Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sintija Pusaudze: Liepāja tiek pieminēta “pilnām mutēm” dažādās nozarēs

Šoziem uzņēmējiem viegli neklājas, par ko liecina arī aizvērušās tirdzniecības vietas daudzviet pilsētā. Aktīvā tūrisma sezona vēl tikai priekšā, kad varētu cerēt uz viesu pienesumu. Kā atdzīvināt Liepāju ziemā?

Sintija Pusaudze: Liepāja tiek pieminēta “pilnām mutēm” dažādās nozarēs
Foto: Egons Zīverts
18.01.2023 06:02

"Kurzemes Vārds"

Liepāja nav ne klusa, ne mirusi, tādēļ, manuprāt, to atdzīvināt nevajag. Taču es saprotu liepājniekus – ir tukšas ielas, pelēks, drūms laiks. Bijām ieraduši redzēt tūristus uz ielām, pludmalē, parkos un tamlīdzīgi.

Kad iestājas vēsā sezona un cilvēkiem ne labprāt patīk atrasties ārā, tad arī šī sajūta, ka pilsēta ir apklususi, rodas. Bet tas ir tādēļ, ka visi pulcējamies telpās.

Pandēmijas ierobežojumu nav, notiek teātra izrādes, koncerti, pasākumi utt. Mums ir burvīgas kultūrvietas, kas piedāvā izcilas kultūras programmas. Ir atsākušies sporta pasākumi – notiek spēļu turnīri, sacensības. Arī tur ir dzīvība.

Tāpat ir atjaunojies darījumu tūrisma veids. Tiek rīkotas konferences, semināri, apmācības. Uzņēmumi labprāt Liepājā ir atgriezušies ar savu uzņēmumu svētku svinībām.

Tagad, apkopojot datus par oktobri, redzam, ka tas statistikas datos ir labāks, nekā bija 2019. gadā.

2019. gads līdz šim bija ar tūristiem bagātākais, taču nu rekordi krituši. Mēs ne tikai vasaras mēnešos esam pārspējuši šos ciparus, bet arī oktobrī.

Tas izdevies, daļēji arī pateicoties iegūtajam Eiropas Kultūras galvaspilsētas titulam.

Mums ir izcils teātris, Simfoniskais orķestris, koncertzāle ”Lielais dzintars” un daudz kā cita, un pilsētas viesi, plānojot pie mums ciemošanos, šīs komponentes saliek kopā.

Latviešiem patīk pie mums atbraukt uz nedēļas nogali, ieplānojot koncerta vai teātra apmeklējumu, seko pastaiga vai gastronomisks piedzīvojums kādā restorānā vai kafejnīcā.

To parāda arī nakšņošanas statistikas dati, kas ir Centrālās statistikas pārvaldes rīcībā. Jā, tā ir daļa no viesnīcniekiem, kuriem šie dati ir jāiesniedz obligāti, bet tas parāda ļoti labu tendences līkni.

Patlaban mums ir aktīvs tūrisma izstāžu un kontaktbiržu laiks. Liepāja par galamērķi tiek izvēlēta kā sportistu nometnēm, tā atpūtai un kultūras baudīšanai. To visu mēs redzam un dzirdam.

Manuprāt, mākslīgi veidot kaut ko jaunu, ar domu, ka tas atpelnīs ieguldītos līdzekļus, noteikti nevajag.

Un jaunumi mums ir, – piemēram, 17.–19. gs. interjera muzejs ”Hoijeres kundzes viesu nams”, Leļļu dizaina un mākslas muzejs, tie ir unikāli, ļoti piesaista viesu uzmanību.

Mums ir arvien vairāk, skaļāk un drosmīgāk jāatgādina par to, kas mums jau ir. Lai gan redzu, ka par Liepāju tiek runāts ”pilnām mutēm” dažādās nozarēs – izglītībā, sportā, kultūrā utt.

Šobrīd ir smags brīdis vairākiem tūrisma nozares uzņēmējiem – energoresursu, degvielas, nomas maksu, pārtikas produktu sadārdzinājums neļauj baudīt ziemas sezonu vairākiem pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, ēdinātājiem.

Tas, ko mēs varam darīt un darām ik mirkli,

mudinām ne tikai viesus, bet arī vietējos iedzīvotājus kādā brīdī rast iespēju un atbalstīt vietējos uzņēmējus, izmantojot viņu pakalpojumus.

Veidojam reklāmas kampaņas, aicinām sociālo tīklu profilos, mudinām tūrisma aģentūras Latvijā saviem klientiem piedāvāt izlaušanos no ikdienas steigas un satraukumiem tieši Liepājā, te pat jūras skaņa nomierina, nerunājot par laisku svētdienas rītu kādā no mājīgajām naktsmītnēm.

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs piedāvā uzņēmējiem iesaistīties Liepājas Dāvanu kartes projektā – tādējādi ļaujot vēl vairāk piesaistīt potenciālos pakalpojumu izmantotājus. Šobrīd Liepājas Dāvanu kartes izmantošanas vietu sarakstā jau ir vairāk nekā 80 visdažādāko pakalpojumu sniedzēju.

Liepājas pašvaldība ir viena no pavisam nedaudzajām Latvijā, kas piedāvā iesniegt projektus maziem un vidējiem komersantiem līdzfinansējuma saņemšanai, tai skaitā arī infrastruktūras un pakalpojumu attīstībai, ne tikai jaunu pakalpojumu ieviešanai.

Arī šis gads nebūs izņēmums, un šāds projektu konkurss tiks izsludināts. Pandēmijas gados piešķirt šo līdzfinansējumu izvēlējās tieši tūrisma nozares uzņēmējiem, lai palīdzētu un atbalstītu viņus brīdī, kad pakalpojumu sniegt nebija iespējams ierobežojumu dēļ.

Kultūras projektu konkurss, kura izsludināšana notiks jau tūlīt, sniedz iespēju uzņēmējiem pilnveidot savus piedāvātos pakalpojumus vai ieviest jaunus – kultūras jomā. Tas ļoti bieži iet līdzās ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu, jo tūrisms ir viesu piesaiste galamērķim, un to dara visdažādākajos veidos – arī ar kultūras pasākumiem, kas ir pamata magnēts rudens/ziemas/agra pavasara periodā.

Sintija Pusaudze, Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz