Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Āris Ozoliņš: Ostas ir ļoti dārgi uzturama infrastruktūra

Valsts budžeta 2024. gadam plānā iekļauti Finanšu ministrijas izstrādātie grozījumi nodokļu piemērošanā brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās un likumā “Par akcīzes nodokli”, kas trīs gadu laikā paredz kāpināt akcīzes nodokli ostās izmantotajai dīzeļdegvielai par gandrīz 500%. Kā ostu darbu ietekmēs akcīzes nodokļa kāpums?

Āris Ozoliņš: Ostas ir ļoti dārgi uzturama infrastruktūra
Foto: Publicitātes
07.12.2023 05:30

liepajniekiem.lv

Ostas ir ļoti dārgi uzturama infrastruktūra, un to uztur, attīsta un pilnveido stividorkompānijas sadarbībā ar ārvalstu partneriem.

Tieši tāpēc Latvijas valdība jau kopš 2001. gada ostām ir devusi akcīzes nodokļa likmes atvieglojumus dīzeļdegvielai.

Pašlaik Finanšu ministrijas sniegtais aprēķins ir pilnīgi neadekvāts.

Esam apzinājuši visus komersantus un iesniedzām savus aprēķinus, ka grozījumu ietekme ir daudzkārt lielāka, nekā plānota, tā ietekmēs visu ostu stividorkompānijas.

Iecerētās izmaiņas mums ir negaidītas, ar nozares pārstāvjiem neviens nav ticies un runājis, nav notikušas nekādas diskusijas.

Aicinājām ministrus, rakstījām premjeram, gribējām šo jautājumu izšķirt Jūras loģistikas padomē. Saeimas Tautsaimniecības komisija atbalstīja mūsu lēmumu, bet Budžeta komisija to neņēma vērā.

Esam sūtījuši vēstules no Latvijas stividorkompāniju asociācijas un Darba devēju konfederācijas, uzsverot, ka šāda lēmuma sekas ļoti ietekmēs ne tikai tiešā veidā komersantus, bet arī investorus, kurus piesaistām, lai ienāk ostās ar lielām investīcijām.

Visa ostu tehnika, kas izmanto dīzeļdegvielu, nepiedalās kopējā ceļu satiksmē, tā strādā vienīgi ostu termināļos. Šī ir bezakcīzes dīzeļdegviela, speciāli iekrāsota tāpat kā tā, ko izmanto lauksaimnieki.

Tagad trīs gadu laikā nodokli plāno paaugstināt pieckārtīgi.

Tas ir būtisks izmaksu kāpums, rēķināms miljonos eiro. Pa visām trim lielajām ostām tie būs daudzi desmiti miljonu, kas ļoti būtiski ietekmēs stividorkompānijas.

Likumā “Par Liepājas Speciālo ekonomisko zonu” ir atsevišķs punkts, kurā minēts, ka līdz 2035. gadam nekādā veidā nedrīkst pasliktināt komersantu finansiālo stāvokli. Šis tiek darīts tieši pretēji un radīs stividorkompānijām papildu slogu.

Būsim spiesti celt kādu ostas pakalpojumu maksas, diez vai būsim konkurētspējīgi, un līdz ar to daudzas kravas pametīs Latviju, tiks sūtītas caur citu valstu ostām.

Jau bija pandēmijas laiks, tagad ir sankciju laiks, un skaidrs, ka tas viss ir atstājis lielu ietekmi uz ostu darbību.

Tagad valsts izdomā kaut kādu nesaprotamu risinājumu, pēkšņi mūs saliek vienā maisā ar alkohola tirdzniecību, kas ir ļoti nesamērīgi.

Kādi būs mūsu turpmākie soļi, pagaidām nevaru pateikt. Gaidīsim, kad tiks pieņemts budžets, un tad domāsim tālāk.

Āris Ozoliņš, Latvijas stividorkompāniju asociācijas padomes loceklis

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz