Kristīne Gundārina: Problēmas plānošanā mēdz būt gan pedagogiem, gan skolēniem
Attālinātās mācības lielākajai daļai skolēnu turpinās, bet vecākiem ne vienmēr pietiek laika un zināšanu, lai palīdzētu saviem bērniem. Ir viedoklis, ka mācību vielas apgūšana attālināti kavē pilnvērtīgu zināšanu ieguvi.
"Kurzemes Vārds"
Lielo klašu skolēni, ar kuriem es strādāju, vidēji mācās līdz 18 mācību priekšmetiem, skolotājiem tas nozīmē, protams, atkarībā no viņu slodzes un klašu dažādas komplektācijas, aptuveni 100 līdz 150 e-klases vēstulēm dienā, uz ko jāatbild. Tas liek secināt, ka pie datora gan skolēni, gan skolotāji pavada ilgu laiku.
Cenšoties atbildēt uz jautājumu, kā nezaudēt mācību kvalitāti šādos apstākļos, noteikti ir divi atslēgas vārdi – sadarbība un plānošana. Svarīga ir savstarpējā sadarbība starp mācību priekšmetu pedagogiem, saskaņojot mācību vielas. Tas nozīmē, ka skolēni apgūst vienu tēmu starp dažādu mācību priekšmetu skatpunktiem. Tādā veidā atvieglojot skolēniem mācību vielu apguvi un nezaudējot izglītības kvalitāti. Bez plānošanas neiztikt – tas noteikti ir visa pamatā.
Visiem šādā mācību procesā ir nepieciešams atbalsts. Kādam pietiek ar konsultācijas iespējām caur platformu e-klase, kādam – tiešsaistes konsultācijas. Mērķis šim attālinātajam procesam ir katram skolotājam nezaudēt šo kvalitāti. Rezumējot – tā ir atgriezeniskās saites nodrošināšana kvalitatīvā komunikācijā.
Es teiktu, ka pamatā ir princips: atkārtošana – zināšanu māte. Novēroju, ka problēmas plānošanā mēdz būt gan pedagogiem, gan skolēniem. Īpaši liela uzmanība jāvelta teksta pratībai – jāizlasa katra uzdevuma katrs nosacījums. Skolēni dažreiz neredz to, kas uzrakstīts acu priekšā.