vien gaismekļu piegādi. Ielu apgaismošanu plānots uzsākt tuvāko nedēļu laikā.

M. Ķempes iela kļūs zaļāka un bagātāka ar dažādiem koku stādījumiem un apzaļumojuma risinājumu. Ielā paredzēta gan jaunu koku stādīšana, gan esošo pārstādīšana un esošo koku vainagu apzāģēšana. No jauna tiks iestādīti 98 lapu koki, pārstādīts 121 esošais koks, iestādīti 224 košumkrūmi. Vietās, kur inženierkomunikāciju dēļ nav iespējams iestādīt kokus vai krūmus, paredzēts iekārtot dekoratīvo augu stādījumus kastēs un, protams, tiks atjaunoti būvniecības laikā sabojātie zālieni. Gājēju ietves un pārejas, tramvaja un autobusa pieturvietas ir risinātas saskaņā ar vides pieejamības prasībām cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Lai atsvaidzinātu ielas izskatu, projektētājs paredzējis gājēju ietvēm krāsaina bruģa rakstu, kurā dominēs zaļā krāsa.

Plānots, ka pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni topošajā tramvaja līnijā notiks decembrī vai janvārī.

Jaunā tramvaja līnija būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju gandrīz kilometra garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas abos virzienos. Tehnisko projektu izstrādājusi AS “UPB”. SIA “Skonto Būve”, kas uzvarēja atklātā konkursā par būvdarbu veikšanu projektā “Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā”, piedāvājusi darbus veikt par 6 403 607 latiem. Līgums ar būvdarbu veicējiem noslēgts marta vidū, bet būvdarbi sākās maijā.

Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85 procentu apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15 procentus nodrošina pašvaldība.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz