Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ieva Ločmele: Vai, meklējot papildu finansējumu, mēs nenodarīsim pāri jaunajai paaudzei?

Ieva Ločmele: Vai, meklējot papildu finansējumu, mēs nenodarīsim pāri jaunajai paaudzei?
Foto: Egons Zīverts
30.09.2019 17:20

"Kurzemes Vārds"

Izglītības ministre Ilga Šuplinska vēlas rosināt diskusiju par pedagogu slodzēm bērnudārzos. Viņa izteica viedokli, ka vidējās un augstākās izglītības posmā pedagogu gatavošanās process mācībām esot sarežģītāks nekā pirmsskolas pedagogam. Vai ir iespējams nodalīt pedagoga pienākumus no bērnu pieskatīšanas pienākumiem bērnudārzos?

Principā ministre ar šādu attieksmi nostāda pirmsskolas pedagogus pret skolu pedagogiem. Tas nav godīgi. Ir tiešām liela rūgtuma sajūta. Tās audzītes jau iemāca bērniem pamatus. Galu galā mēs visi esam mācījušies augstskolās, ļoti daudzām audzinātājām ir ne tikai bakalaura grāds pedagoģijā, bet arī maģistra.

Pirmsskolas iestāde sen vairs nav pieskatīšanas iestāde, bet gan līdzvērtīga mācību iestāde, kur apgūst ne tikai zināšanas, bet arī dažādas citas prasmes un iemaņas, turklāt visas dienas garumā. Mums nav starpbrīžu. Arī pusdienas laikā, kad bērni guļ, mēs lielākoties gatavojamies nākamajām nodarbībām, veidojam dažādus uzskates materiālus.

Pastaigas laikā noturam dabas zinību stundas – stāstām par visu, kas redzams: lapiņām, kociņiem, puķītēm, putniņiem, kukainīšiem. Tas viss bērniem ir jārāda un jāmāca. Mēs arī atbildam par bērnu drošību. To visu mēs darām ārpus oficiālajām nodarbībām. Tas ir tā saucamais “pieskatīšanas” laiks, ko Šuplinskas kundze vēlas nodalīt no pedagoģiskā laika.

Bērni ir jāieinteresē, jāmotivē nepārtraukti.

Mazie ir gan jāiedrošina, gan jāspēj viņus nomierināt, jātiek galā ar konfliktsituācijām, kas nereti rodas. Mēs emocionāli ar mazajiem esam kopā uz visiem 100 procentiem visas dienas garumā.

Pirms tiek pieņemti kaut kādi konkrēti lēmumi, varbūt ministre var padomāt arī par to, ka pie šādas nostādnes ir jāatceļ obligātā augstākā pedagoģiskā izglītība audzinātājiem; jāatceļ jaunais pirmsskolas izglītības saturs ar kompetenču pieeju; jāatceļ obligātā sagatavošana skolai.

Rodas arī jautājums, vai ministre ir detalizēti iepazinusies ar programmu “Skola 2030.lv”?

Arī likums paredz, ka pirmsskolas iestādēs ir jānodrošina obligāta un nepārtraukta pedagoģiskā personāla klātbūtne. Vai ir iespējams nodrošināt nepārtrauktu pedagoga klātbūtni, ja mēs būsim pedagogi tikai dažas stundas dienā? Vai, meklējot papildu finansējumu, mēs nenodarīsim pāri jaunajai paaudzei?

Ieva Ločmele, pirmsskolas iestādes “Liepiņa” pedagoģe

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz