Sadarbība visu diennakti
Ar akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” mums ir ļoti cieša sadarbība. Varētu pat teikt – katru dienu un katru nakti, bez brīvdienām. Un kā gan citādāk, ja katru mēnesī apkalpojam ap 2000 kravas vagonu.
Saprotams, ka tik ciešai sadarbībai jābūt labai, savstarpēji izdevīgai, un tāda tā arī ir. Ja mums valstī būtu vairāki dzelzceļa uzņēmumi, tad varētu vēlēties vēl plašāku sadarbības formu, vēl elastīgāku tarifu politiku utt., tāpat tas attiecas arī uz citiem monopoluzņēmumiem – “Latvenergo, “Latvijas gāze” utt. Bet situācija valstī šajā ziņā ir tāda, kāda tā ir.
Galvenais, ko gribētu vēlēt “Latvijas dzelzceļam”, tā ir attīstība. Jo īpaši tas attiecas uz Liepājas dzelzceļa staciju, kam būtu jāapsver iespējas kapacitātes palielināšanai. Pašlaik tās kravu apgrozījums iespējams ap 5 līdz 6 miljoniem tonnu kravu gadā, bet osta šim rādītājam strauji tuvojas, jo jau tagad gadā apgroza ap 4 miljoniem tonnu kravu.
Paredzams, ka līdz ar Liepājas ostas padziļināšanu tās jauda ievērojami palielināsies un ostas kompānijas varēs palielināt kravu apjomu. Arī dzelzceļa struktūrām jābūt gatavām pārmaiņām, kad ostā palielināsies kravu daudzums, lai varētu nodrošināt līdzvērtīgu kravu kustību pa sauszemi. Lai atkal nesanāk tā, ka kaut kas ir nokavēts, jo tas viss ir vienots komplekss.
Juris Matvejevs,
ostas kompānijas “Liepāja Bulk Terminal” valdes priekšsēdētājs