“Latvijas dzelzceļš” pakalpojumus nodrošina ar rezervi
Neviena osta nevar pastāvēt bez dzelzceļa. Tāpēc ostas attīstība ir cieši saistīta ar dzelzceļa attīstību.
Pēdējos gados ļoti daudz padarīts tieši dzelzceļa pievadceļu būvniecībā. Vienā daļā – iekšējos pievadceļos – mēs paši investējām līdzekļus, un tāpat šajā virzienā strādāja arī “Latvijas dzelzceļš”.
Ja runā par galveno dzelzceļa maģistrāli Liepājas virzienā, dzelzceļš ir tāds pats, un ar tādu pašu caurlaidību kā pirms 50 gadiem. Uzlabojumi ir pašā Liepājas stacijā, lai varētu veikt vairāk manevru. Šim mērķim “Latvijas dzelzceļš” pirms dažiem gadiem izbūvēja atsevišķu atzaru.
Pagājušajā gadā ekspluatācijā nodeva lielo apvedceļu, ko sauc par Rietumu loku. Tas gan nav veikts par “Latvijas dzelzceļa” līdzekļiem, taču infrastruktūru būtiski uzlaboja.
Katrā ziņā “Latvijas dzelzceļa” sniegto pakalpojumu kvalitāte mūs apmierina. Un dzelzceļa infrastruktūra nodrošina iespēju strādāt ar to kravu apgrozījumu, kāds ir Liepājas ostā, un vēl ar rezervi. Cik mums ir bijušas sarunas ar “Latvijas dzelzceļu”, tad, runājot par lieliem projektiem, kas krasi varētu palielināt kravu apjomu, “Latvijas dzelzceļš” ir paudis gatavību investēt naudu šī projekta infrastruktūras nodrošināšanā. Ar “Latvijas dzelzceļu” vienmēr bijis iespējams panākt kompromisu un sapratni šo jautājumu risināšanā. Tā ka sadarbība ir apsveicama.
Vienīgais un vissāpīgākais jautājums mums katru gadu ir tarifu politika. “Latvijas dzelzceļš” arī ir biznesa struktūra, tāpat kā mēs, un katrs šos tarifus vēlas sev labvēlīgākus. Tāpēc novēlējuma formā gribu teikt: lai “Latvijas dzelzceļš” attīstās un ar konkurētspējīgu tarifu politiku! Mums tas ir ļoti svarīgi, jo dzelzceļa tarifs ir liela daļa no izmaksām, par kādām mēs, savukārt, varam piedāvāt saviem klientiem pakalpojumus.
Pēteris Iesalnieks,
akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” valdes priekšsēdētājs