Ceturtdiena, 18. aprīlis Laura, Jadviga
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Inta Šoriņa: Piecu mēnešu vasara bijusi vienmērīgi piesātināta

Inta Šoriņa: Piecu mēnešu vasara bijusi vienmērīgi piesātināta
Foto: Egons Zīverts
29.09.2018 11:53

liepajniekiem.lv

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs tikās ar Liepājas pilsētas lielāko viesnīcu vadītājiem, lai pārrunātu aizvadīto vasaras sezonu naktsmītņu pakalpojumu nodrošināšanā. Sarunā atklājās, ka vasaras sezona nemaz tā īsti nav beigusies, jo liela daļa uzņēmumu vēl iesaistīti Restorānu nedēļā un intensīvi strādā.

Šobrīd pēc aktīvās vasaras vēlamies tūrisma pienesumu apzināt no dažādiem skatu punktiem. Piecu mēnešu vasara ļoti sen nav bijusi. Arī viesnīcas atzīmē, ka vasara bija gara un piesātināta.

Kopumā jūnijā, jūlijā un augustā, salīdzinot ar pagājušo gadu un iepriekšējiem gadiem, palielinājies gan cilvēku skaits, kuri uzturējušies viesnīcās, gan arī nakšu skaits, ko viesi uzturējušies viesnīcās.

Viesnīcnieki novērojuši, ka šajā vasarā pasākumi notikuši ļoti vienmērīgi – viens pasākums beidzas, nākamais sākas, viena sporta nometne izbrauc, nākamā – ierodas.

Pilsētas pasākumi bija saplānoti ļoti veiksmīgi un nebija tā, ka vairāki notiek vienlaikus, kas rada papildus slodzi. Tas ir kompliments kultūras un sporta pārvaldei un pasākumu rīkotājiem, plānojot šīgada kalendāru.

Protams, noslodzi viesnīcās ietekmēja arī siltā un ilgā vasara. Taču jāņem vērā, ka daudz rezervāciju bija saņemts, vēl nezinot, kādi šovasar būs laikapstākļi. Viesnīcas atzīst, ka augusta pēdējā nedēļa jau gan bijusi klusāka. To jutām arī Tūrisma birojā, bija tāda kā vasaras noapaļošanās sajūta. Kaut laikapstākļi joprojām bija vasarīgi, iespējams, cilvēkiem beidzās atvaļinājumi, sākās gatavošanās skolai. Apmeklētāju skaita līkne gāja uz leju.

Ja skatāmies uz cipariem, kas ataino noslogojumu viesnīcās, augusts kopumā bijis labāks, nekā iepriekšējā gadā.

Pagaidām pēc apkopotiem datiem, kopumā vasarā mazliet samazinājies Latvijas tūristu skaits, kas uzturējās viesnīcās, bet ir palielinājies ārzemju tūristu skaits.

Tam izskaidrojums varētu būt pasākumi, kuriem auditorija bija ārvalstnieki, piemēram, basketbola čempionāts u.c., kuros ārvalstnieku proporcija bija lielāka.

Un šīm niansēm mēs ļoti sekojam līdzi, lai zinātu, kur nākamajā vasarā ieguldīt lielāku darbu mārketinga jomā.

Kopējais viesnīcu noslogojums jūlijā un augustā bija 82,6%, kas ir lielāks, nekā iepriekšējos gados. Interesanti ir arī rādītāji par jūniju, kas parasti ir liels izaicinājums, jo vēl nav sācies klasiskais atvaļinājumu laiks. Arī jūnijā noslogojums bija 61%.

Runājot par to, vai Liepājā ir gana daudz viesnīcu, jāatzīst, ka viesnīcu bizness regulē pats sevi. Tie ir uzņēmēji, kuri skaitļo un rēķina, vai investēt un būvēt jaunu viesnīcu, vai pietiek paplašināt esošo un tajā sniegto pakalpojumu klāstu. Tas ir tikai un vienīgi uzņēmēju ziņā. Bet, ja Tūrisma birojā saņemam signālus, ka ir investori, kas interesējas par viesnīcu paplašināšanu vai izveidošanu, tas nozīmē, ka viņi ir izdarījuši aprēķinus, ka, iespējams, viesu pieprasījums ir pietiekams.

Nebijusi situācija, kas šovakar skāra visas mūsu pilsētas lielākās viesnīcas, bija ielu labiekārtošanas darbi – Lielās ielas un Tramvaja tilta rekonstrukcija.

Skaidrs, ka tas ir ietekmējis viesnīcu ikdienu, komunikāciju gan ar klientiem, gan servisa sniegšanu. Jāsaka, ka ielu remonti, kā arī tilta remonts pamatīgi ietekmējuši viesnīcnieku vasaru.

Jautājums, kas būtisks šiem un arī citiem centra uzņēmējiem: kurš ir tas datums, kad remontdarbi beigsies, kad atgriezīsies normāla sadzīve ar normālu piekļūšanu viesnīcām. 

Latvijas tūrisma jomā izteikta ir sezonalitātes problēma, tāpēc būtiski ir turpināt darbu, lai piesaistītu viesus klusajā tūrisma sezonā, tā sākas ar septembri. Pārrunājām konferenču tūrisma iespējas, dažādu Liepājas pasākumu iespējas, nākamā gada potenciāli plānoto pasākumu kalendāru. Visu interesēs ir tas, lai pasākumi nepārklātos. Daudz pasākumu vienā laikā ir ne vien papildu slodze viesnīcām, bet arī neizmantotā iespēja. Proti, labāk ir pasākumus izlīdzināt un gūt maksimālu peļņu, nevis mēģināt visu salikt vienā nedēļas nogalē un daļu zaudēt.

Pārrunājām arī pilsētas uzņēmumu nozīmīgumu sniegt kvalitatīvu klientu servisu Liepājas viesiem.

Atsauksmes un stāsti par savu pozitīvo vai negatīvo pieredzi, ko sniedz par Liepāju esošie partneri un klienti, ietekmē tūrisma biznesa attīstību.

Jāsaka, ka tagad ar septembri viesnīcās nesākas klusā sezona. Tūdaļ būs rallijs, tad teātra izrādes Liepājas teātrī, koncerti Lielajā dzintarā un citur. Novembrī būs Latvijas simtgades pasākumi, decembrī – gadu mijas banketu laiks. Kalendārs vismaz līdz jaunajam gadam ir ļoti piepildīts. Savukārt nākamā gada pirmā puse būs arī atkarīga no pasākumiem, kādi Liepājā šobrīd vēl tikai tiek plānoti.

Inta Šoriņa, Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz