Ceturtdiena, 18. aprīlis Laura, Jadviga
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vēsma Lēvalde: Ar augstu atvēzienu dīķa dūņās

Vēsma Lēvalde: Ar augstu atvēzienu dīķa dūņās
16.10.2006 15:53

0

Atslēgvārdi

Aizvadītās biznesa dienas jeb izstāde “Liepājas uzņēmējs 2006” kārtējo reizi lika domāt par to, kur zudis liepājniekiem tik raksturīgais radošais gars. Novecojusi forma, neizprotama mērķauditorija, galēji nepiemērotas telpas un nebeidzams jautājums: kam tas viss un kā vārdā? No otras puses – labi, ka Liepājā vispār kaut kas notiek, un apsveicami, ka vēl ir cilvēki, kuri uzņemas organizatoriskas un finansiālas rūpes, popularizē notiekošo, cerot, droši vien, uz to labāko – publika būs apmierināta, bet izstādes dalībnieki iegūs jaunus biznesa kontaktus. Turklāt organizatoru pašapziņai droši vien glaimo fakts, ka izstādē izdevies iesaistīt skaļu zīmolu firmas – “Domenikss”, “Lattelekom” u.c. Diemžēl izskatās, ka gadiem nemainīgie standarti rada aplamus mītus.

Pirmais mīts: ja izstādē būs maksimāli daudz dažādu nozaru pārstāvju, būs vieglāk piesaistīt publiku. Atļaušos apšaubīt – vai “Mercedess” tirgotāji tiešām meklē to pašu auditoriju, ko lētas krievu kosmētikas vai lētu krūšturu tirgotāji? Un vai vispār iederas vienā izstādē amatnieki, kūpinātas zivis un augsto tehnoloģiju piedāvātāji? Vienīgi tad, ja tam ir kāds vienojošs faktors: piemēram, tā būtu pašvaldības atbalstīta izstāde – darba birža, kurā no vienas puses piedalītos visi Liepājas potenciālie darba devēji, no otras – potenciālie darba ņēmēji.

Otrs mīts: vietējiem lielajiem un vidējiem uzņēmējiem nav jēgas piedalīties izstādēs, jo Liepāja nav viņu noieta tirgus. Taču, manuprāt, ir aizmirsts psiholoģiskais aspekts – liepājniekiem, un īpaši jauniešiem, ir svarīgi redzēt, iepazīt un apzināties, ka Liepāja ir ekonomiski aktīva, šeit ir gana daudz interesantu darbavietu un karjeras iespēju.

Trešais mīts: vislabāk ir jebkuru pasākumu rīkot uz/ap Rožu laukumu. Manuprāt, vislabāk šāda veida izstādes būtu rīkot Ledus hallē, kas atbilst izstāžu būves standartiem un atļauj sistematizēt tur notiekošo, neizlīdzoties ar caurvējainu telti Liepājas Latviešu biedrības nama priekšpusē.

Ceturtais mīts: konferences un semināri ir garlaicīgi, neviens tos nevēlas dzirdēt. Patiesībā viss ir atkarīgs no piedāvāto diskusiju tematikas, formas un satura. Bet šāds rudens gadatirgus bez idejiska seguma gan bija gana garlaicīgs. Nedomāju, ka nākamgad jāatmet ar roku un jāatsakās no šāda biznesa foruma, taču jaunas asinis un radošāku garu gan vajadzētu meklēt. Citādi iznāk tā – gribas saķert zvaigznes, bet varenais atvēziens tikai sajauc dūņas dīķa dibenā.  

Vēsma Lēvalde, “Dienas Bizness”
portālam liepajniekiem.lv

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz