Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Linards Bērziņš: Luksoforu Liepājā jau sen ir par daudz!

Linards Bērziņš: Luksoforu Liepājā jau sen ir par daudz!
02.09.2015 09:52

Linards Bērziņš, autobraucējs

Zemnieku ielā iepretim Raiņa parkam luksofors noteikti nav
nepieciešams – luksofora izbūve šajā vietā ir lieka naudas izšķiešana.
Pirmkārt, satiksme Zemnieku ielā, kopš tika izveidots apvedceļš gar ”Depo”, nav
tik intensīva, lai būtu nepieciešams izbūvēt ar luksoforiem regulējamu gājēju
pāreju. Otrkārt, satiksmes noteikumi paredz, ka gājēji var šķērsot brauktuvi
ikvienā pārredzamā vietā. Treškārt, gājējiem, kuri arī ir satiksmes dalībnieki,
ir jāskatās, kā pārvietoties.

Un, visbeidzot, manuprāt, šajā vietā gājēju pāreja vispār
nav nepieciešama. Bieži nākas braukt pa Zemnieku ielu, bet neesmu novērojis, ka
šo ielu šķērsotu vai vēlētos to darīt daudz gājēju. Savukārt, kā kājāmgājējam
šķērsojot Zemnieku ielu, man nekad nav radušās problēmas – pagaidi, līdz
aizbrauc pāris automašīnas, un mierīgi ej ielai pāri. Jo vienkāršāk tas ir
tādēļ, ka Zemnieku iela taču ir vienvirziena iela!

Ir nācies dzirdēt, ka liepājnieki vēlētos, lai luksofori
tiktu uzstādīti Kūrmājas prospekta un K.Ūliha ielas krustojumā. Uzskatu, ka arī
šajā vietā luksofori nav nepieciešami, jo satiksmes intensitāte Kūrmājas
prospekta posmā aiz krustojuma, kā arī K.Ūliha ielā aiz krustojuma uz Jūrskolas
pusi nav tik liela. Līdz ar to gājējiem ir iespējams šķērsot Kūrmājas prospektu
posmā no krustojuma līdz parkam jebkurā vietā. Savukārt tiem, kuri sūdzas, ka
bez luksofora nav iespējams ērti izbraukt no Kūrmājas prospekta gala, ka ilgi
jāgaida, līdz atbrīvosies galvenā iela, ieteiktu braukt mazliet dinamiskāk,
iekļauties satiksmes plūsmā. Tad nebūs problēmas.

Tāpat, manuprāt, nav pamata sūdzēties par to, ka Kūrmājas
prospekts visā tā garumā nav galvenā iela. Tas ir tikai pašsaprotami, ka
Kūrmājas prospektam galvenās ielas statuss ir līdz krustojumam ar K.Ūliha ielu,
bet tālāk šis statuss ir K.Ūliha ielai. Jo abas šīs ielas minētajā posmā ir
pilsētas satiksmes artērija, turklāt pa tām iet sabiedriskais transports.

Iespējams, ka drīzāk galvenās ielas statuss visā tās garumā
būtu nepieciešams Pulvera ielai, kur krustojumā ar Ventspils ielu nereti
apmulst autovadītāji, kas nav vietējie. Varbūt šajā krustojumā būtu vērts
paskaitīt transportlīdzekļus, lai izvērtētu, pa kuru ielu – Pulvera vai
Ventspils – ir lielāka satiksmes intensitāte, bet, manuprāt, arī šajā
krustojumā viss ir vislabākajā kārtībā, jo pa Ventspils ielu satiksmes
intensitāte ir lielāka, nekā Pulvera ielā posmā no krustojuma uz ostu, turklāt
pa Ventspils ielu kursē sabiedriskais transports. Satiksmes organizatoriem es
ieteiktu uzstādīt Pulvera ielā (braucot no ostas puses) pirms krustojuma ar
Ventspils ielu papildus ceļa zīmes, kas brīdinātu, ka tuvojas galvenais ceļš.

Bet arī Pulvera un Ventspils ielas krustojumā luksofors
noteikti nav nepieciešams! Tas tikai apgrūtinātu satiksmi, bremzētu to.

Mūsu pilsētā jau tā luksoforu sen ir par daudz! Ar
luksoforiem būtu jāaprīko krustojumi, kur ir ļoti liela satiksmes intensitāte,
piemēram, Ganību un Ādu ielas krustojums, Brīvības un Cukura ielas krustojums,
Lielās un Graudu ielas krustojums, kā arī krustojumi pie tiltiem – Jūras un
Lielās ielas krustojums, Brīvības ielas un Jaunās ostmalas krustojums un
tamlīdzīgi.

Muļķīgi ir tas, ka luksofori uzstādīti, piemēram, Raiņa
ielā, krustojumos ar mazajām šķērsieliņām! Tas bremzē satiksmes plūsmu!

Ikvienam autovadītājam, kurš nokārtojis eksāmenus un ieguvis
tiesības, taču ir zināms, ko nozīmē ceļa zīme ”Dodiet ceļu!” un labās rokas
likums. Tiesa, nezinu, vai to mūsdienās māca autoskolā, bet vadītājam, kurš sēdies
pie stūres, ir jāspēj iekļauties satiksmē. Proti, ir jāspēj izbraukt arī
krustojumi, kas nav aprīkoti ar luksoforiem!

Satiksmes organizatori, tā vietā, lai spriestu, kur vēl
varētu izvietot kādu jaunu luksoforu, drīzāk varētu parūpēties par papildsekciju
ierīkošanu un sakārtošanu jau esošajiem luksoforiem. Piemēram, Brīvības ielā,
lai izdarītu labo pagriezienu uz veikalu ”K-rauta”, jāsēž un jāgaida, kamēr
visiem iedegsies zaļā gaisma. Kaut labo pagriezienu šajā vietā netraucēti
varētu darīt jebkurā laikā. Jo papildsekcija taču nedod priekšroku, tā dod
tikai iespēju!

Tādēļ ikviens labais pagrieziens būtu jāatļauj kā brīvais.
Liepājā šādas vietas diemžēl ir ļoti maz. Viena no tām – 1905.gada un Raiņa
ielas krustojums. Vajadzētu ņemt piemēru no satiksmes organizācijas Lietuvā,
kur visi labie pagriezieni aprīkoti ar papildsekcijām. Kādēļ autovadītājam
jāpavada prāvs laiks, gaidot ieslēdzamies zaļo gaismu, ja nav citu
transportlīdzekļu?

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz