Svētdiena, 28. aprīlis Terēze, Gundega
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Tālivaldis Vectirāns: Mēs nedrīkstam būt bezatbildīgi satiksmes dalībnieki

Rudenī dienas kļuvušas īsākas, kļūst tumšāks un samazinās redzamība uz ceļa. Vienlaikus mūsu ikdienas pārvietošanās paradumi nemainās – turpinām iet kājām vai braukt ar velosipēdu gar ceļa malu un šķērsojam brauktuves. Kā nosargāt dzīvības tumsā uz ceļa?

Tālivaldis Vectirāns: Mēs nedrīkstam būt bezatbildīgi satiksmes dalībnieki
Foto: Publicitātes
06.10.2023 06:00

"Kurzemes Vārds"

Rudenī, pasliktinoties redzamībai, vēl vairāk jārūpējas par savu drošību, īpaši mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem – kājāmgājējiem un velosipēdistiem – tumšajā diennakts laikā.

Lai autobraucēji gājējus un riteņbraucējus uz ceļiem pamanītu, tiem obligāti jāvelk gaismu atstarojošā veste vai apģērbā jābūt gaismu atstarojošiem elementiem.

Ir jāsaprot, ka autovadītāji varēs noreaģēt tikai tad, ja cilvēks uz brauktuves ir pamanāms laikus, nevis pēdējā brīdī.

Mēs nedrīkstam būt bezatbildīgi satiksmes dalībnieki.

Lai tumšajā laikā vizuāli nesaplūstu kopā ar apkārtni un ļautu autovadītājiem sevi laikus pamanīt, nepieciešams lietot gaismu atstarojošu vesti vai apģērbu ar iestrādātiem gaismu atstarojošiem elementiem.

Īpaši tas nepieciešams, pārvietojoties pa ceļa nomalēm ārpus apdzīvotām vietām, kur cilvēka siluets bez atstarojošiem elementiem ar apkārtējo vidi saplūst pilnībā, bet automašīnu šoferi pārvietojas lielā ātrumā.

Ar atstarojošu vesti cilvēks ir pamanāms, un autobraucējs var laikus nobremzēt, izvairoties no sadursmes.

Uz ceļa ar asfalta segumu ārpus apdzīvotām vietām, kur var braukt ar ātrumu 90 km/h, cilvēku ar gaismu atstarojošo vesti tuvo gaismu diapazonā var pamanīt 140 metru attālumā.

Savukārt, ja cilvēks uz brauktuves ir bez atstarojoša elementa, viņu var pamanīt vien aptuveni 25–40 metru attālumā, kas nav pietiekami, lai apturētu transportlīdzekli, jo bremzēšanas ceļš ir aptuveni 100 metrus garš.

Jāņem arī vērā, ka lietainā laikā redzamība ir sliktāka un bremzēšanas ceļš garāks.

Tāpat, pasliktinoties redzamībai, jābūt vēl uzmanīgākiem, šķērsojot brauktuves. Pāri ielai vai ceļam jāiet tam paredzētajās vietās, vispirms pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas un ir droši.

Ja būsim atbildīgi un domāsim par savu drošību, pasargāsim sevi un arī citus.

Tālivaldis Vectirāns, SM Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors

Uzziņai

Bojāgājušie mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki

2021. gadā dzīvību zaudēja 45 gājēji un 13 velosipēdisti.

2022. gadā – 28 gājēji un 12 velosipēdisti.

Šā gada pirmajos sešos mēnešos – 12 gājēji un deviņi velosipēdisti.

Avots: CSDD

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz