Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Arta Glumane: Satiksmes kultūra mums vēl nav tādā līmenī, lai velobraucējs justos patiešām drošs

Arta Glumane: Satiksmes kultūra mums vēl nav tādā līmenī, lai velobraucējs justos patiešām drošs
Foto: liepajniekiem.lv
22.09.2018 13:08

liepajniekiem.lv

Pat neesmu skaitījusi, cik gadus jau piedalos Mobilitātes nedēļas velobraucienā. No maiciņām, kas ik reizi tiek piešķirtas, man ir zila, balta, dzeltena un vairākas oranžas. Tas nozīmē, ka varētu būt vismaz gadi pieci.

Kāpēc? Jokojot varētu teikt, ka tā ir iespēja tikt pie zupas. Bet īstenībā mums ir kolosāla kompānija – ”Liepājas velodraugi”. Un tā ir galvenā motivācija: būt kopā šiem lieliskajiem cilvēkiem, aktīvi pavadīt laiku.

Ar velosipēdu braucu ikdienā. Galvenokārt pa veloceliņiem. Ik dienu ar velosipēdu braucu arī uz darbu. No Karostas uz Laumas rajonu. Brauciens vienā virzienā ir 3 kilometri. It kā jau nav daudz, bet no rīta pietiekami, lai pilnībā atmostos.

Braucu arī ziemā, jo pie mums jau ziemas ir samērā siltas. Turklāt veloceliņi arī ziemās tīri, pa tiem ērti var pārvietoties.

Mobilitātes nedēļas noslēguma pasākums – tradicionālais velobrauciens, manuprāt, ir ļoti vērtīgs. Cilvēki cits citu vairāk iepazīst. Ir kolosāli piedalīties, būt kopā. Šodien, kad brauciena galamērķis ir Jura staļļi, tas ir kas jo īpaši noderīgs. Protams, daudzi tur jau bijuši, bet daudziem tas būs kas pavisam jauns.

Kopumā mobilitātes nedēļas ietvaros bija vairāki pasākumi, kas vedināja vairāk braukt ar velosipēdiem un mazāk izmantot auto. Kaut jauki ir šie pasākumi velosipēdistiem, kas aicina piedalīties arī tā saucamos svētdienas velobraucējus, domāju, ka vajadzētu vēl vairāk mudināt cilvēkus no auto pārsēsties uz velosipēdiem.

Tiesa, šobrīd tam ir vairāki šķēršļi. Piemēram, tas, ka pilsētas centrā notiek remontdarbi, traucē centrā izmantot velosipēdu.

Bet vajadzētu gan vēl kaut ko, kas veicinātu velosipēdistu skaita palielināšanos. Sevišķi, lai varētu ar velosipēdu pārvietoties drošāk. It kā jau veloceliņi ir, bet īsti droši nav, jo autobraucēji ne vienmēr respektē velobraucējus.

Varbūt vajadzētu vairāk izglītot satiksmes dalībniekus, lai mudinātu cilvēkus ar velosipēdiem braukt tieši ikdienā. Vajadzētu vairāk popularizēt velobraukšanu. Vairāk piemērstāstus vajadzētu. Par šo tēmu gan vairāk runāt medijos, gan arī, iespējams, rīkot kādas speciālistu tikšanās ar velobraucējiem. Tās iedvesmo.

Kaut arī Liepājā velobraucēju ar katru gadu kļūst aizvien vairāk un veloceliņi daudzviet izbūvēti, līdz Eiropas līmenim mums vēl tālu. Piemēram, pārvietoties ar piekabīti joprojām nav droši, ko satiksmes kultūra mums vēl nav tādā līmenī, lai velobraucējs justos patiešām drošs.  

Tāpat mīnuss ir Brīvības ielas šķērsošana. Grobiņas veloceliņš ir kolosāls, bet būtu vēlam izbūvēt tam pagarinājumu, lai Brīvības ielā velobraucēji nebūtu spiesti divas reizes šķērsot ielu. Vai tiešām nevarēja izbūvēt vēl tos pārsimts metrus?

Arta Glumane, liepājniece

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz