Otrdiena, 30. aprīlis Liāna, Lilija, Alta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Mārtiņš Zālītis: Velobraucēju vēlme būtu, lai pilsētvide tiek plānota un būvēta tā, lai pārvietoties būtu droši

Eiropas Parlaments rosina veicināt riteņbraukšanu un ES pāreju uz zaļo ekonomiku, veidojot vairāk velosipēdistiem paredzētu joslu un velosipēdu novietņu, kā arī samazināt PVN velosipēdu iegādei. Kā pietrūkst velobraucējam Liepājā?

Mārtiņš Zālītis: Velobraucēju vēlme būtu, lai pilsētvide tiek plānota un būvēta tā, lai pārvietoties būtu droši
Foto: liepajniekiem.lv
21.02.2023 06:00

"Kurzemes Vārds"

Pati galvenā velobraucēju vēlme būtu, lai pilsētvide tiek plānota un būvēta tā, lai pārvietoties būtu droši. Svarīgi ievērot projektēšanas un būvniecības atbilstību lietotāju ērtumam. Nav jēgas uzprojektēt to, ko vēlāk ir bīstami, neērti, apgrūtinoši lietot.

Liepājā tam piemērs ir Zirņu iela. Klasisks paraugs, kā nedarīt. Stabi pa vidu, asi stūri, līmeņu izmaiņas, apmales, nesaprotami ceļa vai joslas nobeigumi un sākumi. Ja braucot pēkšņi ceļa vidū parādās stabs, protams, ka ātrumā neizvairīsies.

Primāri būtu pilsētā jānovērš šīs anomālijas. Labāk tad nedarīt neko nekā darīt tik slikti.

Mans ieteikums – tad, kad pilsētas plānošanas jautājumi tiek apspriesti un vērtēti, varbūt der pieaicināt kādu velobraucēju un patiešām arī uzklausīt un sadzirdēt. Bieži vien tas tiek darīts formalitātes pēc, nedzirdot patiesās vajadzības.

Agrāk rīkotie velobraucēju pasākumi pēdējā laikā no pašvaldības puses tika finansēti skopi, līdz ar to pamazām ir izsīkuši. Velokultūra noteikti būtu atbalstāma vairāk.

Uzskatu, ka komisiju lēmumi par to, kam tieši piešķirt nevalstisko organizāciju finansējumu, būtu jāizvērtē apdomīgāk. Vismaz nevajadzētu apdalīt tos, kas ikdienā cenšas attīstīt un uzturēt zaļāku pārvietošanās veidu.

Par velonovietnēm pašvaldība ir pienācīgi parūpējusies, tās izvietotas daudz un dažādos punktos. Tāpat esmu novērojis, ja tiek būvēti jauni objekti, tie, kas pasaulē domā par kaut ko vairāk nekā tikai par sevi, šādas novietnes uzliek arī pie saviem objektiem. Pieļauju, ka arī Liepājas būvvaldē šāda prasība ir noteikta.

Centrā noteikti prioritāte vajadzētu būt gājējiem un velosipēdistiem,

veloceliņu daudzums Liepājā ir diezgan liels, tomēr jo vairāk, jo labāk.

Arī velobraucēju un autovadītāju attiecību modelis globāli mainījies, ir vairāk savstarpējas cieņas, kultūra pati par sevi aug un attīstās, arī šajā jomā.

Vienīgais, ar ko jācīnās visos laikos, – zādzības. Cilvēkiem patīk pirkt dārgus velosipēdus. Ja vēlamies savu riteni nosargāt, ieteiktu nepirkt tādu braucamo, ko zagļi iekārotu. Vienkāršs velosipēds un ļoti laba slēdzene, tas varētu būt drošības jautājuma risinājums.

Mārtiņš Zālītis, biedrības “Velo-Redele” aktīvists

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz