Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ieva Hmieļevska: Jāstrādā ar unikālo Liepājas potenciālu

Ieva Hmieļevska: Jāstrādā ar unikālo Liepājas potenciālu
07.10.2011 11:07

Atslēgvārdi

Lai arī vasara un  aktīvā tūrisma sezona Liepājā ir noslēgusies, darbs Tūrisma informācijas birojā turpinās. Tiek gatavots ziemas sezonas piedāvājums un paralēli sākts darbs pie vasaras sezonas piedāvājuma veidošanas, kur galvenie akcenti būs kultūrvēsturiskā mantojuma, kultūras, sporta un izklaides, kā arī biznesa un konferenču tūrisms.

Uzskatu, ka nākamajā sezonā lielākais izaicinājums būs nozares spēlētāju spēja aktīvāk sadarboties, lai paplašinātu piedāvājumu un īstenotu  veiksmīgāku pilsētas mārketingu.

Nākamā gada janvārī darbu sāks Liepājas olimpiskā centra baseins, SPA un veselības atjaunošanas komplekss. Tas būs būtisks papildinājums pilsētas piedāvājumā, īpaši ziemā.  Ziemas periodam esam sagatavojuši divu līdz trīs dienu piedāvājumu ģimenēm ar bērniem, kurā ietverts kultūras un aktīvas līdzdarbošanās komponents, atpūta gan miesai, gan garam. Piedāvājumā ir ne tikai pilsētas, bet arī novadu iespējas. Primārais mērķtirgus, protams, ir 100 kilometru rādiuss, kā arī Lietuvas un Krievijas tirgus. Ziemas piedāvājumu popularizēšana Maskavā un Pēterburgā notiks Valsts Tūrisma attīstības aģentūras kampaņas ietvaros un sadarbībā ar tūroperatoriem.

Jāatzīst, ka sastādīt divu līdz trīs dienu komplekso piedāvājumu ziemas sezonai ar konkrētu gala summu nav nemaz tik vienkārši. Pārskatot piedāvājuma iespējas Liepājā  jāatzīst, ka trūkst objektu, kur iespējama interesanta un interaktīva darbošanās, vietējās kultūras un tradīciju izzināšana. Nav daudz vietu, kas darba stundās ir atvērtas četras vai piecas dienas nedēļā. Šobrīd vienīgais ir amatnieku nams. Būtiski augusi tūristu interese tieši par vietējām tradīcijām, kulināriju, tautas tērpiem un amatniecību, tāpēc žēl, ka folkloras kopa “Atštaukas” pašmāju un ārvalstu viesiem tik saistošās tradīciju skolas “Namīnā” var nodrošināt tikai projektu ietvaros. Jādomā, ka būtisks atspaids nākamsezon būs Liepājas muzejs, kas pēc rekonstrukcijas nāks klajā ar paplašinātu piedāvājumu.  Man šķiet, ka jāpalīdz pašvaldībai saprast, ka to simts vai tūkstots latu finansējumu, kas papildus nepieciešams, lai šādi objekti  darbotos, ir vērts atrast. Tas kritiski atsaucas uz tūristu piesaisti, un nenopelnītās naudas daudzums ir izskaitļojams.

Ziemassvētku laikā Liepāja ir brīnišķīgi baudāma pilsēta no izgaismojuma viedokļa, atmosfēras. Papildinot  to ar augstvērtīgas kultūras, izklaides, SPA un relaksācijas iespējām, brauciens uz Liepāju kļūst par labu un pārdodamu dāvanu Ziemassvētkos vai Jaunajā gadā. Paralēli ziemas piedāvājumu gatavošanai, strādājam arī pie nākamās vasaras sezonas. Esam uzrakstījuši konkursa pieteikumu līdzekļu saņemšanai līdzdalībai starptautiskās izstādēs. Brauksim uz Krieviju, Vāciju, Lietuvu, Igauniju, Somiju u.c. valstīm. Izstādēs būt ir ļoti svarīgi, jo tiklīdz tur neesi, par tevi aizmirst. Pārsvarā braucam uz tām, kas ir iepriekš pārbaudītas un zinām, ka uz tām ir vērts doties. Atdevi var mērīt vismaz trīs gadu griezumā. Tikpat svarīgi, manuprāt, ir strādāt ar tūroperatoriem,  un šo sadarbību vēlamies intensificēt.

Nākamais gads ir Liepājas jūgendstila pētniecības un popularizēšanas gads. Par augstvērtīgiem un pāliecinošiem stila paraugiem tiek uzskatīti aptuveni septiņdesmit objekti un to interjeri kurus tūrisma birojs iecerējis iekļaut jūgendstilam veltītā maršrutā. Tāpēc sadarbībā ar vienu no Liepājas uzņēmējiem esam iesnieguši projekta pieteikumu Kultūrkapitāla fondam par jūgendstila objektu  QR kodēšanu. Vienkāršoti runājot QR kods ir visiem pazīstamā svītru koda jaunākais un modernākais brālis.  Tā nolasīšanai nepieciešams mobilais tālrunis ar fotokameru, mobilo internetu un lasītājprogrammu, kura ietilpst katra mūsdienu telefona standarta programmu piedāvājumā. Pie katras no maršrutā ietvertajām ēkām paredzēts stiprināt kodu plāksnes, kas ikvienam interesentam sniedz virtuālu pieeju  teksta, foto, video informācijai par ēku, padara pieejamas fiziski nepieejamās namu pagalmu un iekštelpu vērtības vai pat pilnībā zudušas ēkas 365/7/24 režīmā. Projekts piedāvā gudru un plaši pieejamu, inovatīvu un atraktīvu palīgu arhitektūras vēstures izzināšanā un popularizēšanā. Savukārt tiem, kuri izmanto  tikai mobilā telefona pamatfunkcijas vai nelieto to ne maz, pastaigu pa jūgendstila maršrutu piedāvāsim tradicionālā formā – sekojot ceļvedim vai kopā ar gidu.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem, man stājoties jaunajā amatā, ir rast iespēju piesaistīt finanšu līdzekļus. Šobrīd nauda attīstībai praktiski nav, ir tik daudz, lai eksistētu un uzturētu biroja pamata funkcijas. Taču ir plašas iespējas meklēt līdzīgi domājošos un sadarboties.  Viena no šādām biroja nišas jomām, kas potenciāli var nodrošināt  gan peļņas iespējas, gan  mazināt sezonalitāti, ir aktīva konferenču un biznesa tūrisma iespēju pārdošana. Biroja mērķis ir nodrošināt pilnu servisu tam klientam, kurš izsaka vēlmi Liepājā organizēt konferenci, –līdz mapītei uz konferenču galda, sporta, kultūras pasākumu apmeklējumam, izklaidei vai komandas veidošanas aktivitātēm pēc konferences. Viesnīcas, Liepājas olimpiskais centrs un citi, kas piedāvā konferenču telpas, nodarbojas tikai ar daļu visa iespējamā servisa pārdošanas. Šī piedāvājuma pārdošana, protams, ir laikietilpīgs process, kura darba augļus varētu baudīt nākamā gada rudenī, ziemā.

Tūrisma sfērā Liepājā ir vairākas aktuālas problēmas, un tās nav jaunas. Viesiem, kuri uzdod jautājumu, kāpēc, vilciens kursē tikai divas reizes nedēļā, vai kāpēc stacijā nav mantu glabātuves, kas ir normāls serviss jebkurā sevis cienošā pilsētā, gribētos sniegt labāku atbildi. Varam attiecīgajām iestādēm rakstīt vēstules, ko birojs jau ir darījis, taču tas neko nemaina, jo vienkārši tam nav naudas. Nevaram runāt par kvalitatīviem ceļiem ne Lietuvas, ne Ventspils virzienā vai  tepat uz Papes dabas parku, tie ir katastrofālā stāvoklī. Kāda te tūrisma plūsma…? Tik pat nozīmīgi kā sadarboties ar Ventspilis, Klaipēdas ostām un Palangas lidostu, ir vienoties par jauniem savienojumiem no pašu ostas un lidostas.  Sasniedzamība ir priekšnoteikums numur viens.

Pašvaldība man nav uzdevusi radīt pilsētas zīmolu, bet biroja un saistīto nozaru darbībā tas ir kritiski nepieciešams. Aicinu domāt par tā izveidi, visu vērtību noformulēšanu zem vienas zīmes. Lai 21.gadsimta komunikācijas troksnī kāds sadzirdētu un saskatītu Liepāju, ar pilsētas nosaukumu un ģerboni ir par maz.

Liepāja, pateicoties vēstures un savdabīgās attīstības līkločiem,  šodien pilsētas iedzīvotājus un viesus spēj apburt ar savu unikālo auru un specifisko kultūrvēsturisko mantojumu. Pilsēta un apkārtne ir bagāta ar dabas resursiem, pietiekami labi attīstītu kultūras un sporta infrastruktūru, un visbūtiskākais– cilvēku radošo potenciālu. Tie visi ir nozīmīgi resursi tūrisma attīstībai un būtiski atšķir Liepāju no citām Latvijas pilsētām, tāpēc mani kaitina tādi jautājumi kā, piemēram, kāpēc pie mums nav slēpošanas kalna. Nevar visas pilsētas būt copy – paste, jo tad zūd tās jēga. Ir jāstrādā ar to potenciālu, kas katrā vietā ir. Tas ir gan tūrisma biroja, gan pašvaldības, gan uzņēmēju izaicinājums – ieraudzīt to unikālo, kas mums ir, un attīstīt. Labs piemērs ir Karostas cietums, maršruts ”Liepāja – kā pa notīm!”, Liepājas himnas tēli. Augstu vērtēju to cilvēku idejas, kas savu uzņēmējdarbību, produkta vai pasākuma ideju attīstījuši ieraugot saskares punktus pilsētas un pilsētnieku identitātē.

Ieva Hmieļevska,
Liepājas Tūrisma informācijas biroja vadītāja

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz