Agris Sprūde: Lidosta jau ir ieguvēja
Agris Sprūde, lidostas “Liepāja” valdes loceklis
Lidosta jau ilgus gadus cīnījusies par lidojumiem, par
regulāru satiksmi. 2007.un 2008.gadā tas izdevās – bija lidojumi no Liepājas uz
Rīgu, Hamburgu, Kopenhāgenu un arī uz Maskavu, taču bijuši gadi, kad tas
neizdevās. Pamatotība lidostas darbības nodrošināšanai vienmēr bijusi, taču
punkts uz ”i” – valsts atbalsts – pietrūcis.
Pasaules pieredze rāda, ka naftas atrašana uz sauszemes vai
jūrā tuvu kādai apdzīvotai vietai nozīmē šīs apdzīvotās vietas strauju
izaugsmi. Piemērs ir tā pati Aberdīna, no kuras šobrīd lido naftas meklētāji.
Tā savulaik bijis zvejnieku ciematiņš, kas izaudzis par 200 tūkstošu pilsētu.
Lidosta ir ar regulāriem lidojumiem ne tikai pa visu Lielbritāniju, bet arī uz
citām Eiropas pilsētām. Bez izrāviena, kas radās pēc naftas atrašanas, tas
nebūtu noticis.
Ceru, ka naftas atrašana pie Liepājas būs izrāviens arī
Liepājai. Tas dotu lidostas darbībai pamatotību, turklāt bez atpakaļceļa. Jau
eksperimentālā naftas urbšana, kas notiek šobrīd, lidostu ir atdzīvinājusi. Ja
līdz šim jau brīžam radās sajūta, ka aizmirstam, ka esam lidosta, ka vairāk jau
līdzināmies meliorācijas vai mežistrādes uzņēmumam, tad nu cilvēkiem, kuri ir
ar aviācijas izglītību, atkal sirds dzied, jo viss notiek.
Kopš 7.maija, kad ieradās ”Tunisavia” helikopters, un
10.maija, kad lidostā nosēdās ”bmi regional” lidmašīna, beidzot lidosta
atdzīvojusies. Turklāt lidosta arī nopelna līdzekļus, lai attīstītos.
Infrastruktūras uzlabošana, pateicoties ieņēmumiem saistībā
ar urbumu, jau sākusies. Naftas meklētājiem bija nepieciešams angārs
helikoptera novietošanai. Sadarbojoties lidostā strādājošai pilotskolai un
”Tunisavia”, tas uzbūvēts. Patlaban angārs tiek izmantots helikoptera
vajadzībām, bet nākotnē tiks izmantots gan pilotskolas vajadzībām, gan citu
mazo lidmašīnu novietošanai.
Sākta arī asfalta klājuma rekonstrukcija perona daļai, kas
nav iekļauta Kohēzijas fonda projektā. Tā ir perona daļa, kas tiek izmantota
mazo lidaparātu apkalpošanai. Asfalta segums ir ļoti vecs, un to atjaunot
varam, pateicoties ieņēmumiem, ko gūstam, apkalpojot naftas meklētājus.
Naftas atrašana ilgtermiņā dotu iespēju attīstīties gan
lidostai, gan Liepājai kopumā. Jo lidostas izrāviens dotu pienesumu arī citām
nozarēm. Lidosta dod iespēju ienākt investoriem, jo tādējādi pilsēta ir
sasniedzama. Ja lidostas nav, investors, visticamāk, izvēlēsies citu vietu.
Ostas ir gan Klaipēdā, gan Liepājā. Investors var izvēlēties Klaipēdu, jo tā ar
regulārajiem lidojumiem ir ērtāk sasniedzama, bet autoceļš Liepāja – Palangas
lidosta ir ne tajā labākajā stāvoklī.
Naftas meklētāji, meklējot iespējas, no kurienes veikt
lidojumus uz naftas platformu, izskatīja daudzus variantus – ne tikai Liepāju,
bet arī Palangu, Ventspili un Tukuma lidostu. Prieks jau par to vien, ka viņi
lido pie mums – tādējādi vienu konkursu jau esam uzvarējuši.