Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

PTAC aicina rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvātos uztura bagātinātājus; visbiežāk cieš seniori

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pēdējā laikā saņem arvien vairāk patērētāju sniegtu informāciju par dažādiem komersantiem, kuri, izmantojot dažādus saziņas kanālus (telefona zvans, e-pasta vēstule, tīmekļvietne), piedāvā pasūtīt bezmaksas uztura bagātinātājus, piemēram, D vitamīnus.

PTAC aicina rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvātos uztura bagātinātājus; visbiežāk cieš seniori
Ilustratīvs (Foto: Ksenia Yakovleva on Unsplash)
23.03.2023 11:51

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Šādas situācijās pārsvarā cieš patērētāju viegli ievainojamās grupas, pārsvarā seniori. Veicot šāda veida pasūtījumu, patērētājam jāsedz piegādes – pasta izdevumi.

PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane skaidro, ka nereti šādās situācijās

patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām piegādēm

un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm.

Komersants šādā veidā, solot dažādus šķietami izdevīgus nosacījumus, cenšas panākt, ka patērētājs noslēdz ilgtermiņa distances līgumu par piedāvāto produktu abonēšanu. 

Patērētāji saziņā ar PTAC norāda, ka informācija par ilgtermiņa saistībām tiem nav pienācīgi izskaidrota.

Veicot pasūtījumu, PTAC aicina iepazīties ar līguma noteikumiem, ieskaitot informāciju par to, ka tiek noslēgts ilgtermiņa līgums par uztura bagātinātāju piegādi un visām ar to saistītām izmaksām.

Šādai informācijai ir jābūt pieejamai, pirms patērētājs vēl ir uzsācis pasūtīšanas darbības.

Patērētājiem nevajadzētu piekrist piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi.

Ja patērētājs ir piekritis līgumam un to noslēdzis, bet nevēlas saņemt preces, 14 dienu laikā, nesniedzot nekādu pamatojumu, ir iespējams atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski), atgādina S. Gertmane.

Uzņēmumam jānodrošina distances līguma noteikumi un atteikuma tiesību veidlapa tīmekļa vietnē vai jānosūta patērētājam e-pasta vēstulē ne vēlāk kā preces piegādes brīdī.

PTAC atgādina –

ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt.

PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto preču, tostarp uztura bagātinātāju, iegādes nepieciešamību, kā arī nepieciešamības gadījumā konsultēties ar ārstu.

Ja patērētajiem rodas neskaidrības vai jautājumi saistībā ar iepriekš minēto preču iegādes veidu, noslēgtajiem līgumiem, atteikuma tiesībām u.c., iedzīvotāji aicināti vērsties PTAC, zvanot pa tālruni 65452554 vai rakstot uz e-pastu: [email protected]. Ja komersants reģistrēts citā Eiropas Savienības dalībvalstī: [email protected].

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz