Inese Flaksa: Pacienti aizmirst atteikt pierakstu
liepajniekiem.lv
Kaut arī nereti Liepājas reģionālajā slimnīcā, lai pierakstītos uz speciālistu konsultācijām, jāgaida rindā, kopš gada sākuma aptuveni 15% cilvēku, kas veikuši pierakstu, uz ieplānoto vizīti tomēr nav ieradušies un pierakstu nav atcēluši.
Iespēju robežās, cik atļauj darbinieku resursi, pacientiem zvana pirms norunātā datuma, lai atgādinātu par pierakstu un noskaidrotu, vai pacients ieradīsies, taču pilnīgi visiem piezvanīt nav iespējams. No gada sākuma darbā papildus ir pieņemti cilvēki, kas ļauj veikt pierakstu kontroli. Iepriekš mēs to nedarījām. Konsultāciju apjoms ir daudz lielāks nekā iespējas pacientus apzvanīt.
Man nav informācijas, vai šī zvanīšana uzlabo situāciju, taču, manuprāt, tīri loģiski tā vajadzētu būt.
Ļoti bieži nākas ilgi gaidīt, lai tiktu pie vēlamās vizītes, tādēļ cilvēki meklē iespējas šo konsultāciju vai izmeklējumu saņemt citā vietā. Kad tas ir izdevies, pacientam jau vairs šī problēma nav aktuāla, tādēļ, manuprāt, viņi tīri cilvēcīgi aizmirst piezvanīt un atteikt pierakstu. Es domāju, ka visbiežāk tā nav tīša ļaunprātība. Gan jau ka ir arī tādi gadījumi, bet – maz.
Saprātīgi aptuveni 60-70 gadus veci pensionāri nekad nepiemirst par savu vizīti. Taču visbiežāk par pierakstu aizmirst tieši jaunie, strādājošie cilvēki – viņiem ir svarīgākas lietas, ko darīt.
Viņu vienīgā atruna ir tā, ka viņi strādā. Kaut arī citviet tiek runāts par iespējām piešķirt soda sankcijas cilvēkiem, kas šādi rīkojas regulāri, man šķiet, ka tas ir pat pretlikumīgi.
Manuprāt, normāliem cilvēkiem pilnīgi pietiek ar kampaņām, kas pievērš cilvēku uzmanību šim jautājumam, jo tās aktualizē problēmu. Ja informatīvas kampaņas rīkotu ik pa laikam, tās nestu augļus.
Inese Flaksa, Liepājas reģionālās slimnīcas Konsultatīvās nodaļas vadītāja