Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Inese Budņika: Bērnu sasniegumi ir arī skolotāju uzvaras

Inese Budņika: Bērnu sasniegumi ir arī skolotāju uzvaras
Foto: No personīgā arhīva
05.10.2018 09:03

liepajniekiem.lv

Ikdienā mans kā skolotājas gandarījums ir tāds daudzslāņains. Ir gandarījums, kad bērniem patīk tas, ko viņi mācās, manas stundas viņus aizrauj un tā paskrien nemanot. Mūsu skolā stunda ilgst nevis 40 minūtes, bet gan 80. Citreiz tomēr bērniem ir grūti visu šo laiku sēdēt, mācīties, tādēļ, ja pie manis viņi saka, ka stunda aizlido, tas rada lielu prieku.

Ja bērni, ejot prom no stundas, man pasaka paldies, tad man šķiet, ka kaut kas ir izdevies. Pat tad, ja nezinu konkrētas lietas, kas viņus uzrunājušas, man ir apziņa, ka kaut ko daru pareizi. Galvenā ir tā atgriezeniskā saikne, ko saņemam no bērniem.

Plašāk vērtējot, arī skolotājiem ir ļoti būtiski, ja viņu skolēni gūst panākumus konkursos, olimpiādēs, eksāmenos. Es strādāju arī pie tā, lai bērnus tam noskaņotu. Tas ir liels prieks, jo bērnu sasniegumi ir arī skolotāju uzvaras. Arī tad, ja cenšamies neņemt visu personīgi, arī bērnu neveiksmes uzskatām par savām. Ja neizdodas, tad ir skumji, jo arī es pie tā esmu strādājusi, lai izdotos.

Ir svarīgi strādāt tā, lai bērnus motivētu, palīdzētu viņiem iet uz mērķi.

Šodien runāju ar skolniecēm par to, ko viņas vēlas darīt pēc skolas beigšanas. Viņas zina, ko grib darīt, taču skolotājs var palīdzēt saprast to, kas jādara šodien, lai to sasniegtu, jo bērniem bieži trūkst šādas zināšanas un pieredze. Motivēšana arī ir skolotāju ikdienas darbs.

Mums jāparāda, ka skola nav nekāds “ķeksis”, jo katrs skolēns mācās sev, savai nākotnei, nevis skolotāja dēļ.

Kad izlēmu kļūt par skolotāju, man šķita, ka tā ir mana būtība, jo jau iepriekš biju strādājusi ar bērniem nometnēs, interešu izglītībā. Šo gadu laikā mana apziņa, ka būt skolotājai ir mans aicinājums, ir tikai nostiprinājusies. Kad es sāku strādāt, citi mani brīdināja, ka paies divi gadi, kamēr šo darbu vispār aptveršu un spēšu komfortabli strādāt. Man toreiz šķita, ka zinu taču, kā veidot stundas, kā mācīt. Taču tiešām pagāja aptuveni divi gadi, kamēr uzaudzēju ādu – nostiprinājās pašapziņa un izpratne par mācību procesu, metodēm. Protams, ka mācības ir nebeidzams process.

Arī skolotājiem visu laiku ir jāmācās, jābūt redzīgam un dzirdīgam. Ja pedagogam sāk šķist, ka viņš visu zina, tad ar viņu ir cauri.

Pašu skolēnu novērtējums ir dažāds – citi redz un novērtē skolotāja ieguldītās pūles, taču citiem tas ir vienalga. Tas ir atkarīgs arī no tā, kas notiek mājās – ja mājās ieaudzina cieņu un vērtības, tad viņi to izprot. Ja tas nenāk no mājām, tad bērni ļoti reti paši no sevis radīs spēju novērtēt. Bērni ir ļoti prasīgi – viņi vēlas, lai skolotājs saprot viņu, bet nevar saprast skolotāju, ka arī mēs cenšamies un esam cilvēki. Arī to vajag mācīties.

Inese Budņika, Liepājas Raiņa 6.vidusskolas angļu valodas skolotāja

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz