Kristiāns Godiņš: Mēs reaģējam uz pieprasījumu un pasažieru skaita izmaiņām
"Kurzemes Vārds"
Pamatīgs pasažieru skaita kritums bija vērojams, kad valstī stājās spēkā ārkārtējā situācija, bet kopš maija vidus reģionālo maršrutu autobusos pasažieru skaits pakāpeniski palielinās. Šā gada aprīlī, salīdzinot ar analogu periodu pērn, pasažieru skaits samazinājās par 66%, maijā – par 56%, bet jūnijā – par 35%. Šobrīd, salīdzinot ar laiku pirms ārkārtējās situācijas, tas ir atjaunojies aptuveni 75% apmērā. Biežāk iedzīvotāji sabiedrisko transportu izmanto, lai nokļūtu darbavietā, valsts vai pašvaldību iestādēs u.tml.
Pavisam ārkārtējās situācijas laikā tika slēgti aptuveni 1900 reisu (darbadienās un brīvdienās kopā), šobrīd joprojām ir slēgti aptuveni 800. Beidzoties ārkārtējai situācijai, visi reisi netika automātiski atjaunoti, jo pasažieru skaits joprojām nav atgriezies līmenī, kāds bija gada sākumā vai šajā pašā laikā pērn. Mēs reaģējam uz pieprasījumu un pasažieru skaita izmaiņām. Piemēram, ja esošajos reisos autobuss kursē pustukšs, nebūtu racionāli šajā maršrutā atklāt papildu reisu. Tomēr, palielinoties pasažieru skaitam, Autotransporta direkcija saņem arvien vairāk iesniegumu ar lūgumu atjaunot reisus, kas tika slēgti braucēju skaitam samazinoties. Katra reisa atjaunošana tiek izskatīta individuāli, un nepieciešamības gadījumā mēs operatīvi reaģējam. Plānots, ka šāda pieeja saglabāsies vismaz līdz augusta beigām.
Lai arī ierobežojumi no 1. jūlija ir atcelti, mēs aicinām pasažierus, ja tas iespējams, ievērot maksimāli lielu distanci citam no cita, iegādāties biļeti internetā, autoostā vai autobusā, maksājot ar bankas karti, kā arī, ja autobuss ir pilns, lietot deguna un mutes aizsegu.