Alekss Daniels Šipicins: ” Matemātikas līmenis ir krities ne tikai pēdējā mācību pusgadā”
Agnese Kuplēna
"Kurzemes Vārds"
Ja mēs runājam par šo mācību gadu, tad robu matemātikas apgūšanā iedzina pandēmija un ar to saistītās attālinātās mācības. Nebija viegli simtprocentīgi apgūt visu matemātikas vielu bez skolas un skolotāju klātbūtnes. Arī es to izjutu, ka mācību process noritēja grūtāk.
Bet matemātikas līmenis ir krities ne tikai pēdējā mācību pusgadā. Pēdējos gadus tas patiešām ir jūtams. Eksāmenu rezultāti ir cieši saistīti ar pašu skolēnu attieksmi pret matemātiku kā mācību priekšmetu. Domāju, ka mūsdienās, kad ir attīstīta tehnoloģija, kad jebkurā interneta veikalā var lejuplādēt aplikācijas, kas cilvēka vietā izrēķina dažādas grūtības pakāpes matemātiskos uzdevumus, jaunieši nesaskata jēgu pašiem domāt un rēķināt. Daudziem šķiet, ka matemātika kā priekšmets nemaz nav nepieciešama.
Domāju, ja matemātikas eksāmens būtu kā izvēles, tad to kārtotu tikai tie, kas saskata jēgu matemātikā, tās nepieciešamību, un rezultāti būtu daudz labāki.
Pats gan es nepiekrītu viedoklim, ka šim eksāmenam ir jābūt kā izvēles, jo matemātika veicina domāšanu. Matemātika ļauj mums rast radošus risinājumus, turklāt ar matemātiku saskaramies ik dienas, neatkarīgi no jomas, kurā strādājam. Es negribētu, lai maniem bērniem matemātika būtu izvēles eksāmens.
Alekss Daniels Špics, Liepājas Liedaga vidusskolas absolvents, kurš obligāto gala eksāmenu matemātikā nokārtoja par 100 procentiem