Liepājas teātrī pēdējo reizi tiks spēlēta drāma “Hanana”
liepajniekiem.lv
Liepājas teātrī 5. februārī pēdējo reizi būs
iespējams noskatīties izrādi “Hanana”, taču tā būs ne tikai pēdējā, bet arī jubilejas
izrāde, jo tiks spēlēta 50. reizi! Pēdējās un jubilejas izrādes datums nav
izvēlēts nejauši – Dž.Dž.Džilindžera iestudējums pirmizrādi piedzīvoja tieši
pirms 5. gadiem 5. februārī, portālam pavēstīja Liepājas teātra literārā padomniece Zanda Borga.
“Izrāde “Hanana” tika iekļauta teātra Zelta fondā un
ir ārkārtīgi nozīmīga teātrim, taču nekas nav mūžīgs, reiz katrai izrādei
pienāk pēdējā reize,” saka teātra direktors Herberts Laukšteins.
Izrāde tika nominēta 6 “Spēlmaņu nakts” balvām, kā
arī tika spēlēta festivālā “Zelta Maska” Maskavā. Iestudējumu gan Liepājā, gan
Maskavā apmeklēja tās autors Germans Grekovs, uzsverot, ka “skatoties izrādi,
aizmirsu, ka pats esmu šo lugu uzrakstījis. Nesaprotot ne vārda, sapratu visu.
Šī tiešām ir izcila izrāde!”.
Iestudējumu klātienē līdz šim noskatījušies vairāk
kā 17 500 skatītāju, tas ticis rādīts visā Latvijā, piecas reizes
viesojoties Rīgā vien, taču iestudējums izpelnījies ne tikai skatītāju
mīlestību, bet arī lielu kritiķu uzmanību.
“”Hanana” Liepājā ir tieši
pārsteigums, kas provocē negaidītas intelektuālas un emocionālas reakcijas, kas
nebūt nebeidzas, priekškaram aizveroties,” teikusi Henrieta Verhoustinska.
“To, ka režisoram, kuru
pazīstam kā ironijas, kiča un seksuālu spēlīšu meistaru, pieticis drosmes
iestudēt šādu lugu un tieši šādi, ļaujoties vienkāršai cilvēcībai un dziļam
līdzpārdzīvojumam, vērtēju ļoti augstu,” akcentējusi Guna Zeltiņa.
“Izcils
teātra darbs, kas valdzina ar saliedēto aktieru ansambli, kurš perfekti īsteno
traģikomisku spēles stilu, ar bezbailīgu iedziļināšanos dzīves šausmās, ar
spēju just līdzi visneaizsargātākajam,” vērtējusi Silvija Radzobe.
Rudens.
Ziema. Pavasaris. Vasara. Kādas dziļos laukos mītošas ģimenes stāsts viena gada
garumā. Un kā ikvienā ģimenē – arī šajā – tās locekļi cenšas saprasties savā
starpā, kā nu prot. Izrādes centrā ir Ausma – sieviete, kuras rīcību nosaka
sirds, ne morāles likumi, un spēja dzīvot tālāk, lai notiktu, kas notikdams.
Aktrise Inese Kučinska jaunākajā žurnāla “Teātra
Vēstnesis” numurā atzīst: “Nav daudz tādu lomu, kā Ausma, kurās tev ir simt procentu
pārliecība par to, ko tu dari. Jau kuro sezonu spēlējam šo izrādi, tas notiek
arvien retāk, bet uz skatuves ir pilnīgi maģiska sajūta, tas organisms ir tik
dzīvs, ka katru reizi tas notiek tik ļoti pa īstam un katru reizi nāk klāt kaut
kas jauns.”