Pirmdiena, 20. maijs Venta, Salvis, Selva
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vairākums iedzīvotāju aptaujā Liepājas Sociālā dienesta darbu vērtē pozitīvi

No 13. februāra līdz 25. martam Sociālais dienests organizēja klientu apmierinātības aptauju, kura tik plašā mērogā notika pirmo reizi, dodot iespēju paust savu viedokli ikvienam interesentam.

Vairākums iedzīvotāju aptaujā Liepājas Sociālā dienesta darbu vērtē pozitīvi
Foto: Publicitātes
04.04.2024 10:42

liepajniekiem.lv

Lai gan atsaucība nebija pārāk liela, saņemts ap 200 aizpildītu anketu, un aptaujas apkopojums liecina, ka 90% respondentu ar Liepājas Sociālā dienesta darbu ir apmierināti, informē dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.

“Paldies Liepājas iedzīvotājiem, kuri piedalījās aptaujā, lai mēs uzzinātu mūsu klientu vērtējumu par  dienesta un sociālā darba speciālistu komandas darbu. Iedzīvotāju viedoklis mums ir svarīgs, lai pilnveidotu savu darbu un veiktu uzlabojumus, kur nepieciešams,” uzsver Sociālā dienesta direktore Dace Zeļģe.

“Kopumā varam apgalvot, ka Sociālā dienesta darbs norit sekmīgi, par ko liecina 162 pozitīvas atbildes par to, ka klienta dzīve pēc sociālā atbalsta saņemšanas kopumā ir uzlabojusies. Nākotnē Sociālā dienesta kolektīvs vēlas sajust sava darba rezultātus vairāk no mūsu apmeklētāju redzējuma, tāpēc šāda aptauja tiks rīkota katru gadu,” piebilst D. Zeļģe.

Aptaujas anketas bija pieejamas elektroniskā formātā Sociālā dienesta Facebook kontā, Liepājas pašvaldības informatīvā izdevumā “Katram Liepājniekam”, kā arī papīra formātā ērti iekārtotā vietā Sociālā dienesta telpās un visās Sociālā dienesta institūcijās.

Ņemot vērā, ka Sociālā dienesta klienti liela daļa ir seniori, lielākā atsaucība arī bija vecumā no 61 līdz 94 gadiem un no personām ar invaliditāti.

Sociālā dienesta pakalpojumus vairāku gadu garumā, t.i. no diviem līdz 21 gadam regulāri izmantojuši  41% respondentu, reizi pusgadā – 31% aptaujāto, bet 19% respondentu tos izmanto vienu reizi mēnesī.

Lielākā daļa aptaujāto informāciju par iespēju saņemt sociālo palīdzību vai pakalpojumu saņēmuši no Sociālā dienesta darbiniekiem, 31 aptaujātais no citiem speciālistiem un iestādēm, 24 no tuviniekiem, draugiem, paziņām, daļa – Liepājas Domes mājas lapā, pašvaldības izdevumā “Katram liepājniekam”, Sociālā dienesta Facebook kontā u.c.

Iedzīvotāji Sociālajā dienestā savu problēmu risināšanai vērsušies dažādu iemeslu dēļ: lielākā daļa asistenta pakalpojuma piesaistei, maznodrošinātās vai trūcīgas mājsaimniecības statusa iegūšanai, mājokļa pabalsta kārtošanai, pakalpojuma “Aprūpe mājās” saņemšanai, pabalsta veselības aprūpei u.c.

16 klienti izmantojuši Nakts patversmes pakalpojumus, bet daļa vērsušies dienestā ar dažādām problēmām, lai pieprasītu atbilstošus pakalpojumus.

Vairāk neapmierinātību pauduši klienti, kuri nav varējuši saņemt materiālo pabalstu likumdošanā noteikto normatīvu dēļ.

162 klienti bija apmierināti ar saņemto palīdzību un pakalpojumu.  

Uz jautājumu, vai sociālā darba speciālista darba attieksme bija profesionāla, korekta un ētiska, 163 klienti atbildējuši apstiprinoši, atzīmējot, ka speciālisti bijuši laipni, atsaucīgi, ar cieņu visu izskaidrojuši.

Dažās atbildēs arī pausts, ka darbinieki bijuši neprofesionāli, neko nav paskaidrojuši, bet par daudz iztaujājuši.  

Uz jautājumu, vai sociālā darba speciālists spējis motivēt klientu sociālo problēmu risināšanai, 160 respondentu atbildējuši apstiprinoši.

Savukārt 10 negatīvajās atbildēs pausts, ka “neiedziļinās manās problēmās”, “nekādu motivāciju nesaņēmu”, “neko nemotivē” utt.

Attiecībā uz ērtu piekļuvi Sociālā dienesta telpām personām ar kustību traucējumiem vai bērnu ratiņiem, pieminētas grūtības piekļūšanai Dienas centram, ko plānots tuvākajā nākotnē novērst.

Iedzīvotāji uzskata, ka Sociālā dienesta darba kvalitātes uzlabošanā svarīgākā ir darbinieku attieksme, uzticēšanās sociālā darba speciālistiem, kā arī vienkāršs un ērts pakalpojumu saņemšanas veids.

Uz jautājumu, vai būtu nepieciešams ieviest jaunus sociālos pakalpojumus, lielākā daļa respondentu atbildējuši, ka visi pakalpojumi ir pietiekami.

Netika iesniegts neviens priekšlikums par jaunu pakalpojumu ieviešanu.

Saņemti 43 noderīgi priekšlikumi par sadarbības uzlabošanu, to vidū iedzīvotāji arī pateikušies par darbu un minējuši, ka Sociālā dienesta darbs ir labi pārdomāts un viņi vēlas sadarboties ar motivētiem, laipniem, atsaucīgiem sociālā darba speciālistiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz