Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jurijs Hadarovičs: Ražotājam mainīt realizācijas tirgu ir ļoti grūti

Jurijs Hadarovičs: Ražotājam mainīt realizācijas tirgu ir ļoti grūti
Foto: liepajniekiem.lv
15.12.2014 17:37

Jurijs Hadarovičs, Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks tūrisma un investīciju jautājumos

Saistībā
ar Krievijas rubļa devalvāciju ekonomiskā situācija
pasliktinājusies kā tekstilnozarē, tā arī daudzās citās nozarēs.
Visiem, kas eksportēja uz Krieviju, šobrīd ir problēmas – tās
vērojamas zivsaimniecībā, tāpat lauksaimniecībā, tekstilnozarē
un citās nozarēs. Rubļa devalvācija nevienam nenāk par labu.

Protams,
mēs visi saprotam, ka tas nav labi un par to runājam, tomēr
jautājums šobrīd ir par to, ko tad uzņēmējiem darīt. Politiķi
Rīgā no tribīnes saka, ka jāmaina realizācijas tirgus, bet tā
var pateikt tikai cilvēks, kurš biznesā vispār nevienu dienu nav
strādājis. Es uzskatu, ka tāds cilvēks pilnīgi neko nesaprot, jo
nomainīt realizācijas tirgu ir ļoti grūti un tas nenotiek vienas
dienas vai pat mēneša laikā. Pie tā ir jāstrādā gadiem un it
īpaši, lai ielauztos Eiropas tirgū.

Pastāv atšķirības starp Krievijas un NVS valstu tirgu un Eiropas valstīm.
Austrumu tirgū iekļūt var diezgan ātri, bet tikpat ātri no
turienes tevi var arī izstumt. Savukārt Eiropas tirgos ir ļoti
grūti tikt un tur ir jāstrādā gadiem. Es zinu uzņēmumus, kuri
piecus gadus regulāri brauc uz izstādēm, reklamējas, uz viņiem
skatās, kā uzņēmums strādā, kā attīstās, kādu jaunu
produkciju piedāvā. Un tikai tad pakāpeniski, kad esi pierādījis
sevi kā labu, stabilu uzņēmumu, kas attīstās, pamazām ar tevi
sāk strādāt. Tomēr, ja tas izdodas, sadarbība tiek veidota
ilgtermiņā.


pēkšņi mainīt realizācijas tirgu ir patiešām ļoti grūti.
Diemžēl eksporta produkti lielākoties tiek nosūtīti uz
pēcapmaksas noteikumiem. Šobrīd sanāk, ka par tiem produktiem,
kas nosūtīti pirms diviem, trim mēnešiem, klienti vairs nevēlas
maksāt, jo viņi gaida, kad kurss atkal nokritīsies. Ja lielākām
firmām, varbūt vēl ir kādas naudas rezerves, tad mazākiem
ražotājiem, kas lielu daļu līdzekļus ieguldījuši izejvielās,
saražojuši produkciju un nosūtījuši klientam, bet naudu atpakaļ
nesaņem, nav vairs par ko iepirkt jaunas izejvielas un samaksāt
darbiniekiem algu. Tas patiešām ir iemesls, kā dēļ uzņēmums varētu
pat apturēt savu darbību.

Problēma,
protams, pastāv, bet uzņēmējiem jādomā, ko darīt. Es ieteiktu
maksimāli izmantot tās iespējas, ko šobrīd piedāvā Latvijas
investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Ir vairākas jaunas
programmas jaunu realizācijas tirgu apgūšanai un kopumā tam
atvēlēti 4,5 miljoni eiro. Šobrīd uzņēmējiem ir pieejamas
programmas, kuras agrāk nebija un par 70 % ir palielināta līdzfinansējuma intensitāte dažādām mārketinga aktivitātēm – gan
dalībai izstādēs, gan individuālām vizītēm pie
potenciālajiem klientiem, dalībai nacionālajos stendos,
tirdzniecības misijās u.c.

Es
patiešām ieteiktu uzņēmējiem maksimāli izmantot LIAA piedāvātās
iespējas un, lai cik tas šodien nebūtu grūti, vairāk ieguldīt
mārketingā, lai uzņēmuma darbība neapstātos un attīstītos.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz