Aktuāls jautājums: Kāda jēga piedalīties sabiedriskās apspriešanās?
Publiskajā apspriešanā par 42 koku ciršanu autostāvvietas izbūvei pie stadiona “Olimpija” atjaunojamās Peldu iestādes klientiem piedalījās 242 respondenti, no kuriem 175 to neatbalsta. Tomēr pieņemts lēmums kokus novākt un stāvvietu ierīkot.
liepajniekiem.lv
Didzis Jēriņš, izpilddirektora vietnieks būvniecības jautājumos
Sabiedriskās apspriešanas galvenais mērķis ir atrādīt iedzīvotājiem projektus, kas varētu uzlabot, pasliktināt vai kā citādi ietekmēt viņu dzīvošanas apstākļus, pirms vēl šie projekti tiek īstenoti.
Ieklausoties iedzīvotāju viedoklī, sabiedriskā apspriešana sniedz iespēju vēl projekta sākuma stadijā kopā ar arhitektiem un citiem jomas ekspertiem projektā veikt pārmaiņas, rast kompromisus un risinājumus.
Apspriešanas uzdevums ir uzklausīt viedokļus un argumentus,
nevis saņemt atbildi “jā” vai “nē”, “par” vai “pret” kategorijās.
Jāņem vērā, ka šādās apspriešanās piedalās samērā neliela daļa iedzīvotāju, kas nereprezentē iedzīvotāju vairākumu.
Piemēram, apspriešanā par stāvlaukuma būvniecību Jūrmalas parkā piedalījās 275 cilvēki, kas nav pat 1 procents no visiem Liepājas iedzīvotājiem.
Kristīne Dzelme, aktīva liepājniece
Vai tiešām šī būtu saucama par demokrātiju un ieklausīšanos iedzīvotājos? Nekur nav noteikts, cik lielam skaitam ir jāpiedalās sabiedriskajās apspriešanās, lai tad pateiktu, vai šo viedokli ņem vērā vai ne.
Ja pašvaldība rīkojas pēc principa, ka likums paģēr, mēs uzrīkojam apspriešanu un varam neņemt vērā iedzīvotājus, tad viņi savu mērķi ir sasnieguši.
Ja viņi domā arī tālāk par kopējo labumu, turklāt mēs, sabiedrība, esam viņu darba devēji, nevis otrādi, tad būtu jādomā daudz progresīvāk.
Jau vannu mājas projektā varēja iestrādāt nosacījumus par šīm autostāvvietām. Tad kāpēc viss tiek pakāpeniski vilkts ārā? Lai pašvaldības uzņēmums “Liepājas autostāvvietas” paplašina stāvvietu skaitu un lai pilsēta pati iemācās pelnīt!
Ja esam kūrorta pilsēta, tad nav ko baidīties ne no iebraukšanas maksām, ne stāvvietām.
Mašīnas jau tagad stāv gan Zvejnieku alejā, gan jaunajā ielā pie vannu mājas – tad iznomājam privātajam un lai auto īpašnieks maksā kaut desmit eiro diennaktī.
Un prioritāte vienmēr būtu jādod saviem iedzīvotājiem, nevis jāpastumj viņi zem deķa. Ja es dodos uz koncertu uz “Pūt, vējiņiem!”, kur tur ir garantētas stāvvietas apmeklētājiem?
Esmu daudz ceļojusi, un nekur Eiropā man kā tūristei nav bijušas prioritātes noparkoties centrā.
Liepājā ir notikušas daudzas citas aptaujas, kas diemžēl beidzas ar tādiem pašiem rezultātiem.
Neviens nekavē pašvaldību ierosināt jautājumu par kokiem no jauna, sarīkot tikšanos klātienē, iesaistot visas iedzīvotāju grupas.
Kad vajag senioru balsis, tad zina, kur viņus atrast. Kad seniors varētu izteikt savu viedokli, tad viņiem ir pilnīgi vienalga.
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.