Pirmdiena, 20. maijs Venta, Salvis, Selva
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ints Grasis: Auto pie malas?

Ints Grasis: Auto pie malas?
25.11.2010 07:02

Atslēgvārdi

Ja automašīna būtu luksusa prece, tad to varētu nolikt sētmalē, lai pastāv bez darba un gaida labākus laikus, bet, ja tas ir līdzeklis, kuru stūrējot jānokļūst darba vietā (ir cilvēki, kuriem nemaz nav citas iespējas) vai auto nepieciešams darbam un pa ceļam jāizvadā pārējie ģimenes locekļi (tas sanāk lētāk nekā sabiedriskais transports).

Valdības nākamais mēģinājums – padarīt personisko transportu nepieejamāku – ir vēl viens sitiens zem jostasvietas. Saprotama ir valsts vēlme iegūt vairāk naudas, taču, manuprāt, šajā sakarībā ir vairāki būtiski bet.

Lēmuma detaļas par nākamo ikgadējās transportlīdzekļu nodevas paaugstināšanu vēl nav līdz galam skaidras, bet zināms, ka vairāk cietīs tie, kuru automašīnai ir lielāks svars un motora tilpums. Nerunāsim par ekskluzīvajām mašīnām, uz ko īpaši atsaucas noteikumu izstrādātāji, jo lielākajai daļai to īpašnieku paaugstinājums no 115 latiem līdz 260 latiem ir nebūtisks. Bet kā ir ar tiem cilvēkiem, kuri mašīnu nopirkuši ne jau to ekskluzivitātes, bet citu iemeslu dēļ? Kā ir ar dižģimenēm, kas brauc varbūt ar lielu, vecu, smagu amerikāņu kasti uz riteņiem?
Pašlaik uzturēt auto ir dārgi, jo nodevas lielums un citi ar mašīnu saistītie izdevumi ir pieauguši – krīzes ietekmē privātpersonām piederošais autoparks noveco, tehnika lūst, tā jāremontē, riepas, kas uzmontētas uz bāzes, kur ģeometrijas likumi vairs nedarbojas, dilst, tagad, starp citu, pienācis laiks vasaras riepas mainīt pret ziemas. Taču valdība izdomājusi izspiest piecus miljonus latu, un beigta balle.
Taču – vai ir ņemts vērā, ka daļa autoīpašnieku tiešām būs spiesti mašīnai teikt ardievas? Vai tad sanāks tie pieci miljoni? Nodokļus var iekasēt tikai tik, cik var iekasēt, bet neiekasējamā daļa ievirzās pelēkajā ekonomikā. Daļa šoferu turpinās braukt bez apskates – tie ir mīnusi budžetā, valsts neiegūs naudu no nenopirktās degvielas – patēriņš saruks, samazināsies līdzekļi, kas iegūti no akcīzes nodokļa un PVN, autoīpašnieki meklēs iespējas spēkratu reģistrēt citā valstī, autoservisiem samazināsies klientu skaits, līdz ar to darba un izdzīvošanas iespējas, valstij ies gar degunu uzņēmēju maksātie nodokļi. Visi šie bet ir rūpīgi jāapsver.

Ints Grasis

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz