Vaira Kārkliņa: “Ar jaunajām metodēm neizdodas augstus rezultātus iegūt”
"Kurzemes Vārds"
Provizoriskie vispārējās vidējās izglītības eksāmenu rezultāti matemātikā Liepājā ir sliktāki nekā pērn. Labāk veicies Valsts 1.ģimnāzijā (vidējais rezultāts 45,3%), Oskara Kalpaka 15. vidusskolā (40,8%) un Draudzīgā aicinājuma 5.vidusskolā (36,6%). Valstī kopumā rezultāts ir vidēji 35,4%. Turpinās pārsūdzības, vērtējumi var vēl mainīties.
Ar jaunajām metodēm neizdodas augstus rezultātus iegūt – tās, protams, ir manas personiskās domas. Matemātika ir individuāls darbs ar sevi, tas ir individuāls domāšanas darbs, tā ir smadzeņu nodarbināšana. Kolektīvās mācīšanās metodes te neder. Tiklīdz bērns var veltīt savu uzmanību domāšanai, rezultāti būs. Ja pirmajā vietā ir kolektīvās metodes, kas vērstas uz sadarbības trenēšanu, tad pirmajā vietā būs attīstīta sadarbība, nevis matemātikas rezultāts. Ja eksāmenus kārtotu kolektīvi, tad rezultāti droši vien arī būtu labāki. Bet eksāmens ir individuāls darbs. Bez tam, kā jebkurā priekšmetā, arī matemātikā ir pamatlietas, kas jāzina. Esmu pat dzirdējusi, ka bērniem vairs nebūs no galvas jāmācās reizrēķins! Tā ka varam gaidīt pat vēl “labāku” rezultātu.
Varbūt šis ir tāds laiks. Kādi ir izglītības mērķi, tādi ir arī rezultāti. Šajā sfērā acīmredzot tie nebūs augsti. Es domāju, ka matemātikas mācīšanā nav sabalansētas metodes ar mācību saturu.
Vaira Kārkliņa, Liepājas Universitātes docente, pedagoģijas doktore