Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Līdz šim priekšvēlēšanu aģitācijai visvairāk iztērējuši “Apvienotais saraksts”, AP un “Saskaņa”

Laika posmā no 4.jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 8.augustam lielākie priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņi bijuši “Apvienotajam sarakstam” (AS), kurā startē Latvijas Zaļā partija, Latvijas Reģionu apvienība un Liepājas partija, apvienībai “Attīstībai/Par” (AP) un partijai “Saskaņa”, aģentūru LETA informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Līdz šim priekšvēlēšanu aģitācijai visvairāk iztērējuši “Apvienotais saraksts”, AP un “Saskaņa”
Foto: LETA
11.08.2022 17:06

LETA

AS šajā laikā noslēdzis līgumus par aģitācijas izdevumiem 274 697 eiro apmērā, kas ir nedaudz vairāk par trešdaļu no pieļaujamā limita, AP iztērējusi 263 902 eiro, savukārt “Saskaņa” – 253 711 eiro.

Nedaudz zem 200 000 eiro tēriņu sliekšņa ir Nacionālā apvienība (NA), kura līdz šim iztērējusi 184 968 eiro. Virs 100 000 eiro iztērējusi arī Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) – 134 490 eiro, kā arī partija “Katram un katrai” – 114 101 eiro. 86 496 eiro aģitācijai iztērējusi “Jaunā vienotība” (KV), nedaudz mazāk – 85 861 eiro – iztērējuši “Konservatīvie”.

Krietni mazāk priekšvēlēšanu aģitācijai līdz šim tērējusi partija “Suverēnā vara” – 23 332 eiro, partija “Latvijas pirmajā vietā” – 17 456 eiro, partija “Stabilitātei” – 11 165 eiro, partija “Progresīvie” – 1626 eiro, “Latvijas krievu savienība” (LKS) – 90 eiro, bet partija “Republika” – 40 eiro.

Vairākas partijas – “Apvienība Latvijai”, “Kristīgi Progresīvā partija”, “Tautas kalpi Latvijai!”, “Vienoti Latvijai” un “Tautas varas spēks” – līdz šim tēriņus priekšvēlēšanu aģitācijai neesot veltījuši.

Kopumā partijas līdz šim ir iztērējušas 1 451 942 eiro.

AS visvairāk – 82 721 eiro – samaksājis par vides reklāmu, savukārt 72 508 eiro iztērēti uz televīzijas aģitāciju. Tāpat partija tērējusi 58 897 eiro par reklāmu sociālajos tīklos. AP visvairāk – 161 205 eiro – iztērēja par vides reklāmām. Līdzīga tendence vērojama arī “Saskaņai”, NA, ZZS, “Katram un katrai”, JV un “Konservatīvajiem”.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053 eiro.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

14.Saeimas vēlēšanas notiks oktobra pirmajā dienā, sestdienā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz