Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ko domā kravas auto vadītāji? Nesēdēt astē un zināt aklās zonas – ieteikumi šoferiem

Ko domā kravas auto vadītāji? Nesēdēt astē un zināt aklās zonas – ieteikumi šoferiem
Ilustratīvs (Foto: Publicitātes)
27.12.2019 18:49

"Kurzemes Vārds"

Ja vieglo automašīnu vadītāji kādreiz iesēstos kravas auto kabīnē, tad situācijas uz ceļa viņi izprastu labāk. Taču daudzi no mums nekad mūžā nav sēdējuši un, iespējams, arī nekad nesēdēs kravas mašīnā. Un īpaši uzmanīgam jābūt ziemā. 

Pērn uz Latvijas autoceļiem tika reģistrētas 3975 avārijas ar cietušajiem – no kuriem daļā iesaistīti arī kravas auto. Izplatītākie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti kravas auto – visbiežāk pie vainas ir aklās zonas un bremzēšanas ceļa garums. Sākoties aukstajam un slidenajam ziemas laikam, apdrošināšanas kompānija “Gjensidige Latvija” aicina gan kravas auto vadītājus, gan citus satiksmes dalībniekus pievērst uzmanību savstarpējai mijiedarbībai un drošībai uz ceļa.

Kravas automašīnas dala ceļus ar vieglajiem auto, motocikliem, velosipēdiem un gājējiem. Taču nereti kravas autovadītāji un citi satiksmes dalībnieki uz ceļa nespēj saprasties, un tas rezultējas negadījumā, informē “Gjensidige Latvija” sabiedrisko attiecību pārstāve Gita Deniškāne.

“Kravas automašīnu vadīšanai ir nepieciešamas būtiskas prasmes un iemaņas. Šo transportlīdzekļu lielie izmēri, manevrēšanas spējas un smagā krava spēj apgrūtināt pārredzamību un drošību, tāpēc ikvienam ceļu satiksmes dalībniekam pastiprināti jākoncentrējas notiekošajam uz ceļa,” atgādina “Gjensidige Latvija” Transporta atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Viens no biežākajiem manevriem, ko veic transportlīdzekļu vadītāji, ir pārkārtošanās citā braukšanas joslā vai pagriezienu veikšana. Apdzīšanas laikā liels drauds drošībai ir neredzamās jeb aklās zonas – vietas pie auto sāniem, kas nav redzamas spoguļos. Kravas auto atšķirībā no citiem transportlīdzekļu dalībniekiem aklo zonu ir vairāk, un tā vadītājs var nepamanīt citu satiksmes dalībnieku. Tāpat arī vieglo automašīnu vadītāji bieži līdz galam neizprot kravas automašīnu bremzēšanas ceļa garumu, līdz ar to automašīnas vadītājs ietur lielāku distanci ar priekšā esošo automašīnu, un tas mudina vieglo automašīnu vadītājus iespraukties pa vidu, it īpaši sastrēgumu vai intensīvas satiksmes laikā,” stāsta kravas pārvadātāja AS “Delta LV” vadītājs Aigars Freibergs.

Lai mazinātu avārijas risku

* Smagajiem auto ir aklās zonas, tās ir jāzina, un jāsaprot, ka, atrodoties tajās, vadītājs var neredzēt citus satiksmes dalībniekus;

* nesēdi astē, bet ievēro distanci – citādi ir grūti pārredzams ceļš un pēkšņas kravas auto bremzēšanas gadījumā var notikt sadursme;

* ļauj smagajam auto veikt pagriezienu – tam ir daudz grūtāk manevrēt, tādēļ jāparedz, ka būs nepieciešams vairāk vietas;

* veikt apdzīšanu tikai taisnās, pārredzamās vietās;

* būt iecietīgiem – uz ceļa valda pārāk liela agresija, un ikvienam būtu jābūt iecietīgākam, tad arī avāriju būs mazāk.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz