Kristiāns Godiņš: Arī attieksmē ar pasažieriem un darbiniekiem LAP būtu daudz ko darīt un uzlabot
Valsts autotransporta direkcija (ATD) gada otrajā pusē apsvērusi iespējas lauzt līgumu par pārvadājumiem ar SIA ”Liepājas autobusu parks” (LAP), ja uzņēmums neuzlabos reisu izpildi. Varbūt situācija uzlabojusies vai arī brīdinājums joprojām spēkā?
"Kurzemes Vārds"
Līguma laušanas iespēja noteiktos apstākļos pastāv jebkuram pārvadātājam, ja līguma izpilde nenotiek atbilstoši vai arī ir apdraudēta.
Pirmkārt skatāmies, kādi pārvadājumi ir veikti, kā veikti. Ja jūlijā tiešām bija ļoti liela neizpilde Ogres un Aizkraukles lotē, tad septembrī un oktobrī LAP tā ir vidēji mazāka nekā Latvijā.
Līdz ar to šobrīd reisu izpilde tiek nodrošināta, neizpilde oktobrī bija 0,14 procenti. Pārvadātājs izpilda savas saistības.
Skatāmies un sekojam līdzi arī pa citām lotēm, un tas, ko mēs redzam, ir – Kurzemē neizpilde ir lielāka nekā Ogrē un Aizkrauklē. Tas nav labi, par to esam runājuši ar LAP vadību – gan padomes priekšsēdētāju, gan valdi.
Man ļoti gribētos domāt, ka uzņēmums, kurš jau ļoti ilgi strādā Kurzemē, rūpēsies un domās par saviem pasažieriem un šoferiem.
Šis joprojām ir aktuāls jautājums, turpināsim sarunas ar pārvadātāju. Katrs neizpildītais reiss tiek uzskaitīts, katrs pārkāpums fiksēts. Tas viss summējas.
Protams, mums ir jābūt gataviem, jābūt tādam pierādījumu apjomam, lai, laužot līgumu, tiesā varētu pierādīt, kāpēc esam to darījuši. Taču neesam līdz galam apmierināti ar to, kā šobrīd LAP sokas Kurzemē.
Jā, arī iepriekš LAP Kurzemē bija reisu neizpilde, taču ne tik lielā apjomā kā jūlijā Ogrē un Aizkrauklē. Turklāt tas bija koncentrēti un uzreiz sākot pārvadājumus.
Liepājas pusē neizpildes bija regulāras, bet nebija skaitliski tik summāri lielas vienā dienā. LAP šeit nevajag ieskrieties kā Ogrē un Aizkrauklē, viņi šeit strādā ne pirmo līguma darbības laiku.
Daļa neizpildes saistīta ar kovidu, ar slimošanu, bet tas neattaisno, uzņēmumam ir jāmeklē risinājumi.
Pārvadātājam kaut vai no reputācijas viedokļa būtu svarīgi atrisināt visus šos jautājumus. ATD veicis pasažieru apmierinātības pētījumu, un ar LAP pārvadājumiem cilvēki ir mazāk apmierināti nekā ar citu uzņēmumu izpildītajiem.
Arī attieksmē un sadarbībā ar pasažieriem un saviem darbiniekiem LAP vēl būtu daudz ko darīt un uzlabot. Ceru, ka uzņēmuma vadība arī skatās, ko darīt, lai pilnveidotu savu darbu un administratīvo pārvaldības procesu, arī cilvēkresursu plānošanu, ja reiz ir ambīcijas ieiet jaunos tirgos.
Kristiāns Godiņš, ATD valdes priekšsēdētājs