Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jānis Vecbrālis: Neērtības šodien jāpacieš nākotnes vārdā

Jānis Vecbrālis: Neērtības šodien jāpacieš nākotnes vārdā
Foto: no personīgā arhīva
28.10.2014 17:40

Jānis Vecbrālis, fotogrāfs

Rīt oficiāli pēc rekonstrukcijas tiks atklāts šosejas
Liepāja – Rīga posms pie Kalvenes, un manā skatījumā tas ir ļoti pozitīvs
moments. Turklāt, cik vēroju, šī ceļa posma remontēšana nebija pirmsvēlēšanu
akcija – remontdarbi tika veikti nopietni. Kādu brīdi iepriekš bija situācijas,
kad laboja vairākus ceļu posmus īsi pirms vēlēšanām, lai tauta domā, ka viss ir
labi. Bet šajā gadījumā tā nebija. Pa rekonstruēto posmu ir patīkami braukt, tā
segums ir kvalitatīvs.  

Protams, remontdarbi rada problēmas. Vasarā tādas bija dēļ
ievērojamā skaita luksoforu. Tiem, kuriem bieži bija jābrauc pa šoseju, bija
jārēķinās, ka 30 līdz 40 minūtes nāksies aizkavēties. Bet tā ir dzīve, neko tur
izdarīt nevar. Apkārtceļu diemžēl nav. Nav arī kā Vācijā, kur ir ceļi ar divām
joslām – kamēr vienu remontē, satiksmes plūsmu novirza pa otro joslu.  

Taču, lai arī cik tas neskanētu populistiski, ir jāsaprot:
neērtības šodien ir jāpacieš nākotnes vārdā.

Ceļu remontu var salīdzināt ar mājokļa remontu. Ja gribi
nākošajā gadā dzīvot kārtīgi izremontētā dzīvoklī, tad šogad ir jāpiecieš
neērtības. Ja remontdarbu laikā nav iespējas pārcelties uz citu dzīvojamo
platību, tad jāpadzīvo saspiesti vienā istabā, kamēr otra tiek remontēta. Un
pēc tam otrādi: padzīvo otrā istabā, kamēr uzposta tiek pirmā.

Dzīvē reizēm ir jāpiecieš neērtības, lai pēc tam būtu
skaisti un ērti!

Tomēr ir ļaudis, kas par nākotni neizdomājas. Priecājas par
sakārtoto šosejas posmu pie Kalvenes, bet sūdzas par posmu pie Durbes, kur
šobrīd notiek remontdarbi. Bet šosejas posmu aiz Durbes, pie degvielas uzpildes
stacijas ”Kings”, jau sen vajadzēja remontēt! Tā redele, kas tur bija, bija
kaut kas briesmīgs! Vienreiz ziemā šīs redeles dēļ arī mani ar visu auto
gandrīz no ceļa nometa.

Protams, nav zināms, kādi būs rezultāti pēc gadiem, vai tur
ģeologi ir veikuši nopietnu izpēti, bet šajā posmā kaut kas noteikti bija
jādara! Jo nopietni remontēts ceļš šajā posmā nav gadus divdesmit. Frēzēja gan
ik pa laikam, bet cik ilgi var staigāt lāpītos džinsos pa ielām? Prātīgāk taču
ir vienreiz ņemt un nopirkt jaunus.

Ir ļaudis, kas joprojām sūdzas arī par Liepājas ielām, ka to
sakārtošanā nekas netiek darīts. Man gan šķiet, ka Liepāja ir viena no Latvijas
pilsētām, kur ir vissakārtotākās ielas. Labi, es varbūt kā liepājnieks arī varu
paburkšķēt, ka man nav ērti, man kāds remontējams posms jāapbrauc, sūdzēties
par papildus saliktām ceļa zīmēm.

Pagājušajā gadā pie manis bija atbraucis draugs. Piezvanījis
man, viņš bija sajūsmā: ”Braucu no Klaipēdas puses iekšā Liepājā un nepazinu
pilsētu! Pa Zirņu ielu, ievērojot satiksmes noteikumus, pa zaļo vilni izbraucu
cauri visai pilsētai.”

To pašu var teikt arī par Ganību ielu. Nu labi, uz laiku tur
šobrīd viens posms jāapbrauc, bet tas ir īslaicīgi. Tādēļ, ļaudis, esiet taču
loģiski domājoši!

Tāpat ielas sakārtotas, iebraucot mūsu pilsētā no Rīgas
puses. Agrāk, kad bieži iznāca doties uz Ventspili, iebraucot kaimiņu pilsētā,
pie sevis vienmēr padomāju: re, kā Lembergs sakārtojis ielas, smuki var iebraukt
pilsētā. Nu varu teikt: pie mums ir smukāk.

Zinu, daudzi man oponēs, ka sakārtotas jau tikai tranzītielas.
Bet nevar jau visu uzreiz, kā uz burvju mājienu! Gribēt jau, protams, var. Pirmām
kārtām jāsadala prioritātes. Gribēšanu jānosauc nevis par nepiepildāmo sapni,
bet par nākotnes projektu. Un tad pa lēnām uz šo mērķi arī jāiet. Es ceru, ka
vēl pēc divdesmit gadiem būs sakārtotas arī mazās ieliņas.

Jo nekas jau nenotiek uzreiz! Tā ir jebkurā jomā un jebkurā
vietā. Ja to nevar saprast, jāieslēdz atmiņa un jāpaskatās, kā bija pirms
divdesmit gadiem.

Protams, arī es varētu nosaukt pat ļoti daudzas vietas
pilsētā, arī tranzītielās, iebakstīt ar pirkstu, kur vajadzētu izdarīt uzlabojumus.
Piemēram, Jūras un Graudu ielas krustojumā, kur bruģis ieliecies, kas vedina
domāt, ka zem tā kaut kas notiek. Kad braucu pa šo vietu, vienmēr piedomāju,
kaut tikai ritenis kādā vietā neielūztu segumā. Tāpat Peldu un Malkas ielas
stūrī brauktuve aizvien vairāk slīd uz leju.

Tādu vietu ir daudz, taču jāskatās plašāk. Brīvības iela,
Zirņu iela, Ganību iela, Zemnieku iela sakārtotas. No jauna izbūvēts
pagarinājums Parka ielai un Pulvera ielai. Dod Dievs, ja vēl K.Ūliha ielai
pieķertos! Un ir vēl un vēl sakārtotas vietas. Un ja padomā, cik tas izmaksā
naudas izteiksmē. Protams, var gribēt daudz vairāk – divas un trīs reizes
vairāk, bet manā skatījumā arī paveikts ir daudz. Jo viss uzreiz nekad
nenotiek!

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz