Gaļina Skorobogatova: Visi grib pēc iespējas ātrāk strādāt klātienē
Kā skolotājiem veicas ar attālināto mācīšanu?
"Kurzemes Vārds"
Skolotāju sagatavotība attālinātām mācībām tagad, protams, ir labāka. Pavasarī tas bija šokējoši, bet rudenī jau tam bijām gatavi. Laikus ar vecākiem apzinājām, cik bērniem vēl trūkst planšetdatoru vai mobilo telefonu. Mūsu skolā ierīces vajadzīgas vēl četriem bērniem, šonedēļ viņi tās saņems, to nodrošina Izglītības pārvalde.
Arī ne visiem skolotājiem ir savi datori ar iebūvētu tīkla kameru un mikrofonu. Tie, kuriem nav, strādā skolā, izmantojot skolas aparatūru, – nopirkām vebkameras, mikrofonus, datori mums ir. Tā ka tehniski esam nodrošinājušies.
Pagaidām mums bija paredzēta tikai viena nedēļa attālinātām mācībām, un tajā tikai desmit procentu attālināto stundu organizējām interneta platformā Zoom, kas, manuprāt, ir labākā vietne tiešsaistes stundām. Tāds bija ieteikums no Izglītības pārvaldes – lai būtu ne mazāk par 10 procentiem stundu tiešsaistē. Tā mūsu skolā arī notika.
Tagad runā par vēl divām attālinātām nedēļām, un tajās jau vajadzētu notikt ne mazāk par 30 procentiem stundu tiešsaistē. Tātad skolēniem katru dienu vismaz viena priekšmeta stundām vajadzētu notikt tiešsaistē.
Katrs mūsu skolas 7.–9. klašu skolotājs kopīgā tabulā ierakstīs, kādas stundas notiks zūmā, un kādas stundas – izmantojot kādu citu rīku. Ja tomēr būs mazāk nekā 30 procentu, tad mēs, skolas administrācija, mēģināsim situāciju uzlabot. Skolotāji ir gatavi tādam darbam, bet varbūt nedaudz baidās. Protams, nav priecīgi strādāt attālināti.
Visi grib pēc iespējas ātrāk strādāt klātienē. Tiem, kuri pavisam sabijušies un domāja, ka viņi to nevar, – mēs, kolēģi, viņiem palīdzējām, mēs varam saviem spēkiem parādīt, pastāstīt – es daru tā, es – tā. Notiek savstarpēja mācīšanās, cik vien iespējams. Mums ir arī organizēti ilgstoši kursi skolotājiem.
Tiešsaistes stundām jādod priekšroka, jo tajās skolēns redz skolotāju, dzird viņa intonāciju, redz mīmiku, žestus. Skolotājs tāpat – var reaģēt, redzot, vai skolēnam viss ir skaidrs, vai nekas nav skaidrs, var redzēt bērna attieksmi, uzreiz var notikt tieša komunikācija.
Es ekonomikas stundas tiešsaistē vadīju jau pavasarī. Rudenī pirmais, ko darīju, diagnosticējošā darbā pārbaudīju, vai skolēniem ir saglabājušās zināšanas no trīs mēnešu ilgajām mācībām zūmā pavasarī. Rezultāti bija pat labāki, nekā gaidīju. Teicu bērniem paldies – zūma stundas nebija velti zemē nomestas.
Gaļina Skorobogatova, Liepājas 3. pamatskolas direktore