Gints Ročāns: Kā piesaistīt jaunus skolotājus?
Izglītības ministra Roberta Ķīļa idejas vērtēju pozitīvi. Tās ieviešot dzīvē, šķiet, ka varētu pamatoti cerēt uz uzlabojumiem izglītības sistēmā. Ierosinājumi varbūt ir nepatīkami, bet vajadzīgi.
Tas ne vienreiz vien ir pierādījies, domāju, ka arī izglītības jomā redzēsim, ka no vienas puses ir pieprasījums pēc reformām, bet tiklīdz tās jāsāk ieviest, sabiedrībā optimisms zūd. Seko iebildumi, protesti… Domāju, ka Ķīļa kungs ir cilvēks savā vietā. Vēl gribētu piebilst, ka viena no ministra labajām īpašībām ir spēja uzklausīt un pieņemt citu viedokli, tādēļ sabiedrībai būtu vairāk jāiesaistās diskusijā, paužot savas konstruktīvās idejas un ierosinājumus.
Manuprāt, svarīgākais jautājums, ko steidzami un akūti vajadzētu Liepājā risināt, ir jauno perspektīvo skolotāju iesaistīšana. To ļoti trūkst. Kāpēc? Pirmkārt, daudzi jaunieši neizvēlas studēt pedagoģiju un apgūt skolotāja profesiju. Otrkārt, arī no tiem, kas izvēlas, pēc tam par skolotājiem strādā tikai neliels procents. Negribētu piekrist, ka jaunieši neizvēlas strādāt skolā tādēļ, ka ir mazs atalgojums. Tas drīzāk ir stereotips, kas vairāk vai mazāk tiek uzturēts arī pateicoties plašsaziņas līdzekļiem. Te es gan vairāk runāju par situāciju Liepājā. Iespējams, reģionos jautājums par atalgojumu ir daudz skarbāks. Jāņem vērā arī tas, ka skolotāja profesija ir amats, kas uzliek ļoti lielus pienākumus un atbildību. Iespējams, daudzi baidās tieši no tā.
Strauji tuvojas mācību gada noslēgums. Jāsaka, ka tas ir viens no atbildīgākajiem posmiem. Novācam ražu, ko šajā periodā esam sastrādājuši. Eksāmeni ir ļoti atbildīgs posms, kam seko patīkamais – izlaidumi.
Gints Ročāns,
Liepājas 15.vidusskolas direktors