Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Arnis Jekste: Sagatavosim savus braucamos ziemai savlaicīgi

Arnis Jekste: Sagatavosim savus braucamos ziemai savlaicīgi
16.10.2009 13:15

Gadalaiku maiņa ietekmē ne tikai cilvēku noskaņojumu un laika apstākļus, bet arī ceļa segumu. Ja vasarā vairākums gadījumu ceļš ir sauss un gluds, braukšana viegla, tad rudeņos, ziemā un agri pavasarī uz ceļa ir vairāk ūdens, sniegs, ledus jābrauc ir daudz uzmanīgāk, prātīgāk, lai būtu droši.

Mēs zinām, ka mašīnai ir tūkstošiem detaļu, bet tikai četras no tām veido saskarsmi ar ceļa segumu un tās ir četras gumijas riepas, kurām būtu jāpievērš vislielākā uzmanība mainoties gadalaikiem.

Neskatoties uz Ceļu satiksmes noteikumos (CSN) rakstīto: “Laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, kā arī to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos”, acinātu visus autovadītājus saviem braucamajiem vasaras riepas nomainīt pret ziemas riepā jau tad, kad vidējā gaisa temperatūra pēc Celsija ir nokritusies līdz +7 grādiem. Pie šādas un zemākas temperatūras vasaras riepas nepilda vairs savas funkcijas, jo kļūst cietas.

Apkopojot informāciju, ko sniedz riepu ražotāji savās interneta mājas lapās un drukātajos materiālos, var secināt, ka vairākums Eiropā ražoto vasaras riepu zaudē savas izcilas īpašības tieši temperatūrās zem šiem 10 grādiem, tas ir, ap +7 grādiem pēc Celsija. Izgatavojot ziemas riepas, tiek pielietotas atšķirīgas tehnoloģijas, un tas ir pamanāms gan protektoru zīmējumos, gan gumijas sastāvā. Protektora virsēja kārta ir daudz mīkstāka, un tieši tas ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ļauj vadītājam saglabāt kontroli uz ziemas ceļiem.

Mainot vasaras riepas uz ziemas riepām visiem autovadītājiem ieteiktu pārliekus neekanomēt naudu uz drošības rēķinu un nekādā gadījumā neaprīkot automobili ar ziemas riepām kurām protektora dziļums ir mazāks par 4 mm. Pirmkārt, ja protektora dziļums mazāks par 4 mm, nevarēs iziet ikgadējo tehnisko apskati vieglie, kravas un autobusi līdz 3,5 tonnām. Otrkārt, un pats svarīgākais, ko riepu ražotāji testos ir pierādījuši, ka riepu nodilums (protektora dziļums) tieši ietekmē bremzēšanas ceļa garumu.

Gaisa temperatūrai pazeminoties, jābūt īpaši uzmanīgiem uz tiltiem, krustojumos, alejās un ceļiem klaju laiku teritorijās – tieši šajās vietās ceļa segumu ātrāk pārklāj ar ledus kārtiņu, jo vairāk ir pakļauts vējam.

Ja pēkšņi nokļūstam uz slidena ceļa posmu, svarīgi novērtēt situāciju un pārvarēt šo posmu iespējami vienmērīgā ātrumā. Nekādā gadījumā nedrīkst izdarīt straujas kustības ar stūres grozīšanu, ātrumu maiņu vai bremzēšanu, tas var tikai radīt bīstamas situācijas.

Vai izvēlēties radžotas riepas vai ziemas riepas bez radzēm, būtu jāizvērtē katram autovadītājam pašam, izejot no tā, pa kādu ceļu biežāk sanāk braukt. Radžotu riepu priekšrocība ir uz apledojušiem ceļa posmiem, bet braucot tālāk uz dienvidiem aiz Lietuvas, radžotas riepas nav atļauts lietot.

Trīs drošas braukšanas sastāvdaļas – Labas riepas, Pareizs ātrums un Veselais saprāts.

Arnis Jekste,
CSDD Liepājas rajona nodaļas priekšnieka vietnieks

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz