Otrdiena, 23. aprīlis Jurģis, Juris, Georgs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Noris Krūzītis: Konkurence spiedīs arī pārējiem domāt par savām cenām

Kompānija ”Lidl”, kas 15 veikalus Latvijā, tostarp Liepājā, atklās rīt, raisījusi ”banānu karu”. Pēc tam, kad ”Lidl” paziņoja, ka trīs dienas tirgos banānus par 0,39 eiro kilogramā, ”Rimi” šodien tos pārdod par 0,29 eiro kilogramā. Banāniem cenas pēkšņi samazinājuši arī citi tirgotāji. “Līdz nedēļas beigām ēdienkarte skaidra – banāni,” sociālajos tīklos uzjautrinās pircēji.

Noris Krūzītis: Konkurence spiedīs arī pārējiem domāt par savām cenām
Foto: LETA
06.10.2021 06:00

"Kurzemes Vārds"

Droši vien visi pamanījuši, ka pārtikas cenas aug, bet joprojām starp veikaliem ir liela konkurence. Jauna konkurenta “Lidl” ienākšana tirgū mazliet piedot tādu kā spēles elementu, kas pircējiem ir ļoti jauki. Mēs labi zinām, ka banāniem nav tāda cena, lai tos pārdotu par 39 centiem un zemāk, bet tas spēles elements piedod konkurencei garšu.

“Lidl” ienākšana, protams, ir interesants notikums, taču Latvijas pārtikas mazumtirgotāji paši par sevi ir pietiekami spēcīgi, tie spēj konkurēt un radīt pircējiem svētku sajūtu.

Tagad tirgotāji cenšas parādīt, ka banānus par šādām cenām var pārdot jebkurš – ne tikai “Lidl”, bet arī daudzi citi veikali. Taču, kādas cenas būs turpmāk, redzēsim nākotnē.

Ienākot jaunam veikalu tīklam, ir pilnīgi loģiski, ka tam, lai radītu interesi, jābūt kaut kam īpašam. Līdz ar to skaidrs, ka konkurence spiedīs arī pārējiem šajā periodā domāt par savām cenām. Lai pircējs to izbauda.

Taču, uz priekšu raugoties, jābūt reāliem – tiem Latvijas produktiem, kas ikdienā ir pieprasīti, ir sava cena un ilgstoši ar zemām cenām var taisīt tikai mārketingu. Zemo cenu piedāvājums pamatā ir uz tirgotāju rēķina, bet pieļauju, ka spiediens droši vien ir arī uz ražotājiem.

“Lidl”, ienākot tirgū, kur valda liela konkurence, jābūt diezgan agresīvam, ko droši vien tuvākais laiks arī pierādīs.

Vai “Lidl” Latvijā spēs piedāvāt tādas pašas cenas, pie kādām pieraduši šī zīmola veikala pircēji Lietuvā? Par to pagaidām grūti spriest. Šobrīd pasaulē cenas mainās gan izejvielām, gan loģistikai. Sākuma periods nebūs tas pareizais, pēc kā vērtēt.

Kā jau minēju, lai ienāktu jaunā tirgū un nostiprinātos, arī “Lidl” jāpiepūš vaigi pircēju pievilināšanai. Ja Latvijas pircēju salīdzina ar Lietuvas, tad redzamas lielas atšķirības. Tie ir pilnīgi citi tirgi. Lietuvas pircējs vairāk orientēts uz lētu produkciju un tās iegādi vairumā. Tikmēr latvieši iepērkas biežāk un, ja rocība ļauj, izvēlas dažādību, kvalitāti, vairāk vietējos produktus.

Protams, pandēmija ieviesusi savas korekcijas. Arī Latvijā pircēji tagad apmeklē veikalus krietni retāk, un tas arī kaut ko maina.

Noris Krūzītis, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz