Ints Grasis: Izmaiņas vietējā preses tirgū ir loģiskas – izdzīvo stiprākais
liepajniekiem.lv
Liepāja un kādreizējais Liepājas rajons, kam nākamgad būtu jākļūst par Dienvidkurzemes novadu, Latvijas kontekstā ir savdabīgs ar to, ka vienā ģeogrāfiskajā teritorijā sadzīvo divi reģionālie laikraksti – tā nav unikāla, bet reta situācija. Tiesa, tā tas būs tikai līdz 24. septembrim, kad avīze ”Kursas Laiks” iznāks pēdējo reizi. Te prevalē ekonomiskie apsvērumi.
”Kursas Laika” izdevēji – SIA ”Reģionu mediji” – un laikraksta ”Kurzemes Vārds” īpašniece – SIA ”Kurzemes Vārds” – ir parakstījuši līgumu par abu izdevumu apvienošanu zīmolā ”Kurzemes Vārds”, kam ir vairāk nekā 100 gadu sena vēsture, un laikraksta izdošanu ar šādu nosaukumu. Tas nozīmē, ka ”Kurzemes Vārda” lasītājiem nekas būtiski nemainīsies – viņi turpinās saņemt savu laikrakstu piecas reizes nedēļā. Savukārt ”Kursas Laika” abonenti gada pēdējos mēnešos saņems ”Kurzemes Vārdu”.
Tradicionālā prese ne tikai reģionos, bet arī valsts mērogā šodien stājas pretī lieliem izaicinājumiem, tā spiesta mainīties, reorganizēties, apvienoties vai beigt pastāvēt. Izdevniecība ”Kurzemes Vārds” ir lielākais reģionālais mediju uzņēmums Latvijā, kas izdod dienas avīzi, ceturkšņa žurnālu ”Liepājas Vēstules”, producē portālu liepajniekiem.lv, piedāvā tipogrāfijas pakalpojumus, īsteno specifiskus projektus, bet meitasuzņēmums ”AC Kurzemes Vārds” piegādā presi.
Mūsu uzņēmums pēdējos gados ir daudz investējis mediju produktu attīstībā un tehnoloģijās, reklāmas iespēju un piedāvājuma dažādošanā, aktivizējis savus kontus sociālajos tīklos, ar Baltijas Mediju izcilības centra atbalstu apmācījis savus darbiniekus. Tāpēc līgums ar ”Reģionu medijiem” ir plānveidīgs solis tālākajā attīstībā, lai stiprinātos, augtu un palielinātu savu lasītāju auditoriju.
Mūsu izdevniecība savā darbā centīsies iesaistīt arī pašreizējos ”Kursas Laika” ļaudis. Apvienojot ”Kurzemes Vārda” pieredzi un ”Kursas Laika” prasmi novadu dzīves atspoguļošanā, mēs kļūsim vēl profesionālāki un spēcīgāki.
Šonedēļ esam sākuši abonēšanas kampaņu nākamajam gadam. Vēl ir laiks pārdomām, kādus preses izdevumus izvēlēties. Bet es, izdevniecības vadītājs, būšu patiesi priecīgs, ja izvēle kritīs arī uz mūsu radošā darba produktiem no tradicionālās preses cilts – laikrakstu ”Kurzemes Vārds” un žurnālu ”Liepājas Vēstules”.
Ints Grasis, izdevniecības ”Kurzemes Vārds” vadītājs