Svētdiena, 12. maijs Valija, Ina, Ināra, Inārs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Lai krava nonāktu galamērķī

Lai krava nonāktu galamērķī
20.05.2009 13:13

Atslēgvārdi

SIA “LDz Cargo” Rīgas reģionālā centra Liepājas kravu terminālis ir kompānija, kas katru dienu un 24 stundas diennaktī strādā, lai nodrošinātu pakalpojumus dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā un to nokļūšanu līdz galamērķim.

Liepājas kravu termināļa vadītājs ir Jevgēņijs Vasiļjevs. Stāstīsim par to, kāda ir uzņēmuma ikdiena un veicamie uzdevumi un kas ir kompānijas veiksmīgas darbības pamatā.

Nodrošina pilnu pakalpojumu kompleksu

Liepājas kravu terminālī jebkurā diennakts laikā tiek pieņemtas kravas, kas pa dzelzceļu vestas kā no Austrumiem – Kazahstānas, Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, tā arī no citām valstīm. SIA “LDz Cargo” darbinieku uzdevums ir Liepājas dzelzceļa stacijā kravas pieņemt, apstrādāt un nogādāt tālāk klientam. Paveiktā darba apjoma ziņā pērn Liepājas kravu terminālis bija trešais valstī tūlīt aiz Ventspils un Rīgas. Šogad situācija ekonomiskās krīzes iespaidā nedaudz mainījusies, taču, kā sacīja J. Vasiļjevs, vērojams, ka pamazām darba apjoms atkal pieaug un Liepājā saņemto dzelzceļa kravu skaitam ir tendence palielināties.

SIA “LDz Cargo” Rīgas reģionālā centra Liepājas kravu termināļa darbs cieši saistīts ar Liepājas ostu, jo ļoti liela kravu daļa (graudaugi, kokmateriāli, metāls u.c.) ceļu pie pasūtītāja tālāk mēro pa jūru. Dzelzceļa un ostas sadarbība ir ļoti svarīga, un to attīstība iespējama tikai kopā. Kad krava nonāk dzelzceļa stacijā, SIA “LDz Cargo” darbinieki nodrošina pilnu pakalpojumu kompleksu: sākot ar sūtījuma saņemšanu, pārbaudi un tālāko komplektēšanu, beidzot ar pavaddokumentu pārbaudi, noformēšanu, maksājuma dokumentu kārtošanu, atmuitošanu, nodrošinot kravas nokļūšanu līdz klientam. Apmēram 70 procentu kompānijā apstrādāto kravu pēc tam nonāk Liepājas ostā, no kurienes ceļo tālāk pie saņēmēja. 30 procentus veido lielo uzņēmumu kravas, kas tiek pārvadātas pa dzelzceļu.

Lai nerastos zaudējumi

Liepājas kravu terminālī strādā deviņdesmit cilvēku. Tie ir dažādu specialitāšu darbinieki. Sākot no kravu – dzelzceļa vagonu saņēmējiem, kuru darbs notiek stacijas teritorijā jebkuros laika apstākļos. Tad dokumentu noformētāji un tie, kuri seko, lai kravu pārvadājumi atbilstu visiem pārvadājumu noteikumiem. Drošības noteikumi tiek stingri ievēroti, lai nerastos zaudējumi ne kravas nosūtītājam, ne saņēmējam. J. Vasiļjevs: “Apmēram septiņdesmit procentiem mūsu termināļa darbinieku ir augstākā izglītība. Daļa to ieguvusi Krievijas augstskolās, daļa Latvijā.”

SIA “LDz Cargo” Rīgas reģionālā centra Liepājas kravu termināļa darbība cieši saistīta ar ostas darbu un arī ar atsevišķiem uzņēmumiem, piemēram, akciju sabiedrību “Liepājas metalurgs”. Jāstrādā tā, lai kravas laikus tiktu gan saņemtas, gan apkalpotas, gan nodotas sūtīšanai tālāk. Jebkura dīkstāve var radīt nopietnas problēmas. Pat grūti iedomāties, kā tiktu bremzēts tā paša “Liepājas metalurga” darbs, ja saražotā produkcija krātos un netiktu nosūtīta saņēmējam. Vai arī uzņēmums laikus nesaņemtu pa dzelzceļu piegādātās metāllūžņu kravas. Tādējādi Liepājas kravu termināļa sniegtie pakalpojumi ir ļoti būtisks un nepieciešams posms kravu pārsūtīšanas un apstrādes procesā.

Pamatu pamats – cilvēki

Runājot par to, kas pašlaik ikdienas darbā rada problēmas, J. Vasiļjevs atzina, ka arī dzelzceļa struktūrā strādājošie, protams, izjūt vispārējās ekonomiskās krīzes ietekmi. Ja samazinās kravu pārvadājumi, mazāk darba arī Liepājas kravu terminālī. Pēc vadītāja teiktā, jebkurā gadījumā liela vērtība ir kompānijas kolektīvs – cilvēki, kas strādā, lai izpildītu viņiem uzticētos pienākumus. Darbs notiek visu diennakti un tas organizēts maiņās. Jāstrādā arī naktīs. Piemēram, vilciena vagonu sagatavotāji strādā zem klajas debess, komplektējot vagonu sastāvu. Tas jāizdara, neskatoties ne uz kādiem laika apstākļiem – vai nu vasarā karsē saule, vai ziemā, kad termometra stabiņš nokritis zem mīnus 20 grādu atzīmei. Vadītājs atzīst, ka daudzi nespēj izturēt šādu darba specifiku, bet paliek un turpina strādāt īstie.

Saista kārtība un izaugsmes iespējas

Jevgēņijs Vasiļjevs SIA “LDz Cargo” Rīgas reģionālā centra Liepājas kravu termināli vada otro gadu. Dzelzceļa sistēmā viņš strādā jau piecpadsmit gadu. Kādēļ izvēlējies darbu dzelzceļa nozarē? “Man patīk, ka dzelzceļa sistēmā darba apjoms vienmēr ir vērienīgs un saistīts ar disciplīnu, noteiktu kārtību,” stāstīja J. Vasiļjevs, “un, ja vien cilvēkam pašam ir vēlēšanās, tiek piedāvātas profesionālās izaugsmes un karjeras iespējas.”

Pēc augstskolas beigšanas tagadējā Liepājas kravu termināļa vadītāja pirmā darba vieta bija vagonu tehniskās apkopes punkts. Šī dienesta uzdevums ir sekot līdzi tam, lai visi dzelzceļa vagoni būtu tehniskā kārtībā un to ekspluatācijas laikā nerastos nevajadzīgas problēmas. Dzelzceļa stacijā strādājis arī par vilcienu sagatavotāju un par stacijas dežurantu, kura pienākumos ietilpst pienākošo un aizejošo vilcienu kustības organizēšana Liepājas stacijas teritorijā. J. Vasiļjevam ir arī vilcienu manevrēšanas dispečera darba pieredze. Tas viss lieti noder tagadējā amatā, jo dzelzceļa un stacijas darba specifika viņam labi zināma – no pašiem pamatiem.

Uz jautājumu, kādam jābūt vadītājam, Jevgēņijs atbildēja tā: “Mērķtiecīgam, stingram, neatlaidīgam un zinošam. Noteikti jāprot kontaktēties ar cilvēkiem. Bet pats, pats galvenais – ir jāpatīk tam darbam, kuru dari. Tas, manuprāt, pats lieliskākais, ka no sava darba gūsti patiesu prieku un gandarījumu. Ka strādāšana, došanās uz darbu nav tikai un vienīgi naudas pelnīšanas dēļ. Redzu, ka manam un manu kolēģu darbam ir rezultāti.” Sarunas biedrs atzina, ka dzelzceļa nozarē ir tāda specifika, ka liela daļa cilvēku, kuri to izvēlas par savējo, šeit atnāk un paliek, nostrādājot vai visu savu darba mūžu. Kādēļ? Tādēļ, ka bez visa cita liela nozīme ir arī kopības garam, patriotismam un biedra pleca izjūtai, kāda valda kolektīvā.

“Neatkarīgi no tā, kādi ir dzelzceļnieka ikdienas darba uzdevumi, jāapzinās, ka tu esi viens no visa lielā kolektīva. Arī no tava darba atkarīgs, lai visa sistēma strādātu saliedēti, bez liekām problēmām,” piebilda J. Vasiļjevs. “Ja nebūs komandas, tad, manuprāt, vienalga, cik lielas darba algas cilvēkiem maksās un kādi būs darba apstākļi, – uzņēmumā izvirzītie uzdevumi diemžēl netiks veiksmīgi izpildīti.” Vadītājs neslēpa, ka tagad nav viegli, bet cerību un optimismu noteikti nedrīkst zaudēt. Viņaprāt, jebkuras veiksmīgas darbības pamatā ir disciplīna un savu darba pienākumu precīza izpilde. Anarhija augļus nenes. Lai kārtība būtu kā mazā kolektīvā, tā valstī kopumā – arī visaugstākajā līmenī –, bez disciplīnas un pašdisciplīnas noteikti nevar. Katram savs darbs jādara pēc vislabākās sirdsapziņas.

Daiga Lutere,
“Kurzemes Vārds”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz