Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kārtējā pašvaldības vēstule par autoceļa Liepāja – Palanga tehnisko stāvokli

Kārtējā pašvaldības vēstule par autoceļa Liepāja – Palanga tehnisko stāvokli
08.03.2012 14:31

Atslēgvārdi

Ceturtdien, 8. martā, Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks ir sagatavojis un nosūtījis vēstuli AS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājam Ivaram Pāžem un AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājam Vladimiram Kononovam, kurā aprakstīts un fotogrāfijās fiksēts autoceļa Liepājā-Palanga kritiskais stāvoklis un pieprasīta operatīva rīcība, lai ceļa stāvokli uzlabotu.

“Liepājas pilsētas pašvaldība regulāri no autotransporta kravu pārvadātājiem un autobraucējiem saņem pamatotas sūdzības par valsts galvenā autoceļa A11 Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava) posma Nīca – Lietuvas robeža tehnisko stāvokli. Pēdējo 15 gadu laikā situācija īpaši saasinās pavasaros. Īpaši situācija ir saasinājusies šogad – valsts galvenais autoceļš ir kritiskā tehniskā stāvoklī!

Liepājas pilsētas pašvaldība jau vairāku gadu garumā ir lūgusi pievērst uzmanību minētajam ceļa posmam un rast iespēju to sakārtot.

Uzskatām, ka autoceļa A11 posms no Nīcas līdz Lietuvas robežai ir viena no mūsu valsts vizītkartēm. Gan tūristi, gan kravu pārvadātāji, kuri ierodas Latvijā, šķērsojot Latvijas – Lietuvas robežu Rucavā, ir neizpratnē par kraso atšķirību starp ceļa seguma kvalitāti Lietuvas Republikā un Latvijā.

Šobrīd autoceļš A11 Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava) posmā no Nīcas līdz Lietuvas robežai ir sabrucis asfaltbetona segums ar 15 – 20 cm dziļām, asām bedrēm, no kurām nav iespējams izvairīties bedru daudzuma dēļ. Autoceļa malas pārtop par stāvvietu kravas un vieglajām automašīnām ar pārsistām riepām un sasistiem riteņu diskiem (šo noteikti var apliecināt apdrošināšanas kompānijas).

Šāda autoceļu kvalitāte negatīvi ietekmē Kurzemes reģiona ekonomisko attīstību, jo vairāki kravu pārvadātāji un tūrisma kompānijas ir spiestas izvēlēties citus maršrutus nokļūšanai Latvijā vai vispār atteikties no iebraukšanas Latvijā.

Iepazīstoties ar informāciju Va/s “Latvijas Valsts ceļi” mājas lapā www.lvceli.lv par plānoto valsts galveno autoceļu segu rekonstrukcijas programmu 2010.-2012.gadam, redzams, ka tuvākajā nākotnē joprojām netiek plānoti nekādi rekonstrukcijas darbi autoceļā A11.

Iepriekšējos gados kā arguments, kādēļ netiek plānota rekonstrukcija, tika norādīts, ka autoceļā A11 ir pārāk mazs noslogojums, taču ar katru gadu tas aizvien palielinās. Transporta plūsmas noslogojuma palielināšanās vai samazināšanās konkrētajā ceļa posmā ir cieši saistīta ar autoceļa posma ārkārtas stāvokli. Uzskatām, ka šī problēma ir prioritāri risināma arī tādēļ, lai būtiski uzlabotos kravu plūsma maršrutā Klaipēda – Liepāja.

Tranzīta kravu pārvadātāju sūdzības un neapmierinātība par minētā ceļa posma kvalitāti ir zināmas ārpus mūsu valsts robežām, kas rada negatīvu viedokli par Latvijas valsti kopumā.
Atsaucoties uz a/s “Latvijas valsts autoceļi” 2011. gada 15. marta vēstulē Nr. 2.2/693 “Par valsts galvenā autoceļa A11 tehnisko stāvokli un tā sakārtošanas iespējām” minēto: “Patlaban ar Eiropas Komisiju ir panākta konceptuāla vienošanās par minētā autoceļa iekļaušanu visaptverošā TEN-T tīklā. Tas varētu īstenoties 2011.gada otrā pusē, līdz ar to būtu iespējams nākošā plānošanas periodā no 2014.gada autoceļa A11 uzlabošanai izmantot ES Kohēzijas fonda līdzekļus.” ir jautājums par šo solījumu – vai valsts galvenais autoceļš A11 Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava) kā TEN-T tīklā iekļautais ceļš tiks pilnībā rekonstruēts 2014.gadā?

Tāpat iepriekš minētajā vēstulē tika teikts: “Līdz iespējai veikt minētajā autoceļā segas rekonstrukciju, tiks nodrošināta pastiprināta ceļa ikdienas uzturēšana un bedrīšu remonts pieejamo līdzekļu ietvaros” un a/s “Latvijas valsts autoceļi” 2011.gada 6.aprīļa vēstulē Nr. 2.2/911 “Par valsts galveno autoceļu A11” tika minēts “Valsts galveno autoceļu atjaunošanas un rekonstrukcijas prioritāšu sarakstos ir iekļauti visi autoceļa A11 sliktā un ļoti sliktā stāvoklī esošie posmi”. Ir jautājumi par šiem solījumiem: kādēļ šobrīd ceļa posms Nīca – Lietuvas robeža ir tik kritiskā stāvoklī? Kad tajā tiks veikti remontdarbi?

Liepājas pilsētas pašvaldība aicina nekavējoties risināt jautājumu par valsts galvenā autoceļa A11 posma Nīca – Lietuvas robeža atsevišķu ceļa posmu operatīvu remontu un atsevišķu ceļa posmu rekonstrukciju jau 2012.gadā.”

Uldis Sesks,
Liepājas domes priekšsēdētājs

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz