Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Izmēram nav nozīmes – galvenais ir pārtikas produktu svars un cena

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pagājušā gada nogalē veicis pārtikas produktu monitoringu, vērtējot mērvienības cenu norādīšanu dažādiem iepakojumiem un pievēršot uzmanību tam, vai, piedāvājot vizuāli līdzīga izmēra iepakojumu, kurā fasēts atšķirīgs produkcijas daudzums, patērētājiem nerodas maldīgs priekšstats par produkta patieso daudzumu un izdevīgumu.

Izmēram nav nozīmes – galvenais ir pārtikas produktu svars un cena
Foto: Paula Čurkste/LETA
28.01.2024 06:30

Laikraksta "Kurzemes Vārds" pielikums "Ligzda"

Atslēgvārdi

“Piedāvājot patērētājiem preces, pārdevēja pienākums ir norādīt gan gabalcenu jeb pārdošanas cenu par konkrēto iepakojumu, gan arī mērvienības cenu.

Preces gabalcena, īpaši, ja piedāvāta atlaide, produktam ar mazāku neto daudzumu, var izskatīties vilinoša, un patērētājam var rasties viltus izjūta, ka viņš iegūst lielisku piedāvājumu, tomēr tas ne vienmēr būs izdevīgākais. Tāpēc

ikvienu aicinām veidot ieradumu, iepērkoties salīdzināt tieši mērvienības cenu, piemēram, par kilogramu, litru,

jo vizuālais noformējums var maldināt patērētāju par patieso produkta daudzumu iepakojumā,” klāsta PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

PTAC vērtējis vairākus preču veidus: krējumu, sviestu, biezpienu, kausēto sieru, pienu/kefīru/jogurtu, tēju, šokolādes izstrādājumus, zivju izstrādājumus (plastikāta/stikla/skārda iepakojumus) un konservējumus.

Salīdzinot dažādu izstrādājumu veidus, secināts, ka vizuāli vienādi iepakojumi, bet ar atšķirīgu produktu neto daudzumu, ir piena izstrādājumiem, piemēram, pienam, kefīram, sviestam.

Šo produkciju iepakojumu izmēri ar dažādu produkta neto daudzumu vizuāli gandrīz nemaz neatšķiras vai arī rada maldinošu priekšstatu.

Piemēram, produkts ar mazāku neto daudzumu – 800 gramu kefīrs – pildīts pat vizuāli lielākā iepakojumā nekā cits kefīrs ar svaru 1 kg.

Tādi paši novērojumi ir arī par krējumu – tiek piedāvāti vizuāli vienādi iepakojumi ar dažādu neto daudzumu.

Salīdzinot mērvienības cenas, produkts pat ar piedāvātu atlaidi var izrādīties dārgāks nekā blakus izvietotais bez atlaides.

Savukārt attiecībā uz sviestu novērots, ka tas tiek piedāvāts 160 g, 165 g, 175 g, 180 g un 200 g svarā.

Gan iepakojums, gan izvietojums veikalā sākotnēji varētu patērētājiem veidot maldīgu priekšstatu, ka dažādu veidu un dažādu ražotāju izstrādājumi ir vienāda svara un atliek vien izvēlēties lētāko (raugoties uz cenu par gabalu), bet, salīdzinot šo preču mērvienības cenas, redzamas būtiskas atšķirības.

Tāpat atšķiras paciņu izmērs, ja tās apskata nevis priekšskatā, kā tās parasti izvietotas veikalā, bet gan sānskatā – tad redzams, ka būtiski atšķiras paciņu biezums.  

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz